Jump to content

Ej genomfört köp


Recommended Posts

Hej på er!

 

Undrar om någon känner till någon modul för en funktion om t.ex kunden lägger in produkter i varukorgen samt registrerar sig, men av någon anledning inte slutför ordern. Så kommer det automatiskt skicka ut ett mail till kund där det står något liknande:

 

Vi är mycket glada att du besökte vår hemsida och att du är intresserad av våra produkter.

Vi har noterat att ditt köp inte genomfördes. Hade du tekniska problem? För att kunna genomföra ditt köp vänligen tryck på länken nedan:

Http........

 

 

Ja, ni förstår nog säkert??

 

Någon som känner till detta?

 

Tack på förhand!

Link to comment
Share on other sites

Nja.

Jag hittar en som är standard på Prestashop som kallas för "Uppföljning av kunder". Här har man ungefär samma princip,, men även begränsad till bara ge en rabatt till kund. Inget medelande som jag är ute efter.

 

Har dock inte kollat på addons.prestashop.com Ännu....

 

Meddelandet ligger i mejlmallarna, så du kan ändra i mejlet rätt enkelt där.

Vill du t.ex. inte att koden ska mejlas till kunden så tar du bara bort den biten ur mejlet.

Link to comment
Share on other sites

Tackar.

 

Hittade det nu.

 

Skitbra.

 

Men ska jag översätta både text och HTML??

 

Skulle vara snyggt att göra om mallen ganska totalt från vad den ser ut nu...

 

Hej Edenoflust, det där problemet har jag också och skulle vilja pusha på kunderna för att handla samt veta om dom upplever något negativt eller något som inte fungerar perfekt.

 

Vad gjorde du för att åtgärda detta?

 

//Patrik

Link to comment
Share on other sites

Hej Hellabella.

 

Länken som står längst upp på sidan som du sedan öppnar upp i en ny webbläsare kommer att vara tom. Den leder ingenstans förutom att "Pushar" iväg mailen till kunderna.

 

När du är inne på t.ex alternativ 1 står det:

"Nästa process kommer att skicka: 3 e-post"

Denna 3:a är en siffra om hur många ej genomfördfa köp som gjordes. Alltså, du går in på länken som leder till en tom sida, men skickar även då iväg 3 mail till olika kunder.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...