Jump to content

OPC i en standard PS


Guest

Recommended Posts

Denne tråd handler om OPC til PS 1.5.x.x.

 

Den har efter min mening udviklet sig til holdninger mellem den indbyggede OPC og den købte OPC fra CANIN.

 

Der er meninger, som blandt andet

TIMPET: Jeg forstår simpelthen ikke at prestashop ikke bare laver et ordentlig checkut flow som standard. Det var været et issue siden jeg begyndte med prestashop i 2009, og er det stadigvæk idag - på trods af at der er kommet 3 hovedversions skift undervejs. De har forsøgt med OPC'er, men det er ikke gået helt godt.

 

PERTHO: Så må du sige hvad du mangler. Jeg kan nævne 2:
  • at man skal logge ind for at kunne se betalingsmulighederne
  • at der ikke er funktionalitet til automatisk hak i Tilmeld Nyhedsbrev.

Alt andet er da bare smartere layout, herunder validering af input i felterne.

 

Disse ting er vel noget vi andre har betalt for.

 

 

TIMPET: Automatisk hak i Tilmeld Nyhedsbrev er i strid med lovgivningen, så det kan vel være det samme.

 

 

PERTHO: Jeg mener, at det er OK, at kunden kan fravælge det, så det kan ikke være i strid med lovgivningen.

 

Så længe kunden kan fjerne det hak, er det efter min overbevisning ikke ulovligt,.

 

 

For ikke at ødelægge topic for den oprindelige tråd, så starter jeg denne her.

 

Der er flere indlæg i den tråd, som godt kan trænge til en diskussion:

  • Er man er tilfreds med den indbyggede OPC eller ej? Hvis ikke, savner jeg indlæg om, hvorfor. Det er nemt nok at skrive at noget ikke er godt nok, men hvad er det lige, der ikke er godt nok?
  • Er det OK med automatisk hak i Tilmeld Nyhedsbrev, men at kunden kan fravælge det? Det har jeg tilkendegivet min mening om. Men hvad siger I andre?

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg synes den standard OPC mangler noget - er mere tilhænger til CANINs men dog synes jeg at min egen er lidt uoverskuelig med for mange valg kunne godt tænke mig en komprimeret udgave

 

Mht. til tilmeld nyhedsbrev så kan jeg sige dig at jeg havde problemer med emærket pga automatisk flueben og de sagde at de ikke ikke var lovligt at have dette - så tror timpet har ret

Link to comment
Share on other sites

Omkring den indbyggede OPC er der en lidt klundet/begrebsforvirrende formulering omkring det at kontoen skal være oprettet inden man kan se betalingsmulighederne. Dette specielt, hvis kunden ønsker at købe som "gæst" da man jo derved ikke forventer at skulle oprette en konto. Det ville være mere logisk at kunne se betalingsmulighederne med det samme.

 

Omkring nyhedsbrevet hælder jeg til at kunden aktivt skal melde til (og ikke fra).

Link to comment
Share on other sites

Jeg er stor tilhænger Canin.sk's modul da den er lige ud af landevejen og kunden skal ikke tænke over noget.

 

1. Man skal IKKE aktivt vælge noget, før man har mulighed for at indtaste sine oplysninger

2. Man skal IKKE være "logget" ind for at se betalingsmulighederne

3. Der er mulighed for at tilføje en block til Canin OPC der følger med når der scrolles på siden.

4. Validering af felter

5. Kontrollerer om kunden har husket at tilføje hus nr til adresse feltet

4. Der er bare mange flere feautures man kan skrue på :)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...