Jump to content

<SOLVED>Na hoofdcategorie eerst alleen subcategorieen zien


Recommended Posts

Ik ben lekker aan het knutselen om een nieuwe winkel te maken met Prestashop 1.5.2

Waar ik nu tegen aanloop is het volgende:

 

Wanneer ik op een hoofdcategorie klik in het top menu zie ik daaronder alle producten van alle subcategorieen in deze hoofdcategorie, aan de linkerkant kan je wel daarna wel op een subcategorie klikken. Wanneer je de muis op de hoofdcategorie houdt zie je wel de subcategorieen en kun je wel rechtstreeks naar een subcategorie, dat is prima.

 

Wat ik wil is, dat als je op de hoofdcategorie klikt zonder een subcategorie aan te klikken dat je dan eerst alleen de subcategorieen ziet zonder producten. Wanneer je dan op een subcategorie klikt moet je pas de betreffende producten zien.

 

Bij de producten heb ik bij associaties al alleen de subcategorie aangevinkt.

 

Wie weet hoe dit op te lossen?

Edited by Wingo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dat zou wel jammer zijn, ik heb onder sommige hoofdcategorieen wel een stuk of 9 subcategorieen. Op het moment dat men dan alleen de hoofdcategorie aanklikt krijg je wel 50 producten te zien. Dan moet de klant die dus eerst zelf filteren.

Ik heb altijd gewerkt met virtuemart en daar heb ik het wel op die manier. De producten zijn alleen te zien als de betreffende subcategorie wordt aangeklikt.

 

Ik heb al geprobeerd of het uitmaakt om een subcategorie "hoofdcategorie" te maken of niet maar daar merk ik geen verschil.

 

*edit*

Zou deze module geschikt zijn? http://addons.prestashop.com/en/front-office-features-prestashop-modules/2358-Homepage-Categories.html

Edited by Wingo (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dat zou wel jammer zijn, ik heb onder sommige hoofdcategorieen wel een stuk of 9 subcategorieen. Op het moment dat men dan alleen de hoofdcategorie aanklikt krijg je wel 50 producten te zien. Dan moet de klant die dus eerst zelf filteren.

Ik heb altijd gewerkt met virtuemart en daar heb ik het wel op die manier. De producten zijn alleen te zien als de betreffende subcategorie wordt aangeklikt.

Het moet ook wel mogelijk zijn hoor, zal even voor je kijken wat daarvoor aangepast moet worden in de template.

Ik heb al geprobeerd of het uitmaakt om een subcategorie "hoofdcategorie" te maken of niet maar daar merk ik geen verschil.

dat heeft ook geen nut nee

*edit*

Zou deze module geschikt zijn? http://addons.presta...Categories.html

Nope

Link to comment
Share on other sites

Ik ben lekker aan het knutselen om een nieuwe winkel te maken met Prestashop 1.5.2

Waar ik nu tegen aanloop is het volgende:

 

Wanneer ik op een hoofdcategorie klik in het top menu zie ik daaronder alle producten van alle subcategorieen in deze hoofdcategorie, aan de linkerkant kan je wel daarna wel op een subcategorie klikken. Wanneer je de muis op de hoofdcategorie houdt zie je wel de subcategorieen en kun je wel rechtstreeks naar een subcategorie, dat is prima.

 

Wat ik wil is, dat als je op de hoofdcategorie klikt zonder een subcategorie aan te klikken dat je dan eerst alleen de subcategorieen ziet zonder producten. Wanneer je dan op een subcategorie klikt moet je pas de betreffende producten zien.

 

Bij de producten heb ik bij associaties al alleen de subcategorie aangevinkt.

 

Wie weet hoe dit op te lossen?

Stomme vraag misschien, maar heb je soms producten geassocieerd met die hoofdcategorieën?

Als ik namelijk een categorie aanmaak, hier geen producten aan associeer en onder deze categorieën subcategorieën hang waar wel producten aan zijn geassocieerd zie ik als ik de hoofdcategorie aanklik geen producten maar alleen de melding dat er geen producten in de betreffende categorie staan en daaronder de subcategorieën.

Link to comment
Share on other sites

Stomme vragen bestaan toch niet? ^_^

 

Maar het product staat bij associaties echt alleen aangevinkt bij de betreffende subcategorie.

 

Op http://www.frenchbazaar.com.au/ (wordt al genoemd op de prestashop site dus mag ik neem ik aan vermelden?) hebben ze het heel uitgebreid wat voor mij ook niet hoeft, maar deels wel wat de bedoeling is. Wanneer je op de hoofdcategorie "kids" klikt zie je eerst allemaal plaatjes met de subcategorieen, daar vandaan kun je dan weer verder. Dat is ook hoe ik het op dit moment op mijn draaiende site heb.

Link to comment
Share on other sites

Stomme vragen bestaan toch niet? ^_^

 

Maar het product staat bij associaties echt alleen aangevinkt bij de betreffende subcategorie.

 

Op http://www.frenchbazaar.com.au/ (wordt al genoemd op de prestashop site dus mag ik neem ik aan vermelden?) hebben ze het heel uitgebreid wat voor mij ook niet hoeft, maar deels wel wat de bedoeling is. Wanneer je op de hoofdcategorie "kids" klikt zie je eerst allemaal plaatjes met de subcategorieen, daar vandaan kun je dan weer verder. Dat is ook hoe ik het op dit moment op mijn draaiende site heb.

En wat je op die site ziet is layout technisch exact wat ik zie als ik de default theme van Prestashop gebruik. Eerst (indien in de hoofdcategorie geen geassocieerde producten) een grid van alle subcategorieën en daaronder een lijst van ALLE producten uit alle subcategorieën.
Link to comment
Share on other sites

Ik kreeg ineens een brainwave, ik heb een Layer Navigation Block aanstaan en die heb ik nu uitgeschakeld. In zoverre verbeterd dat je geen producten meer ziet als als je op de hoofdcategorie klikt, maar de subcategorieen zijn ook niet te zien. Er staat alleen "Geen producten voor deze categorie"

Link to comment
Share on other sites

Ik kreeg ineens een brainwave, ik heb een Layer Navigation Block aanstaan en die heb ik nu uitgeschakeld. In zoverre verbeterd dat je geen producten meer ziet als als je op de hoofdcategorie klikt, maar de subcategorieen zijn ook niet te zien. Er staat alleen "Geen producten voor deze categorie"

Staat je site online of op een localhost?
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

wat was de oplossing?

ik zit met het tegenovergestelde, ik had altijd al "gelaagd navigatie blok" aanstaan.

ik vond het altijd wel handig dat onder subcategorien de producten los kwamen te staan.

 

nu is het zo, vorige week de module "gelaagd navigatie blok " verwijderd.

 

sinds vandaag viel me op dat de producten niet meer los onder de subcategorie staan. Na dit forum gelezen te hebben kwam ik er dus achter dat dit te maken heeft met die module. Deze module weer geinstalleerd.....maar helaas geen losse producten onder subcategorieën.

 

iemand een idee waar dit aan ligt? ik zou graag weer losse producten zien onder mijn subcategorien...

 

iemand die me hierbij kan helpen?

 

als ik de url moet geven hoor ik het wel. Site is gewoon online.

 

vast vriendelijk dank

rodger

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...