Jump to content

Test shop


Christian Buch

Recommended Posts

Hej Alle

 

Første indlæg her, men har brug for lidt hjælp.. :)

 

Jeg har oprettet en test shop med et subdomæne: test.domain.com.

 

Problemet er, at den forbinder de 2 shops med hinanden. Jeg har kopieret hele indholdet af den oprindelige shop til den nye shop.

 

Endvidere har det også gjort at jeg ikke kan åbne shoppen i safari pga. for mange omdirigeringer, men kan godt åbne i eksempelvis Firefox.

 

Hvad kan jeg gøre for, at de 2 shops ikke forbindes med hinanden?

 

På forhånd tusinde tak.

Link to comment
Share on other sites

Du laver en kopi af din oprindelige databaser og peger din test shop til den kopien.

 

Tak for svar Napz.

 

Jeg tror det er lige nøjagtig ved "databaser" jeg står af.. Har prøvet at følge denne udemærket guide: http://www.prestatips.dk/opsaetning-og-brug-af-prestashop/opret-en-testshop-hvor-du-kan-afprove-rettelser/

 

Er det rigtig forstået at jeg skal oprettet en ekstra database i myphpadmin side? Til info bruger jeg Unoeuro. Hvordan opretter jeg en ekstra database og er det noget der skal tilkøbes?

 

Var nødt til at slette hele subdomænet og dermed mappen med filerne, da alle mine links til produkter osv. pludselig ikke kunne findes på den oprindelige shop.

Link to comment
Share on other sites

Det er korrekt, at du skal have oprettet en tom database. Denne kalder du noget helt anden end din produktions-database og herefter laver du en import af databasefilen.

 

Når du har den nye database, skal du ind og rette in config/settings.inc.php filen. Dette er så vidt jeg lige husker også beskrevet i min vejledning.

 

Jeg er i tvivl, om du kan have flere databaser hos UnoEuro, eller om det er tilkøb. Du kan jo overveje at købe et billigt webhotel hos Meebox til formålet, hvis der er begræsning på hos UnoEuro.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...