Jump to content

fejl ved online betaling


catch

Recommended Posts

Jeg har søgt og søgt, men kan ikke finde et svar. Jeg bruger presta 1.4.9

 

1. Når jeg prøver at betale med kreditkort, gennemføres ordren helt korrekt og jeg kan se betaling hos min betalingssystem, men kunden får ingen bekræftelse og jeg kan heller se ordren i kontrolpanel. det er da en meget alvorlig problem.

 

2. Hvordan nulstiller jeg ordre id, faktura, kreditnota og sletter samtlige testordre? så alt starter fra 1

 

Det haster meget og håber nogen kan hjælpe.

Link to comment
Share on other sites

jeg har kørt denne i databasen, men jeg ved ikke om det er ok?

TRUNCATE TABLE `ps_customer`;

TRUNCATE TABLE `ps_customer_group`

TRUNCATE TABLE `ps_address`;

TRUNCATE TABLE `ps_orders`;

TRUNCATE TABLE `ps_order_detail`;

TRUNCATE TABLE `ps_order_discount`;

TRUNCATE TABLE `ps_order_history`;

TRUNCATE TABLE `ps_message`;

TRUNCATE TABLE `ps_cart`;

TRUNCATE TABLE `ps_cart_product`;

TRUNCATE TABLE `ps_cart_discount`;

 

Alt startede fra nr. 1, men mit problem er nu, jeg ønsker at starte ordre nummer fra 1000

hvordan gør jeg det, så quick pay også starter fra ordre nummer 1000?

 

Lige nu af et eller andet årsag, så har qiukpay ordre nummer 3 og min shop har ordre nummer 995.. hmm.. Hvordan får jeg ordre nummer i quickpay til at være den samme som ordre nummer i shoppen?

Håber nogen kan hjælpe, det haster meget.

Edited by catch (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Der blive desværre lavet test køb med et rigtig kort, derfor er nogle ordre nummer reverseret hos Teller, og der vil opstår problemer hvis der forekommer igen.

 

Hvordan får jeg quickpay ordre nummer til at starte fra nr. 1000 ?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

ja, men det er virkelig et stort minus efter min mening, for alle andre e-commerce systemer, kan godt håndter at ordre id er den samme som betalings id. Det er virkelig forvirrende at betalings id er den samme som cart-id.

 

kan man ikke finde en løsning?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Fandt I en løsning?

 

Jeg oplever nemlig nu at når man laver en ordre, så bliver betalingen gennemført, men der dukker ingen ordre op i backoffice og ej heller ingen ordrebekræftelse. Hvad kan det skyldes?

 

I øvrigt, så bliver kunden redirectet til en login side og ikke en side med en ordrebekræftelse, hvordan ændre man det?

 

Jeg kører PrestaShop 1.5.2.0 og QuickPay 3.13.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har pt. samme problem med Quickpay modulet og iBill. Ordren genereres ikke i backoffice og jeg kan dermed ikke se hvad der er bestilt, men kan se beløbet i Quickpay manageren.

 

Ved at iBill gør alt for at undersøge problemet og det er heldigvis ikke super kritisk, da jeg kører med en anden udbyder til kort-betaling.

Link to comment
Share on other sites

>Christian Buch

Nu begynder du at blande problemer sammen.

Denne her tråd handler om betalinger, der ikke går igennem.

 

DU har problemer med quickpay og iBill, så opret venligst din egen tråd med dette problem.

 

(Og >Kramer. DU burde også have oprettet din egen tråd. Det er ikke god tone at kapre en andens tråd med sit eget problem. Når man stiller nye spørgsmål i en andens tråd, og der så bliver svaret, så ved man jo ikke, hvilket spørgsmål, der bliver svaret på.)

 

Blot lidt Forum kultur....

Link to comment
Share on other sites

>Christian Buch

Nu begynder du at blande problemer sammen.

Denne her tråd handler om betalinger, der ikke går igennem.

 

DU har problemer med quickpay og iBill, så opret venligst din egen tråd med dette problem.

 

(Og >Kramer. DU burde også have oprettet din egen tråd. Det er ikke god tone at kapre en andens tråd med sit eget problem. Når man stiller nye spørgsmål i en andens tråd, og der så bliver svaret, så ved man jo ikke, hvilket spørgsmål, der bliver svaret på.)

 

Blot lidt Forum kultur....

 

Jeg synes nu ellers at trådstarter og mit problem er ret ens, da vores kunder ingen ordrebekræftelse får og vi ikke kan se ordrer i backoffice...

 

Det er bestemt ikke min mening at hijacke nogens tråde.

Link to comment
Share on other sites

Ja, men tråden er et halvt år gammel.

Det ændrer ikke ved, at du kaprer en andens tråd.

Og det ændrer ikke ved, at når der bliver svaret, så ved man ikke hvad der bliver svaret på.

Den oprindelige tråd, eller dit kaprede indlæg...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...