Jump to content

Recommended Posts

Hallo,

 

We hebben een probleempje wat voor verwarring zorgt.

We krijgen verschillende vragen van klanten over hun bestelling. hierbij vermelden ze (zoals gevraagd) het ordernummer. maar zeggen ze vaak: factuur: #....... ipv: bestelling #.....

Als een klant een bestelling plaatst met als betalings methode: vooruit betalen via bank overschrijven. en hij annuleerd het wordt er wel een ordernummer aangemaakt maar geen factuur. hierdoor gaan de nummers van de bestelling en het factuurnummer niet gelijk lopen.

voor de administratie gaat het gemakkelijker als de mensen alleen over hun factuurnummer praten en niet over het bestelling nummer. (dat factuurnummer gewoon bestellingnummer wordt)

 

Nu wilde ik de template van de mail wijzigen van bestellingnummer naar factuurnummer:

 

U heeft gekozen om via een bankoverschrijving te betalen. Gebruik hiervoor de volgende gegevens:

 

{bankwire_owner}

 

{bankwire_details}

 

{bankwire_address}

 

totaalbedrag is {total_paid}

 

Gelieve uw bestelnummer als referentie opgeven: #{id_order}

 

Weet iemand hoe ik het factuurnummer krijg weergegeven op de laatste regel?

groeten Mark

Edited by MarkeY (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik weet hoe ik de mails moet aanpassen maar ik weet de verwijzing niet naar het factuur nummer. Die verwijzing kan ik ook niet vinden in de bovenste link die je stuurde. Bestaat die verwijzing dan nog niet?

{invoice_id} en {id_invoice} werken niet.

Weet iemand de verwijzing?

Link to comment
Share on other sites

Heb je ook gekeken in de /modules/mailalerts/mailalerts.php

 

waarschijnlijk moet je daar eerst een en ander definiëren

 

zelf heb ik hier geen ervaring mee , weet ook niet voor welke versie dit eventueel geld

 

Wil het wel van de week eens proberen.

Link to comment
Share on other sites

Sorry voor t late antwoord.

Maar Ik heb t gevonden. t ik heb een nieuwe defenitie aangemaakt in mailalerts.php en nu werkt het.

 

Een ander vraagje, De pakbon wordt nu pas vrijgegeven als ik heb op 'bestelling verzonden' zet. Kan dat ook eerder zodat hij al op 'betaling geaccepteerd' of "betaling geaccepteerd op afstand" wordt vrijgegeven? dat is wel net zo makkelijk met inpakken.

 

Groeten Mark

Link to comment
Share on other sites

Klopt wat Peter schreef >> Bij orders >statussen , kies een ordertype/bewerken

 

Downloaden en bekijken van de PDF-versie van de factuur door klant toestaan

 

 

 

Verder handig als je ons even laat weten wat je precies had aangepast om het factuurnummer in onderste regel te krijgen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...