Jump to content

[SOLVED] Maintenance Mode werkt niet meer na installatie SSL certificaat.


Freekers

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben momenteel bezig met het opzetten van mijn shop dus heb de maintenance mode ingeschakeld. Ik heb mijn IP toegevoegd aan de whitelist zodat ik de shop zelf wel nog kan bezoeken om wijzigingen e.d. te kunnen bekijken.

Dit werkte allemaal perfect totdat ik een SSl certificaat toevoegde. Het SSL certificaat is toegevoegd en ik kan de shop benaderen via https://www.mijnshop.nl. Als ik echter http://www.mijnshop.nl pak, krijg ik de melding dat de shop under construction is.

Ik heb SSL al uitgezet, maar het probleem blijft nog steeds. Mijn IP is juist... Cache legen en cookies verwijderen helpte ook al niet :(

 

Ben ten einde raad! Heeft iemand een idee?

 

Alvast bedankt!

Edited by Freekers (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb wat verder geprutst en ben erachter gekomen dat als ik het IP van de server toevoeg aan de whitelist, ik er wel weer op kan komen... maar iedereen anders ook, wat natuurlijk niet de bedoeling is.

Tevens heb ik het SSL certificaat helemaal verwijderd en ben eigenlijk dus weer terug bij af, maar dan nog steeds kan ik niet op de front office van mijn shop komen in maintenance mode, terwijl dit eerst wel kon..

Link to comment
Share on other sites

Server IP toevoegen is inderdaad niet de bedoeling :)

 

Wellicht een overbodige vraag: heb je je IP een tijd geleden toegevoegd? Meeste internetaansluitingen hebben tegenwoordig een dynamisch IP adres. Dus het kan zijn dat je IP adres in de tussentijd is veranderd. Dus klik weer op de knop "Voeg mijn IP toe". Je ziet dan snel genoeg of het adres is veranderd.

Link to comment
Share on other sites

Het probleem is inmiddels opgelost. Het lag aan de kant van mijn webhoster, deze schreef:

 

Apache/Nginx lijkt het IP adres van de website/server zelf te pakken.

Ik ga het oplosen zodat PHP het $_SERVER['REMOTE_HOST'] IP adres pakt en niet het server IP.

Het server IP is namelijk anders dan de IP van je site omdat je een SSL certificaat hebt, die heeft immers een eigen/dedicated IP.

 

Mocht je dus hetzelfde probleem hebben, even contact opnemen met je hoster.

 

Bedankt voor alle hulp!!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...