Jump to content

And... it's gone.. Webshop kapot gemaakt (blanc pages)


jazzper

Recommended Posts

Dus...

 

Ik ben bezig een webshop in te richten. Heb al paar problemen gehad en o.a. via het forum opgelost, maar deze keer is het echt stuk. Ik draai versie 1.5.1.0

 

Het begon dat in de BO de modules (de overzichtspagina) niet meer wilde laden en een blanc page gaf. Dus wel de header maar de rest laadt niet. Na enig googlen lijkt het een geheugenprobleem te zijn. De serverinstelling staat al op 128mb bij mijn webhost dus dan bleef over; te veel modules. Ik heb 0,0 modules extra geinstalleerd dus vreemd. Enfin.. de oplossing zou moeten zijn om overbodige modules te deleten via ftp. Veel topics wijzen op schrijfrechten maar heb werkelijk alles wat maar riekt naar verdacht al open gezet. Ook .htaccess al een keer opnieuw aangemaakt (nou ja in 1.5 gaat dat automatisch toch).

 

Maar ja, wat is overbodig... Beetje googlen op unnecessary modules. Vond paar topics en dit gaf aanleiding om de nodige modules te verwijderen (stuk of 5) waaronder exotische betaal en verzendservices (o.a. canada nogwattes). En nu ligt alles plat...

 

Voorkant is blanc en wil niet laden: www.horlogesvantoen.nl

Backoffice kom ik nog wel in, maar modules werkt nog steeds niet.

 

Mijn laatste backup is wel enige manuren werk geleden maar zou een optie kunnen zijn. Liever niet. Plus het feit dat modules dan nog steeds niet zou werken.

 

Kortom; een gecombineerde vraag; hoe krijg ik de site weer werkend en hoe krijg ik die modulesoverzichtspagina weer werkend?

 

Oh... een foutje gemaakt; ik heb de modules niet onthouden dus kan ook niet even uit een installatie toevoegen.

 

edit: heb 1.5.1.0 eens gedownload en uitgepakt en de modules folder bekeken. Daar staat maar een fractie in van de hoeveelheid modules die mijn webhost zijn Installatron heeft geinstalleerd voor me. Hoe kan dat? Dat verklaart wel gelijk waarom hij geheugentekort heeft. Ik zie ook dat ik al die folders die in die unzipped map staan op zijn minst ook in de live-omgeving heb staan. En dus meer nog.

Edited by jazzper (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

hoi ,

een beetje te laat voor jou maar "" Maak altijd een goede Backup voor je ook maar iets veranderd""

vooral in een liveshop het kost een paar minuutjes ,en als je directadmin hebt maar 3 klikken

maar kan weken werk besparen

 

helaas geeft installatron heel veel problemen en vooral met versie 1.5

wellicht heb je toch een module verwijderd die toch ergens in gebruik was

het beste is wanneer je modules verwijderd eerst in je BO kijken wat je hebt geïnstalleerd

en wat niet is geïnstalleerd ,

en met die gegevens vandaar uit de modules via ftp te verwijderen ,

 

maar doe eerst eens wat scorpionsworld aangeeft

meer info hierover vind je op : http://www.prestashopmaken.nl/category/foutmeldingen/

Link to comment
Share on other sites

dank voor het meedenken. Backups inderdaad vaker maken. Ik vind paar manuur op zich nog wel overkomelijk, maar kan dus soepeler ;)

 

Ik werd al bijna overgehaald om seoshop.nl oid te nemen, maar ik wil dit masteren. Ik geloof wel in prestashop.

Wat heb ik inmiddels gedaan:

- die foutmeldingen stonden (nog) op aan, geeft niets

- rechten stonden op 777, voor de zekerheid nog maar eens een rondje inc submappen 777 gegegeven. Niets

- .htaccess verwijderd (.bak gemaakt) en lege geupload en 777 gegeven. Niets.

 

Er moet toch iets te redden zijn? Ik wil anders wel een meekijkaccount maken voor iemand.

Snelste is backup terugzetten, maar ik wil het gewoon weten/fixen!

Link to comment
Share on other sites

dank voor het meedenken. Backups inderdaad vaker maken. Ik vind paar manuur op zich nog wel overkomelijk, maar kan dus soepeler ;)

 

Ik werd al bijna overgehaald om seoshop.nl oid te nemen, maar ik wil dit masteren. Ik geloof wel in prestashop.

Wat heb ik inmiddels gedaan:

- die foutmeldingen stonden (nog) op aan, geeft niets

- rechten stonden op 777, voor de zekerheid nog maar eens een rondje inc submappen 777 gegegeven. Niets

- .htaccess verwijderd (.bak gemaakt) en lege geupload en 777 gegeven. Niets.

 

Er moet toch iets te redden zijn? Ik wil anders wel een meekijkaccount maken voor iemand.

Snelste is backup terugzetten, maar ik wil het gewoon weten/fixen!

 

tja voor minimaal 25 fleuro per maand en 2% van de omzet voor een seoshopje ..

dan is de keus wel heel snel gemaakt denk ik :D

zet me bijna aan het denken om ook maar shopjes te verhuren :lol:

 

wat geeft de foutmelding aan ?

en als je wilt maak je maar even een gast account aan zowel in je bo als ftp kijk ik eea even na

wellicht heb ik ook nog even een "huidige" copy van je database nodig

pm de gegevens maar

Link to comment
Share on other sites

Voor de topic volgers :

zojuist een kijkje genomen in de BO

blijkt dat er modules verwijderd zijn welke toch ingeschakeld stonden

 


Administration panel footer - (Technische naam:displayBackOfficeFooter)
Administration panel homepage - (Technische naam:displayBackOfficeHome)
Administration panel hover the tabs - Technische naam:displayBackOfficeTop)
Before carrier list -(Technische naam:displayBeforeCarrier)
Block above the form for create an account - (Technische naam:displayCustomerAccountFormTop)
Center Column - (Technische naam:centerColumn)
Customer account creation form - (Technische naam:displayCustomerAccountForm)
Customer account page display in front office - (Technische naam:displayCustomerAccount)

 

Als de modules terug gezet worden , zal de site weer werken

 

Edit , zag dat ik wat modules vergeten was :wacko:

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

dit is heel vaag. Ik weet 100% zeker dat ik daar niet aangezeten heb. Of er moet iets raars gebeurd zijn.

Wat ook vaag is dat in een verse download van de 15mb 1.5.1.0 ze niet in de /modules map staan, dus kan ze ook niet online kopieren.

Link to comment
Share on other sites

misschien toch met ftp wat meer weggehaald

 

schiet me ineens iets te binnen ,, pff wat doen we <IK> toch moeilijk :huh:

 

download gewoon je backup naar je pc ,,

pak deze uit en upload de modules uit je back up naar de map modules ,,,

geef de mappen - en alle onderliggende mappen 777 recht en het zou weer goed moeten zijn :D

 

gr coen

Link to comment
Share on other sites

dat is wat presta in je bo aangaf

wellicht zijn de mappen anders genoemd

 

doe zoals in mijn vorige post nr 11

 

pak je back-up erbij

 

ga naar de map modules en upload deze compleet naar je server ,

geef ze de juiste rechten en klaar

 

als je alleen de modules pakt is het geen totale backup

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

dat is wat presta in je bo aangaf

wellicht zijn de mappen anders genoemd

 

doe zoals in mijn vorige post nr 11

 

pak je back-up erbij

 

ga naar de map modules en upload deze compleet naar je server ,

geef ze de juiste rechten en klaar

 

als je alleen de modules pakt is het geen totale backup

Coen, wat je in je eerdere posts aanhaalt als modules zijn in feite de hooks :P

oftewel, er ontbreekt wat info in je post te weten de modules in die haken.

Link to comment
Share on other sites

Coen, wat je in je eerdere posts aanhaalt als modules zijn in feite de hooks :P

oftewel, er ontbreekt wat info in je post te weten de modules in die haken.

 

ja zie het tnx voor het opletten , had drie keer alles geplakt en drie keer kreeg ik een superlange lijst toen weer edit en dingen verwijderd , zo te zien een beetje teveel verwijderd :o

 

Zijn de modules zomaar verwijderd via FTP zonder (de geinstalleerde) modules eerst te deinstalleren in je backoffice?

 

uh ,,, Yups..

Link to comment
Share on other sites

uh ,,, Yups..

 

Ai, dat kan niet zomaar natuurlijk. Jij (of de topicstarter) kan in de database kijken naar de lijst met modules in het tabel ps_module. Het kan wellicht helpen als het veld "active" op 0 gezet wordt voor de ontbrekende modules.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ai, dat kan niet zomaar natuurlijk. Jij (of de topicstarter) kan in de database kijken naar de lijst met modules in de tabel ps_module. Het kan wellicht helpen als het veld "active" op 0 zet voor onbrekende modules.

 

Daar was hij dus al achter gekomen dat het zomaar niet kan :unsure:

ik had alleen toegang in de bo van hem ,

 

had hem al reeds laten weten dat hij eea kan veranderen in zijn database en of de map modules uit zijn backup te gebruiken en terug plaatsen , meestal voldoet dit ook dan alweer ,

maar heeft ook bepaalde rechten niet goed staan , , ,

Link to comment
Share on other sites

ja dat was dus de catch22....

 

module-overzicht in BO wilde niet laden en dan is de tip om onnodige modules te verwijderen

om onnodige modules te verwijderen moet je ze uitzetten in het module-overzicht

enfin...

 

die van de database wist ik nog niet en is de clou ;)

 

Ik heb drukke middag/avond gehad. Zal eens aan de klus gaan!

dank voor het meedenken so far weer

Edited by jazzper (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ik had ook een probleem dat modules niet zichtbaar waren in de BO. Kwam bij dit topic uit. Aangezien er meer mensen zijn die dit probleem wellicht krijgen en hier uitkomen wil ik dit hieraan toevoegen. Deze tip heb ik gevonden op het engelse gedeelte van het forum. Ik was er in ieder geval heel blij mee. Want het werkt heel snel.

 

Als je met modules hebt liggen klooien en ze zijn niet meer zichtbaar in de BO dan is het vaak een of meerdere modules die het probleem veroorzaken. Om de probleem modules op te sporen moet je een map aanmaken en noemt hem bijv. tmp of zo. Je plaatst alle modules hierin, daarna check je of de BO > modules pagina wel zichtbaar is (zonder modules). Zo niet dan is deze oplossing niet voor jou bedoelt. Als dat wel het geval is ga je telkens enkele modules weer in de modules map plaatsen. Telkens kijk je of de BO > modules zichtbaar blijft. Zo niet dan weet je dat het een van de modules is die je zojuist hebt teruggeplaatst het probleem veroorzaakt.

Edited by impressed (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik had ook een probleem dat modules niet zichtbaar waren in de BO. Kwam bij dit topic uit. Aangezien er meer mensen zijn die dit probleem wellicht krijgen en hier uitkomen wil ik dit hieraan toevoegen. Deze tip heb ik gevonden op het engelse gedeelte van het forum. Ik was er in ieder geval heel blij mee. Want het werkt heel snel.

 

Als je met modules hebt liggen klooien en ze zijn niet meer zichtbaar in de BO dan is het vaak een of meerdere modules die het probleem veroorzaken. Om de probleem modules op te sporen moet je een map aanmaken en noemt hem bijv. tmp of zo. Je plaatst alle modules hierin, daarna check je of de BO > modules pagina wel zichtbaar is (zonder modules). Zo niet dan is deze oplossing niet voor jou bedoelt. Als dat wel het geval is ga je telkens enkele modules weer in de modules map plaatsen. Telkens kijk je of de BO > modules zichtbaar blijft. Zo niet dan weet je dat het een van de modules is die je zojuist hebt teruggeplaatst het probleem veroorzaakt.

 

zoals in deze topic http://www.prestashop.com/forums/index.php?/topic/209020-module-werkt-niet/page__view__findpost__p__1030790

ter aanvulling , standaard modules hoef je niet te doen ,

zijn meestal modules van derden die het probleem geven

echter..

de topicposter in deze draad ,

had de modules verwijderd zonder deze eerst uitgeschakeld in de bo te hebben ,

dan helpt het dus niet ,,

het probleem lag geheel dat erna de database geheel overhoop lag ,,,

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...