Jump to content

[TIP] Herstel complete functieset van de editor voor CMS pagina's in PS 1.5


AKJV

Recommended Posts

De tinyMCE editor voor de opmaak van CMS pagina's is in PS 1.5 flink beperkt. Waar normaal gesproken 4 rijen met knoppen aanwezig zijn (zoals voor de editor van de productbeschrijvingen) is dit voor CMS pagina's beperkt tot 2 rijen.

Ik heb geen flauw idee waarom deze functieset beperkt is in PS 1.5 aangezien dit niet het geval is in PS 1.4 :wacko:.

 

Maar het lijkt erop dat het vrij simpel is alle knoppen terug te krijgen in de tinyMCE editor van CMS pagina's. Open het bestand form.tpl in de map admin\themes\default\template\helpers\form. Let wel op dat je naar de juiste map gaat omdat er ook form.tpl bestanden zijn in andere mappen. En je admin map kan ook herbenoemd zijn in iets anders.

 

Zoek dan deze regels met code in form.tpl:

theme_advanced_buttons1 : "bold,italic,underline,strikethrough,|,justifyleft,justifycenter,justifyright,justifyfull|cut,copy,paste,pastetext,pasteword,|,search,replace,|,bullist,numlist,|,undo,redo",
theme_advanced_buttons2 : "link,unlink,anchor,image,cleanup,code,|,forecolor,backcolor,|,hr,removeformat,visualaid,|,charmap,media,|,ltr,rtl,|,fullscreen",
theme_advanced_buttons3 : "",
theme_advanced_buttons4 : ""

En vervang die regels door dit:

  theme_advanced_buttons1 : "newdocument,|,bold,italic,underline,strikethrough,|,justifyleft,justifycenter,justifyright,justifyfull,styleselect,formatselect,fontselect,fontsizeselect",
  theme_advanced_buttons2 : "cut,copy,paste,pastetext,pasteword,|,search,replace,|,bullist,numlist,|,outdent,indent,blockquote,|,undo,redo,|,link,unlink,anchor,image,cleanup,help,code,,|,forecolor,backcolor",
  theme_advanced_buttons3 : "tablecontrols,|,hr,removeformat,visualaid,|,sub,sup,|,charmap,media,|,ltr,rtl,|,fullscreen",
  theme_advanced_buttons4 : "styleprops,|,cite,abbr,acronym,del,ins,attribs,pagebreak",

 

Hierna de wijzigingen opslaan en dit aangepast bestand weer uploaden naar de juiste locatie in je Prestashop installatie.

En voilà, je ziet weer alle knoppen voor de opmaak terug in de editor voor CMS pagina's :)

Ik heb dit vlug getest en verwacht geen problemen. Dat lijkt me ook niet waarschijnlijk aangezien nu alleen weer de volledige functieset van tinyMCE wordt aangeroepen dat al aanwezig is in Prestashop.

 

Andreas

Link to comment
Share on other sites

Dank, ik wil vaak het tegenovergestelde bereiken. Bij producten invoeren juist inder opmaak knoppen. Dacht dit in het TIny MCE script zelf in te stellen was maar dat werkt niet (oudere versies van PSmschijnbaar wel). Ieder form moet je dus handmatig aanpassen. Was handig geweest dat je de default instellingen in 1 keer kon maken, en dan de forms die moeten afwijken zou aanpassen.

 

Ben blij dat het dus wel kan, dank.

Link to comment
Share on other sites

Dank, ik wil vaak het tegenovergestelde bereiken. Bij producten invoeren juist inder opmaak knoppen. Dacht dit in het TIny MCE script zelf in te stellen was maar dat werkt niet (oudere versies van PSmschijnbaar wel). Ieder form moet je dus handmatig aanpassen. Was handig geweest dat je de default instellingen in 1 keer kon maken, en dan de forms die moeten afwijken zou aanpassen.

 

Ben blij dat het dus wel kan, dank.

 

Er zijn maar 2 form.tpl bestanden in de admin map waarin de TinyMCE configuratie wordt bepaald. Voor de productomschrijvingen is dit in: \admin\themes\default\template\controllers\products\helpers\form\form.tpl

 

Waarom je juist de functieset van de editor wilt beperken begrijp ik niet. Maar ieder zijn ding :)

Link to comment
Share on other sites

Er zijn maar 2 form.tpl bestanden in de admin map waarin de TinyMCE configuratie wordt bepaald. Voor de productomschrijvingen is dit in: \admin\themes\default\template\controllers\products\helpers\form\form.tpl

 

Waarom je juist de functieset van de editor wilt beperken begrijp ik niet. Maar ieder zijn ding :)

Dat is niet zo moeilijk te bedenken. Hoe minder geklooi met opmaak in productbeschrijvingen, hoe uniformer en overzichtelijker de site blijft. Ik heb dat ook gedaan bij de webshop van een klant van mij, die had er een handje van om allerhande fonts en kleurtjes toe te passen in haar beschrijvingen...zag er niet uit :P

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...