Jump to content

[solved] Prijzen incl. btw vermelden


ivo2652

Recommended Posts

nee je moet hem dan inschakelen als deze is ingeschakeld dan heb je al je prijzen incl de btw op je site

en staat er ook achter incl btw , als dit niet getoond wordt moet je dit in d evertaling zetten waarschijnlijk staat er dan een spatie

 

ow ik snap het nu ik dacht uit je eerste post hoe je btw moest inschakelen

er stond niet bij de tekst incl btw :-)

dit is normaal al standaard ingesteld

maar als je het niet ziet

dit staat in je vertaling , wellicht nu een spatie ingevuld daarom verschijnd het niet

 

vertaling -> winkel vertaling -> kijk dan in het rijtje bij order-payment

 

daar staat hij bij

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het even nagekeken en het heeft naar mijn mening niets met vertalingen te maken. Wat ik eigenlijk wil, anders gezegd :-)

Ik wil de bruto prijs van mijn artikelen laten zien in mijn webwinkel. Momenteel laat mijn website de Netto prijs zien, dus excl. BTW.

 

Door de bruto prijs te laten zien.. betaald de klant gewoon welke prijs hij ziet staan (geen verassingen achteraf) .. Uiteraard op factuur moet natuurlijk wel gewoon de 21% verrekend zijn.

Edited by ITsupply_NL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb het even nagekeken en het heeft naar mijn mening niets met vertalingen te maken. Wat ik eigenlijk wil, anders gezegd :-)

Ik wil de bruto prijs van mijn artikelen laten zien in mijn webwinkel. Momenteel laat mijn website de Netto prijs zien, dus excl. BTW.

 

Door de bruto prijs te laten zien.. betaald de klant gewoon welke prijs hij ziet staan (geen verassingen achteraf) .. Uiteraard op factuur moet natuurlijk wel gewoon de 21% verrekend zijn.

 

Standaard wordt de prijs incl. btw getoond. Dus als dat niet het geval is dan is in je backoffice ergens de btw weergave uitgezet. Je moet dus een aantal instellingen nalopen. Staat (zoals maconl vraagt) onder Payment-->Taxes de "Enable tax" op ja"? ZIjn op diezelfde pagina de btw tarieven wel ingeschakeld? Kijk daarna bij Payment--Tax rules of de juiste btw regels ingeschakeld zijn en controleer of voor die btw regel(s) de juiste zones en landen toegekend zijn. Controleer of bij Customers-->Groups voor de groepen de optie "Price display method: " op "tax encluded" staat. Controleer tot slot of bij je producten de optie "Tax rule:" wel een btw regel ingesteld staat.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Door een zoekfunctie ook hier bij dit topic terecht gekomen.

 

@akvj bedankt voor de informatie bij mij stond de customer btw optie op excl btw,scheelt heel wat zoekwerk ;-)

Trouwens zelf niet aan of uitgezet die optie van btw.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 1 month later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...