Jump to content

[Achterhaald] Mislukte conversie van 1.4.8.2 naar 1.5.1


Frits van Leeuwen

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik had een goed werkende versie van Prestashop 1.4.8.2
Ik maakte een backup van alle bestanden, en een backup vanuit prestashop.
Ik wilde hem upgraden naar 1.5.1
Dit mislukte.

Ik heb toen een update gedaan naar 1.4.9 Maar ook dat ging me niet goed af. Ik kreeg geen beeld op de front end. (Wel op de back end)

Ik besloot 1.5.1 te installeren endan later de data er in pompen. maar helaas lukte me dit niet. Ik heb nu de situatie dat ik een goede backup van 1.4.8.2 heb, en een vers geïnstalleerde prestashop 1.5.1

Is er nu een makkelijke methode om alle data vanuit mijn oude database naar mijn nieuwe database te halen? Want die heb ik naast de nieuwe staan. Of kan ik het beter uit de backup halen? maar dan weet ik ook niet hoe ik dat zou moeten doen.

Alvast bedank voor de hulp.

groetjes,
Frits

Edited by Frits van Leeuwen (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Die conclusie trok ik ook toen het niet bleek te lukken. Maar helaas de weg terug blijkt ook lastig te zijn.

Want dat heb ik natuurlijk ook geprobeerd, maar ook dan had ik geen beeld.

Nu maar in MySQL de boel overzetten. Maar als iemand daar kan vertellen hoe ik dat het beste kan doen... Heel graag.

Ik weet bijvoorbeeld niethoe ik in de oude data velden er bij kan zetten. Want dan kan ik de data overzetten op de manier zoals die in de nieuwe situatie is.

Link to comment
Share on other sites

Ik gebruik verschillende computers. Ik zie dan dat ook op een andere computer de site niet verschijnt. Dat lijkt me er dan niet toe doen.

Ik ben nu in MySQL de boel aan het overzetten. En begin bij de ps_access en ga zo alphabetisch naar onder. k Ben nu bij ps_cart_product. Ik exporteer de data naar Excel 2007 met als eerste regel de veldnamen. Dan ga ik de Excel file aanpassen aan de structuur in de nieuwe database. In de nieuwe database lees ik ze dan weer in.

Link to comment
Share on other sites

als je een goede back up hebt doe dan het volgende

 

verwijder eerst alles maar ook alles van je hosting

dan pas de backup terug zetten ,

als je de backup terug zet terwijl er nog restanten opstaan , dan blijven files welke niet in je back up voorkomen gewoon staan

en kunnen dus crashen

 

eventueel ook je database leeg maken en dan dus de back up terug zetten en voila alles is terug bij het oude

 

succes :)

Link to comment
Share on other sites

Gek dat van 1.4.8.2 naar 1.4.9 de update niet goed ging. Dat is namelijk slechts een kleine stap.

Hoe heb je de update gedaan? Via de auto-upgrade module of handmatig?

 

Het terugzetten van een backup is redelijk eenvoudig, mits je de juiste stappen uitvoert. Je moet ten eerste in de database met de originele naam alle tabellen weggooien en vervolgens je backup database importeren daarin. Daar de backup van alle files weer uploaden via FTP. Houdt daarbij wel rekening mee dat je ook meestal de permssies van de mappen en bestanden weer goed moet zetten.

 

Als je een backup van alles gemaakt had via je hostingbeheersysteem (DirectAdmin of vergelijkbaars) dan is er ook meestal een optie om de backup weer terug te zetten. Dat is het veruit de snelste en meest makkelijke manier.

Link to comment
Share on other sites

Gek dat van 1.4.8.2 naar 1.4.9 de update niet goed ging. Dat is namelijk slechts een kleine stap.

hoi AKJV het was van 1.4.8.2 naar 1.5.1 :)

 

omdat ik ook aan het stoeien was heb ik het ook geprobeerd 1.4.6.2 -> 1.5.0.17 (testomgeving),

ook met die update ging het goed mis

Link to comment
Share on other sites

hoi AKJV het was van 1.4.8.2 naar 1.5.1 :)

 

omdat ik ook aan het stoeien was heb ik het ook geprobeerd 1.4.6.2 -> 1.5.0.17 (testomgeving),

ook met die update ging het goed mis

 

De topicstarter gaf aan dat hij ook een update naar 1.4.9 geprobeerd had,maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen :)

 

Een update van 1.2.5 naar 1.5.1 ging bij mij goed :P Maar ik moet nog wel wat dingetjes verder testen.

Link to comment
Share on other sites

De topicstarter gaf aan dat hij ook een update naar 1.4.9 geprobeerd had,maar misschien heb ik dat verkeerd begrepen :)

 

Een update van 1.2.5 naar 1.5.1 ging bij mij goed :P Maar ik moet nog wel wat dingetjes verder testen.

 

ja hoor bij hem wel weer :blink:

had het gewoon even tussendoor geprobeerd en zag meteen al veel fouten

maar ga het ook nog eens proberen , gewoon even lekker spelen :lol: (Frens lach niet :P )

 

 

zover ik begrijp uit het bovenstaand verhaal ging het van 1.4.8.2 naar 1.5 en toen weer terug naar 1.4.9.0

en idd tussen 1.4.8 en 1.4.9 zit weinig verschil en moet normaal werken

alleen moet hij idd de bestanden van zn hosting afhalen en in sommige gevallen ook zn database leeghalen en dan de back-up terug zetten , dan is het weer als vanouds ,,

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@maconl,

 

Oei, ik had gemist dat de topicstarter van 1.5.1 naar 1.4.9 terugging. Hoewel, is dat wel zo? Ik zie niet hoe dat mogelijk is eigenlijk...

 

Weet je zeker dat die fouten door je update zijn veroorzaakt?

Frens mag niet lachen, hij moet eerst zelf maar eens de update doen. :P

 

Ik loof een beloning uit: degene die als eerste met succes en probleemloos PS 0.9.7 naar 1.51 weeet te updaten krijgt van mij een like :lol:

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

"ik loof een beloning uit: degene die als eerste met succes en probleemloos PS 0.9.7 naar 1.51 weeet te updaten krijgt van mij eenlike"

 

Dat is niet eerlijk ,,iemand heeft al een voorsprong van 3 maanden! noem geen naam :)

 

(hint>>ander woord voor back-up terugzetten :D)

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

@maconl,

 

Oei, ik had gemist dat de topicstarter van 1.5.1 naar 1.4.9 terugging. Hoewel, is dat wel zo? Ik zie niet hoe dat mogelijk is eigenlijk...

 

denk dat hij de back---up gewoon terug had gezet ,zonder de bestanden database op te schonen en toen versie 1.4.9.0

erover heeft gezet ?

Weet je zeker dat die fouten door je update zijn veroorzaakt?

yups , maar moet nog even goed bekijken wat de fout veroorzaakt

test versie had namelijk ook andere modules en diverse aanpassingen erin

maar ga dit op een server testen , vind ikzelf makelijker <had het nu offline gedaan>

 

Frens mag niet lachen, hij moet eerst zelf maar eens de update doen. :P

 

 

Nee met Frens was een ander verhaal ,,

heb hard gewerkt aan een versie 1.4.9.0 ,, deze had ik ergens vanaf geplukt ,,,

toen ik deze klaar wilde maken met een theme enz enz bleken er behoorlijk veel fouten in die versie te zitten ,

en kwam er naderhand PAS achter dat de betreffende versie niet origineel was ,, :blink:

 

Ik loof een beloning uit: degene die als eerste met succes en probleemloos PS 0.9.7 naar 1.51 weeet te updaten krijgt van mij een like :lol:

Hahahaha ik herinner me nog dat het toen al een drama was om van 0.9.7 naar 1.0 te gaan

ok 1.0 was al een drama op zich :lol:

 

Edit , heb versie 0.9.7 erbij gepakt ,,vanavond even installeren haha

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

"Frens was een ander verhaal" heb hard gewerkt..

 

moet zijn >>WIJ hebben hard gewerkt :)

Ok Ok Ok eerst had ik hard gewerkt aan het klaarmaken van de hele shop

en toen hebben WIJ nog harder gewerkt om het goed te krijgen hahaha

 

tussen haakjes frens < met het omzetten van alle bestanden van de versie die je gestuurd had , was het goed ,moet alleen nog wat dingen wijzigen oa track en trace enz >

Link to comment
Share on other sites

Ok ,,er is altijd nog wel wat te verbeteren / aan te passen he

ja er moet weer wat aan gebeuren ,

ga niet de php en tpl bestanden uit de oude gebruiken ,want weet nog niet waar alle fouten inzitten ,dus doe gewoon alles opnieuw

ben er alweer bijna mee klaar :-)

alleen nog wat standaard dingetjes zoals contact formulier ,authentication en zo nog een paar

Link to comment
Share on other sites

Terug naar de oude versie is voor mij niet zomaar een optie. Ik wil heel graag de nieuwe versie gebruiken. Maar ik zou graag wat hulp hebben daar bij. In MySQL staat in versie 1.4.8 ps_product. Deze exporteer ik naar MS Excel 2007 met veldnaam als kop.

Bij de meeste bestanden importeer ik dat zonder problemen in versie 1.5.1. Maar ps_product dus niet. Ik heb alle velden gelijk gemaakt en zo nodig informatie ingegeven. Ik vermoed dat de verkeerde informatie zorgt voor geen import. Verder gaat het goed. Hij geeft immers geen foutmelding. Maar tocht zie ik geen nieuwe regels.

Link to comment
Share on other sites

Terug naar de oude versie is voor mij niet zomaar een optie. Ik wil heel graag de nieuwe versie gebruiken. Maar ik zou graag wat hulp hebben daar bij. In MySQL staat in versie 1.4.8 ps_product. Deze exporteer ik naar MS Excel 2007 met veldnaam als kop.

Bij de meeste bestanden importeer ik dat zonder problemen in versie 1.5.1. Maar ps_product dus niet. Ik heb alle velden gelijk gemaakt en zo nodig informatie ingegeven. Ik vermoed dat de verkeerde informatie zorgt voor geen import. Verder gaat het goed. Hij geeft immers geen foutmelding. Maar tocht zie ik geen nieuwe regels.

 

Tabellen exporteren naar Excel is een heel slecht idee! Of je moet echt een expert zijn wat databases betreft en inzicht hebben in hoe het in Prestashop zit met relaties en afhankelijkheden tussen tabellen.

 

Je kan het beste de complete backup van je shop in 1.4.8 terugzetten en de handmatige update uitvoeren zoals hier uitgelegd:

http://doc.prestashop.com/display/PS15/Manual+update+%28experts+only%29

Link to comment
Share on other sites

oke! Ik ben om. Ik ga terug naar 1.4.9 . Ik moet eigenlijk terug naar 1.4.8.2, maar die vind ik niet meer om te downloaden.

Ik ben nu zo ver dat ik bijna alles heb verwijderd. alleen webstats nog. Maar hoe belangrijk is het dat die ook weg gaat?

Verder heb ik 1.4.9 op mijn pc staan. Ik heb daar over heen alle bestanden van 1.4.8.2 gezet.

Link to comment
Share on other sites

oke! Ik ben om. Ik ga terug naar 1.4.9 . Ik moet eigenlijk terug naar 1.4.8.2, maar die vind ik niet meer om te downloaden.

Ik ben nu zo ver dat ik bijna alles heb verwijderd. alleen webstats nog. Maar hoe belangrijk is het dat die ook weg gaat?

Verder heb ik 1.4.9 op mijn pc staan. Ik heb daar over heen alle bestanden van 1.4.8.2 gezet.

 

hoi normaal heeft webstats geen invloed ,

als de rest wel maar allemaal goed leeg is , dit is zeer belangrijk !

 

alle versies van prestashop kan je hier vinden

http://www.prestashop.com/en/entwickler-versionen

 

Maar heb je geen back-up van je 1.4.8.2 dan ?

als je daar een back up van hebt kan je die back-up helemaal terugzetten

in dat geval kan je je hosting helemaal leeg maken en ook je database

Link to comment
Share on other sites

Ik begrijp niet goed wat je gaat doen...

 

Je hebt toch een complete backup van bestanden+database van toen je shop nog draaide op 1.4.8.2?

Die moet je dan eerst helemaal terugzetten.

 

De webstats folder is door je hosting provider erin gezet en heeft geen invloed op de werking van Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

oke! Ik ben om. Ik ga terug naar 1.4.9 . Ik moet eigenlijk terug naar 1.4.8.2, maar die vind ik niet meer om te downloaden.

Ik ben nu zo ver dat ik bijna alles heb verwijderd. alleen webstats nog. Maar hoe belangrijk is het dat die ook weg gaat?

Verder heb ik 1.4.9 op mijn pc staan. Ik heb daar over heen alle bestanden van 1.4.8.2 gezet.

 

 

Ik heb nog een 1482 als je die wilt hebben , is ook normaal te downloaden

Link to comment
Share on other sites

Bedankt allemaal,

 

www.geschenkenlaantje.nl is weer in de lucht met versie 1.4.8.2

Uiteindelijk toch naar 1.4.10.0 gegaan, maar wil nu toch verder naar 1.5

 

Ik weet alleen niet hoe.

Kan dat op de zelfde manier als dat ik naar 1.4.10.0 ben gegaan? Gewoon door de installatie over de vorige versie heen te zetten en dan install starten waar ik een upgrade mogelijkheid kreeg?

Edited by frits1969 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...