Jump to content

[solved] 1.5.0 en versie 1.5.1


ivo2652

Recommended Posts

Beste leden,

 

Ik heb pas een update gedaan naar prestashop 1.5.0 en versie 1.5.1 moet ik nu eigenlijk ook doen. Deze heb ik nog niet gedaan omdat nu blijkt dat mijn thema niet geschikt is voor de nieuwste versie van prestashop. Dit geeft zelfs conflicten in mijn betaalsystemen. Erg vervelend dus. Kan ik zomaar een ander thema installeren? Zonder dat er nog meer zoals teksten, artikelen ect. verkl**t worden. Ik zat te denken om gewoon deze versie te installeren, misschien dat deze voor minder verassingen zorgt http://addons.presta...emplate-15.html

 

Wie heeft hier ervaringen mee? Kun je dit zomaar uploaden?

 

Mvg

Edited by ITsupply_NL (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

hoi

aangezien er heel veel verschil inzit in de opbouw

tussen de 1.4.x.x en de 1.5.x.x is het niet mogelijk om thema's van 1.4.xx te gebruiken in een 1.5 versie

 

tevens is het bekent dat er nog veel problemen zijn met een upgrade van 1.4 naar 1.5

 

edit : het theme welke jij bedoeld is voor PrestaShop v1.4.0.1 - v1.4.8.2

 

en niet geschikt voor versie 1.5

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

hoi

aangezien er heel veel verschil inzit in de opbouw

tussen de 1.4.x.x en de 1.5.x.x is het niet mogelijk om thema's van 1.4.xx te gebruiken in een 1.5 versie

 

tevens is het bekent dat er nog veel problemen zijn met een upgrade van 1.4 naar 1.5

 

edit : het theme welke jij bedoeld is voor PrestaShop v1.4.0.1 - v1.4.8.2

 

en niet geschikt voor versie 1.5

 

 

Hoi,

 

Bedankt voor je reactie. Ok, ja ik dacht dat ik deze wel kon gebruiken aangezien ze een stempel hebben geplaatst waarop staat "compatible 1.5"

 

Weet iemand dan welke thema ik hiervoor wel kan gebruiken? En dan nog eigenlijk de vraag; kan ik wel zomaar een nieuwe thema uploaden zonder dat er dingen veranderen bij artikelen zoals tekst, afbeeldigen..

 

GR.

Link to comment
Share on other sites

hoi,

dit is het standaard theme van v 1.5 dus je hebt dit theme al als het goed is

zie : http://doc.prestashop.com/download/attachments/5374312/fo001-defaultTheme.png?version=1&modificationDate=1344416572000

 

als je een theme gebruikt voor je versie , moet deze normaal niks wijzigen aan tekst en afbeeldingen

echter heb je sommige themes met demo afbeeldingen , dit moet je dan even nakijken anders heb je een berg aan ongebruikte afbeeldingen op je server staan

 

helaas omdat versie 1.5 net uit is zijn er nog niet veel themes beschikbaar

er zijn dus enkele gratis en betaalde themes

maar de keus is niet zo groot

Link to comment
Share on other sites

Misschien beetje verwarrend maar volgens mij is het ook geschikt voor de 1.5 versies

 

http://addons.presta...emplate-15.html

 

 

"Download now the new standard theme PrestaShop 1.5 that is compatible from the PrestaShop version 1.4.5!"

 

hoi frens er staat bij :

Compatibility

PrestaShop v1.4.0.1 - v1.4.8.2

 

ik denk dat ze meer bedoelen

download de standaard theme voor versie 1.5 nu geschikt voor vanaf versie 1.4.5 :)

 

dat je dus deze standaard welke voor v 1.5 gemaakt is ook beschikbaar is voor versie vanaf 1.4.5

eea is idd verwarend maar dit wordt er mee bedoeld

 

kan het helaas niet proberen ,anders had ik het wel even getest

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi

 

er staat vrij vertaald :: nieuwe standaard thema voor ver 1.5 , ook te gebruiken vanaf ver 1.4.5

 

ik heb 1,4,7 en 1.5 volgens mij gewoon hetzelfde

 

haha ja , dus dat deze standaard theme voor versie 1.5 geschikt is voor v 1.4.x haha

 

enigste is het te proberen , maar dit theme is toch al standaard in v 1.5 ?

 

 

EDIT nog eens goed gelezen :

Download now the new standard theme PrestaShop 1.5 that is compatible from the PrestaShop version 1.4.5!

 

download nu het nieuwe standaard thema 1.5 welke compatable is met prestashop vanaf 1.4.5

of in maconl woorden : download het standaard thema welke is ontwikkeld voor versie 1.5

nu beschikbaar voor v 1.4

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hier moet je nog eens goed na kijken , dat staat er niet

 

EDIT nog eens goed gelezen :

Download now the new standard theme PrestaShop 1.5 that is compatible from the PrestaShop version 1.4.5!

 

download nu het nieuwe standaard thema 1.5 welke compatable is met prestashop vanaf 1.4.5

of in maconl woorden : download het standaard thema welke is ontwikkeld voor versie 1.5

nu beschikbaar voor v 1.4

 

Overigens wordt met 1.4 de versie van het thema bedoeld , ze zijn begonnen met 1.0 toen 1.1 enz

 

 

 

zie ook hier

 

http://www.my-prestashop.com/template-prestashop/183-template-prestashop-145.html

 

"Compatibilité : Prestashop v1.4 à v1.5"

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

1 ding om er achter te komen

dit theme gewoon in 1.5 te proberen

in het ergste geval moet je de back-up terug zetten en eea van je hosting verwijderen

 

al is het reeds de standaard theme in versie 1.5 en zit er dus al ingebakken

ik zie geen verschil tussen die en de originele van 1.5

ja de foto van de winkel en zo wat andere afbeeldingen maar de rest is hetzelfde ,,

 

en er staat wel duidelijk bij vermeld : PrestaShop v1.4.0.1 - v1.4.8.2

:lol: zie geen 1.5 erbij staan

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb die thema's al geprobeerd

 

hier zie je zelfs het oude thema op een 1.5.1 versie

 

http://www.u-site.nl/ps151test/index.php

 

onderling gewoon uitwisselbaar !

 

okidoki , weten we dat ook alweer , thankssssssss :)

was net 1.5 aan het installeren voor de test , maar is dus overbodig

dan kan de plaatser het thema gewoon gebruiken , als zit dat thema in 1.5 :)

Link to comment
Share on other sites

Op de een of ander manier heeft hij dan toch het oude/andere thema erop :) ik weet niet of bij de 1e ver 1.5 het nieuwe thema al geleverd werd

 

Het misverstand kan ook komen door installatron , die levert er standaard ook nog het oude bij (als hij hier tenminste gebruik van heeft gemaakt)

Link to comment
Share on other sites

Ok, thanks iedereen! Ik ga het even laten bezinken. Ik gebruik momenteel een ander thema namelijk, welke heb ik aangekocht. De maker hiervan geeft aan dat het nog wel 2 maanden kan duren voordat zij helemaal klaar zijn met het nieuwe thema. Dus ja.. wil ik daarop wachten en kan ik daarop wachten. En gaan ze het überhaupt wel doen en krijg ik de volgend weer problemen. Een nieuwe thema installeren.. levert altijd toch een hoop aanpaswerk op. Maar misschien is toch de gratis versie van prestashop een goed alternatief. Aangezien dit in beheer van prestashop is.

 

@ Frens. erg mooie website heb je gemaakt! (bigOne multifunctionele ladders)

Link to comment
Share on other sites

Ok, thanks iedereen! Ik ga het even laten bezinken. Ik gebruik momenteel een ander thema namelijk, welke heb ik aangekocht. De maker hiervan geeft aan dat het nog wel 2 maanden kan duren voordat zij helemaal klaar zijn met het nieuwe thema. Dus ja.. wil ik daarop wachten en kan ik daarop wachten. En gaan ze het überhaupt wel doen en krijg ik de volgend weer problemen. Een nieuwe thema installeren.. levert altijd toch een hoop aanpaswerk op. Maar misschien is toch de gratis versie van prestashop een goed alternatief. Aangezien dit in beheer van prestashop is.

 

@ Frens. erg mooie website heb je gemaakt! (bigOne multifunctionele ladders)

 

Bedankt !

 

Met wat verstand van html en css kom je een heel stuk in het aanpassen van thema en ben je niet afhankelijk.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...