Jump to content

Attributen / combinaties geavanceerd


gwenn1986

Recommended Posts

Beste leden,

 

Ik zal mijn probleem zo simpel mogelijk uitleggen.

 

Heb 3 attributengroepen met daarin attributen:

 

Gewicht

300

350

400

450

 

Bedrukking

eenzijdig

dubbelzijdig

 

Papierafwerking

mat

glanzend

 

Mijn probleem is dat bij eenzijdig de optie glanzend n.v.t mag zijn.

Deze heb ik kunnen verwijderen. (Helemaal onderin bij Combinaties op prullenbak te drukken)Maar dan kan ik glanzend namelijk nog wel als optie kiezen

Maar komt er te staan:

Het product bestaat niet in deze uitvoering. Kies een andere aub.

 

Graag wil dat na de keuze eenzijdig dat de optie glanzend niet eens in beeld kan komen.

 

Ik hoor graag of dit mogelijk is , alvast bedankt voor de reactie

Link to comment
Share on other sites

Probleem is een beetje dat in de productweergave je niet de attribuut-combinaties kunt verbergen totdat er een keus is gemaakt van het eerste gewenste attribuut.

Een dergelijke opbouw van de productweergave pagina waarbij een opeenvolging van attributen gekozen moet worden vergt nogal een verbouwing van de huidige product.js

Link to comment
Share on other sites

Probleem is een beetje dat in de productweergave je niet de attribuut-combinaties kunt verbergen totdat er een keus is gemaakt van het eerste gewenste attribuut.

Een dergelijke opbouw van de productweergave pagina waarbij een opeenvolging van attributen gekozen moet worden vergt nogal een verbouwing van de huidige product.js

 

bedankt voor je reactie, js heb ik helaas geen ervaring mee dus ik denk dat ik dan maar een doorkliksysteem in de vorm van subcats ga maken, en dan maar hopen dat het een beetje overzichtelijk eruit ziet :D

 

maar toch bedankt Frens en Scorpionsworld

Link to comment
Share on other sites

bedankt voor je reactie, js heb ik helaas geen ervaring mee dus ik denk dat ik dan maar een doorkliksysteem in de vorm van subcats ga maken, en dan maar hopen dat het een beetje overzichtelijk eruit ziet :D

 

maar toch bedankt Frens en Scorpionsworld

Indien gewenst kan ik een dergelijke javascript aanpassing voor je bouwen. Maar dit zal wat tijd in beslag nemen.
Link to comment
Share on other sites

Indien gewenst kan ik een dergelijke javascript aanpassing voor je bouwen. Maar dit zal wat tijd in beslag nemen.

 

Ik kan wel bij de product.js

 

Ik hoop dat ik ergens een hide kan inzetten of iets.

Als je meer weet dan hoor het graag.

Ondertussen probeer ik hier en daar maar wat :P

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Het was even flink puzzelen en testen, maar het is me dan toch gelukt om een aangepaste product.js en product.tpl te maken die aan de hand van attribuutkeuzes door de klant, niet beschikbare opvolgende attributen verbergt.

1.) Maak groepen en attributen aan (volgorde is van belang bij het doorlopen van opeenvolging in de produktweergave)

post-177327-0-78044100-1350644317_thumb.jpg

2.) Wijs combinaties toe aan produkt. Al dan niet middels de generator.

post-177327-0-98510900-1350645756_thumb.jpg

3.) De standaard combinatie en de daarbij behorende attribuutkeuzes in de produktweergave van de frontend word uitgeschakeld, alsmede de 'In winkelwagen' knop.

post-177327-0-47380000-1350652380_thumb.jpg

- De klant moet voor iedere attribuutgroep een keuze maken alvorens het produkt toe te kunnen voegen aan de winkelwagen. Is een attribuut uit de eerstvolgende groep niet beschikbaar aan de hand van de gemaakte keuzes, word deze verborgen.

post-177327-0-81235100-1350652452_thumb.jpg

- Pas als uit alle attribuutgroepen een keuze is gemaakt kan de klant het produkt toevoegen aan de winkelwagen.

post-177327-0-12195400-1350653029_thumb.jpg

 

Installatie

Pak de bijgevoegde zip uit en plaats de javascript file en .tpl file in je eigen theme.

hide_unavailable_attributes_combinations.zip

 

Deze contribution is geschreven in/voor Prestashop v.1.5.x

 

N.b. De aanpassing is nog voor verbetering vatbaar. Indien de klant na het maken van meerdere attribuutkeuzes een keuze wijzigt, kunnen er dingen mis gaan in het javascript. Elementen blijven verborgen of de verkeerde elementen worden verborgen. Hier word nog aan gewerkt.

Edited by scorpionsworld (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...