Jump to content

XML gaat fout


Recommended Posts

Even een vraagje,

 

Enige tijd geleden een shop in de lucht gezet en we kunnen maar niet gevonden worden bij google enzo.

We dienen daar een xml lijst in maar daar gaat het fout.

 

De shop maakt de lijst (erg groot) maar dan staan alleen de categorien erin maar geen producten, alleen de plaatjes van de producten en dat werkt ook niet, hier een link ervan:

 

http://www.gigaelektro.nl/22302-417032/120870uk.jpg

 

dan krijg ik een vraagteken in beeld. We werken met https trouwens.

Ook vind ik nergens de url links van de artikelen terug erin dat lijk me wel dat ze erin moeten staan.

 

Naar mijn idee worden we daarom niet gevonden bij de zoekmachines.

 

Wie weet het??

Link to comment
Share on other sites

Ik heb nog wat problemen met de xml zag ik.

 

 

We leveren in: 31.424 webpagina's en er worden maar 3965 geindexeert, en 30796 plaatjes en daar is helemaal niets van geindexeerd en dit is al even zo.

 

We hebben nog een melding en dat is: Ongeldige datum gevonden, pas de datum of indeling aan voordat u de sitemap opnieuw verzend. 798 fouten, en dan staat er een vo0rbeeld.

 

en robots.txt blokkeerd: https://www.gigaelek...hentication.php

 

Vandaar dat we niet goed gevonden worden in google, hoe kunnen we dit aanpassen??

Edited by gigaelektro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

hoi ,

zelf heb ik destijds buiten de normale dingen zoals de email vertalingen

weinig problemen ondervonden met versie 1.4.4.1

weet dus niet welke bugs je bent tegengekomen ?,

 

maar over je probleem ,ik heb eea zitten proberen om je fout na gebootst te krijgen ,

maar helaas niet gelukt bij mij blijft hij alles goed aangeven

 

ben op het ogenblijk je sitemap aan het binnen halen om het te bekijken

deze is nog aan het laden ,

 

maar wat je eventueel kan proberen is om je sitemap.xml opnieuw te genereren met een blanco sitemap

 

dwz , de-installeer de google-sitemap module

 

ga naar je hosting en hernoem je sitemap.xml naar bijvoorbeeld x-sitemap.xml

( zo kan je als het niet goed werkt de x en het streepje weghalen en heb je het oorspronkelijk sitemap.xml weer terug)

 

maak nu in kladblok of notepad++ (laatste heeft de voorkeur )

een sitemap.xml

upload deze lege sitemap naar je hosting en geef hem de juiste rechten

 

installeer de module weer , en configureer deze dan

en laat hem opnieuw de sitemap aanmaken ,,

aangezien je er een hoop in hebt kan het even duren ,,

 

mocht het nog een succes zijn dan kan je bovenstaande herhalen

maar dan zou ik proberen om de module uit een andere versie te proberen , bv uit 1.4.6.2

 

om dit te testen doe je het volgende

deinstalleer de module via je BO

ga naar je hosting , dan naar je map modules ,

zoek de google sitemap module ( gsitemap ) op en hernoem deze bv x-gsitemap

 

upload nu de andere versie van de module naar je hosting ,

en geef hem de juiste rechten ( 777 )

 

upload een lege sitemap.xml naar je hosting en geef deze ook de juiste rechten (777)

 

ga nu naar de bo en installeer de nieuwe module weer en configureer deze en laat een nieuwe sitemap aanmaken

 

(maak voor de zekerheid even van te voren een gehele back up ,

als je directadmin hebt dan als je daarop inlogt zie je ergens aan de linkerzijde "create / restore backups"

hier kan je een complete backup mee maken van zowel je hosting alsmede je database

 

hoor graag of het is gelukt

 

EDIT: heb net je sitemap.xml bekeken

en zie dat er overal de juiste datums bijstaan , alleen geheel onderaan zag ik dus 00000 in je datums

is er misschien iets gewijzigd ? dat hierdoor ineens de datums verkeerd gingen ?

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bij de andere shop die we aan het afbouwen zijn dat is zobesteld.nl daar heb ik ook een berg fouten erin, en waarschuwingen.

 

Zal het niet iets met de robots.txt te maken kunnen hebben? dat deze er geen toegang toegeeft.

In deze robot.txt en sitemap is orgineel van prestashop namelijk. versie 1.4.9

Edited by gigaelektro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Deze fouten zijn van zobesteld.nl versie 1.4.9

 

http://www.zobesteld.nl/: toename van het aantal serverfouten 26-sep-2012

 

ik ben zelf ook met 1.4.9.0 bezig maar tot heden buiten de "normale" taalfouten , email templates en dat de live edit niet werkte ,

geen noemenswaardige problemen gehad / ontdekt

je kan het eens proberen , om een andere .htaccess te maken ,,

maak een streepje van het puntje bij .htaccess dus -htaccess

maak nu in kladbok een leeg document aan en noem deze htaccess , upload deze naar de server en plaats er nu de punt voor

geef hem de juiste rechten en voer via je bo weer httaccess uit ,

dan zie je of het daar aan ligt

 

EDIT: de link die bovenstaat werkt wel maar zie een page-not-found pagina

 

OFF TOPIC: Hebben jullie toevallig ook DC powerjack pluggen voor laptops liggen ? :unsure:

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja die hebben we wel als et goed is, ligt aan de maat, kijk hier maar even.

http://www.zobesteld.nl/1001478-DC

We zijn nu trouwens weer de pics aan het uploaden de high resolution, misschien dat het daar aan ligt.

We hadden van de week een interne servercrash maar de backup deed weer wonderen hihi, dus deze is weer online kunnen we verder bouwen en testen.

 

Deze error is denk ik gekomen omdat we opnieuw alle pics aan het uploaden zijn en deze er nog niet bij staat, maar dat is sind net dus pas na 18 uur gebeurt.

Edited by gigaelektro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

mm tik het maar eens in je browser in zobesteld.nl dan werkt ie wel gewoon goed, dus wat gaat er allemaal fout??

 

Googel zet er een: achter waardoor de link fout gaat.

 

Maar hier even de fouten?

 

http://www.zobesteld.nl/: toename van het aantal serverfouten

26-sep-2012

 

Google heeft een flinke toename gedetecteerd in het aantal URL's waartoe we geen toegang konden krijgen. Er is waarschijnlijk een interne fout opgetreden of uw server was bezet tijdens het verwerken van onze verzoeken.

 

Aanbevolen actie

  • Bekijk de pagina Crawlfouten in Webmasterhulpprogramma's.
  • Controleer uw scripts en scripttoestemming.
  • Onderzoek de logbestanden op de server voor uw site voor scripts of pagina's die mogelijk crashen.
  • U kunt overwegen iets te doen aan de belasting van uw server.

2e fout:

 

http://www.zobesteld.nl/: toename van het aantal fouten van het type 'niet gevonden'

26-sep-2012

 

Google heeft een flinke toename gedetecteerd in het aantal URL's dat een 404-fout (Niet gevonden) retourneert. Als u deze fouten onderzoekt en (waar van toepassing) verhelpt, kan Google de pagina's op uw site correct crawlen.

 

Aanbevolen actie

  • Bekijk de pagina Crawlfouten in Webmasterhulpprogramma's.
  • Zorg ervoor dat pagina's op uw site geen link bevatten naar niet-bestaande pagina's. (Als op een andere site een beschadigde link naar uw site wordt weergegeven, kan Google die URL vermelden, maar kunt u het probleem mogelijk niet verhelpen.)

10.630 URL's verzonden

 

1.019 URL's geïndexeerd

7.360 fouten

 

en er staan 8900 afbeeldingen in en daar doet ie niks mee

Edited by gigaelektro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja die hebben we wel als et goed is, ligt aan de maat, kijk hier maar even.

http://www.zobesteld.nl/1001478-DC

We zijn nu trouwens weer de pics aan het uploaden de high resolution, misschien dat het daar aan ligt.

We hadden van de week een interne servercrash maar de backup deed weer wonderen hihi, dus deze is weer online kunnen we verder bouwen en testen.

 

Deze error is denk ik gekomen omdat we opnieuw alle pics aan het uploaden zijn en deze er nog niet bij staat, maar dat is sind net dus pas na 18 uur gebeurt.

 

tnx , voor de info ,

zie niet de benodigde pluggen die ik bedoel maar zag wel weer andere handigheidjes om adapters weer op te lappen :)

dus ik houd de site in de gaten ,,

trouwens een mooie site !! -> krijg ik nu ook complimenten korting ? :rolleyes:

 

maar even serieus ,jullie kunnen het eens proberen met de htaccess , heel vaak doet dit wonderen om deze te verschonen

Link to comment
Share on other sites

mm tik het maar eens in je browser in zobesteld.nl dan werkt ie wel gewoon goed, dus wat gaat er allemaal fout??

 

Googel zet er een: achter waardoor de link fout gaat.

 

Maar hier even de fouten?

 

http://www.zobesteld.nl/: toename van het aantal serverfouten

26-sep-2012

 

Google heeft een flinke toename gedetecteerd in het aantal URL's waartoe we geen toegang konden krijgen. Er is waarschijnlijk een interne fout opgetreden of uw server was bezet tijdens het verwerken van onze verzoeken.

 

Aanbevolen actie

  • Bekijk de pagina Crawlfouten in Webmasterhulpprogramma's.
  • Controleer uw scripts en scripttoestemming.
  • Onderzoek de logbestanden op de server voor uw site voor scripts of pagina's die mogelijk crashen.
  • U kunt overwegen iets te doen aan de belasting van uw server.

2e fout:

 

http://www.zobesteld.nl/: toename van het aantal fouten van het type 'niet gevonden'

26-sep-2012

 

Google heeft een flinke toename gedetecteerd in het aantal URL's dat een 404-fout (Niet gevonden) retourneert. Als u deze fouten onderzoekt en (waar van toepassing) verhelpt, kan Google de pagina's op uw site correct crawlen.

 

Aanbevolen actie

  • Bekijk de pagina Crawlfouten in Webmasterhulpprogramma's.
  • Zorg ervoor dat pagina's op uw site geen link bevatten naar niet-bestaande pagina's. (Als op een andere site een beschadigde link naar uw site wordt weergegeven, kan Google die URL vermelden, maar kunt u het probleem mogelijk niet verhelpen.)

 

nee de site werkt wel !

maar de link in post #15verwijst naar een pagina binnen je webshop dat deze niet gevonden kan worden

de website werkt wel

Link to comment
Share on other sites

http://www.zobesteld.nl/1001227-audio-video

 

Googlebot kan geen toegang krijgen tot uw url omdat het verzoek resulteerde in een timeout of omdat uw site google blokkeerd.

Dynamische pagina's reageren niet snel genoeg of het is mogelijk dat googlebot uw site blokkeerd.

 

Hiervan zijn bijna alle categorien enzo, lig het aan de snelheid of zit er een blokade in??

Klik ik hem met de hand aan werkt ie wel gewoon.

Link to comment
Share on other sites

Maconl bedankt voor het compliment, we zijn nog niet klaar ermee want zometeen komen ook alle pdf enzo allemaal erin, daar moete we ff voor gaan scripten.

 

En voor de korting bel maar ff hihi komen we wel uit.

 

Heb je ook post 21 gelezen?? Daar staan meer als 1000 fouten als dit met een error 503.

Edited by gigaelektro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Maconl bedankt voor het compliment, we zijn nog niet klaar ermee want zometeen komen ook alle pdf enzo allemaal erin, daar moete we ff voor gaan scripten.

 

En voor de korting bel maar ff hihi komen we wel uit.

graag gedaan en komt wel voor de bakker :)

 

maar even dit aangaande je vorig bericht :

 

 

wordt je ip adres van de hosting niet geblokkeerd bij google ?

 

je kan het uitproberen met een email te sturen bv vanaf een email adres van zobesteld.nl bv info

naar een gmail adres ,

 

ik heb het ook eens gehad toen ik nog hosting verleende dat iemand zat te spammen en google het ip adres van de server had geblokkeerd ,,

 

de mensen die ik dus ondergebracht had op die server konden dus naar verschillende email adressen niet emailen omdat het ipadres van de server op de blacklist stond

weet even niet uit mijn hoofd waar de black listen staan maar kan ik je morgen wel doorgeven

daar voer je je ip op in en je ziet direct of hij black listed is

Link to comment
Share on other sites

Nee we draaien op een nieuwe eigen server en eigen ip, anders kan het niet zijn een stukje wel en de rest niet op 2 verschillende servers. Gigaelektro staat nu nog op shared en zobesteld staat op dedicated daar gaat gigaelektro straks ook heen als zobesteld goed draait, gelijk met 1.4.9 software.

 

De server zelf is rap zat.

 

Heb je ook post 21 gelezen?? Daar staan meer als 1000 fouten als dit met een error 503.

Edited by gigaelektro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Nee we draaien op een nieuwe eigen server en eigen ip, anders kan het niet zijn een stukje wel en de rest niet op 2 verschillende servers. Gigaelektro staat nu nog op shared en zobesteld staat op dedicated daar gaat gigaelektro straks ook heen als zobesteld goed draait, gelijk met 1.4.9 software.

 

De server zelf is rap zat.

ow ok , ja je weet het nooit hoor ook al is het een eigen server ,

via mail enz kan je eea zo binnenkrijgen en voor je t weet is het ip geblokkeerd ,,

 

die server was ook een eigen server met eigen ip , maar doordat er dus iemand iets binnen gehaald had werd er spam verstuurd

en hierdoor werd het ip adres van betreffende server geblokkeerd

vandaar ,,

 

maar anders als julie klaar zijn met het wijzigen van de images , gewoon eens proberen met de htaccess ,,

 

ik heb ( zit wel nog in de bouwfase ) geen echte problemen kunnen ontdekken , ook bij google niet en dat is ook met versie 1.4.9.0

Link to comment
Share on other sites

Wij hosten niet aan andere en het is een nieuwe en alleen zobesteld.nl draait erop en nog een shop die erbij komt maar dat is nog helemaal leeg.

 

Het zal nog wel 36 uur duren eer alle plaatjes erop staan want dat zijn er echt veel in high resolution, meerdere per artikel, maar de plaatjes loaden we apart up nu en straks haalt ie de plaatjes die missen van onze eigen webshop server dus niet van een externe. Alles is in eigen beheer.

 

Ik zal dan de htacces ff weggooien en een nieuwe genereren, maar als je dat via het menu doet word deze toch gewoon overschreven??

 

Mail even getest en werkt ook goed.

Edited by gigaelektro (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

helaas gebeurd het ook wel eens met je eigen mail , en server

je hoeft er dus niet voor te hosten of zo ,,

 

en even proberen kost niks just in case...

ik kijk ook regelmatig mijn ip adressen na ,

 

ja klopt deze wordt dan overschreven ,

maar op de 1 of andere manier blijven bepaalde dingen er toch instaan of iets dergelijks

heb reeds vaker aangegeven om deze te overschrijven , maar soms werkte het dan nog niet,

ook pas nog bij iemand , echter bleef de fout erin

nadat hij de htaccess ongedaan had gemaakt en een nieuwe schone erop had gezet en weer gegenereerd had was de fout eruit

dit is ook een paar keer met de sitemap.xml geweest ,,

 

heb toen gevraagd of hij mij die oude htaccess wilde emailen ,

heb deze bekeken maar zag niks vreemds eraan ,, dus waar dit inzit weet ik niet IK heb het in iedergeval niet kunnen ontdekken

 

Edit: het is weer laat en ik ga het bedje opzoeken ,,

ik hoor of zie het wel wanneer je de htaccess opnieuw hebt gedaan en of dat geholpen heeft

truste en tot laters

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dus als ik het goed begrijp, dat we na onze nachtelijke update die elke nacht gebeurt de htacces en de sitemap.xml weggooien en gewoon een nieuwe neer zetten via een script?

 

nee dat is niet nodig , het is nu omdat eea niet werkt ,,

er kan iets mis zijn gegaan met het aanmaken of dat er iets niet meer 1 op 1 loopt

 

er moet een reden zijn waarom eea niet goed is met de sitemap en indexering

Edited by maconl (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

je kan idd eea bij google instellen , maar of je ook je indexering lager kan zetten ?

eerlijk gezegd in al die jaren heb ik daar nooit naar gekeken ,

ik liet google meestal zn gang gaan en tot heden is het nog met het indexeren altijd goed gegaan ,,vandaar..

 

zal het morgen wel even bekijken , tnx voor de tip

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...