Jump to content

Spelar Payson's moms någon roll?


Hollywoodie

Recommended Posts

Hej,

 

Jag börjar bli klar med vår lilla sajt (tänkte lägga upp den här snart för lite feed-back) och nu testar jag så gott jag kan.

 

Jag upptäckte att Payson visar fel moms när man ska betala med kort och har nyttjat en rabattkod (inväntar deras faktura-tjänst, så vet inte hur den fungerar).

Payson räknar alltså moms på beloppet FÖRE rabatten och momsen blir därför högre än den ska. Låt oss säga att jag ska köpa en produkt där orginalbeloppet var 1000:- (200:- moms) men jag har en rabatt på 25%. Då betalar jag 750:- men momsbeloppet är fortfarande 200:- när man går till Payson's kortbetalning. Det är alltså det som visas under "Moms" hos Payson.

 

 

Min fråga är - spelar det här någon roll? Det är självklart inte kul och ser inte alls bra ut för de kunder som uppmärksammar det, men jag har samtidigt sett att på det kvitto som skapas till kunden så är momsen korrekt (vilket är viktigast).

 

Någon har kanske stött på samma problem och vet vad ni gjorde?

 

 

Skulle jag få svar för första gången i detta forum vore jag superglad. :)

 

Edit: Lite stavfel.

Edited by Hollywoodie (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tittade hur det såg ut hos mig och kanske inte har exakt samma.

Det är alltså när du slussas till payson och på deras sajt står det fel momsbelopp? för på alla fakturor/kvitton och liknande shoppen genererar är det rätt?

 

Jag använder "old integration" hos payson dvs så man slipper logga in och krångla utan bara fyller i sitt kortnr å betalar vilket jag tycker är hundra gånger trevligare än deras standard krångelsystem. Då får man iaf bara upp en summa som ska betalas, den som kunden är intresserad av, dvs hela beloppet som kommer dras från kortet. Så jag har nog inte detta felet då.

 

/Johannes

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...