Jump to content

Afrekenen werkt niet bij Chrome / explorer


VICO

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben nu sinds een paar dagen aan het experimenteren met Prestashop.

Alles zag er super goed uit (Safari,Firefox). Alles werkte totdat ik op een windows computer via

Internet Explorer en Chrome de webshop ging bekijken. Ik voegte een product toe aan de winkelmand en drukte daarna op 'afrekenen'. Hij ging naar de winkelmand en er stond: 'Winkelwagen is leeg'.

 

Heb het op meerdere computers geprobeerd, maar het was elke keer hetzelfde verhaal.

 

 

http://www.viceo.nl/snapback/

 

Versie: 1.5.0.17

 

 

Weet iemand misschien het probleem hier?

 

gr

Edited by VICO (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Van het wissen van browsercache..

 

Btw bij mijn Windows PC heb ik ook alles gewist maar hij weigert het nog steeds te doen..

 

Bij je klanten zal het ook niet zo gauw kunnen voorkomen en die geven het wel aan als ze niet verder komen,

anders vraag je af en toe iemand om het te controleren .

 

Ik heb het cache ook niet leeggemaakt en het werkt toch

------------------------------------------------------------------------------------

 

Btw bij mijn Windows PC heb ik ook alles gewist maar hij weigert het nog steeds te doen.. ??

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bij je klanten zal het ook niet zo gauw kunnen voorkomen en die geven het wel aan als ze niet verder komen,

anders vraag je af en toe iemand om het te controleren .

 

Ik heb het cache ook niet leeggemaakt en het werkt toch

------------------------------------------------------------------------------------

 

Btw bij mijn Windows PC heb ik ook alles gewist maar hij weigert het nog steeds te doen.. ??

 

Maar bij mijn andere pc doet hij het helemaal niet ook met het legen van de cache..

Link to comment
Share on other sites

Bij mij ook geen problemen met je shop in IE9 en Chrome 21.

 

De oorzaak ligt vooral in de cookies. Dus heb je ook de cookies weggegooid bij het legen van de cache van je browsers? En vaak helpt het legen van de cache/cookies ook niet als de site openstaat in je browser. Dus eerst naar een geheel andere site gaan en dan pas alles legen.

Link to comment
Share on other sites

Heb je toevallig een kopie van je shop draaien op een andere (sub)domein?

Dat kan je problemen verklaren...

 

Nee heb ik niet, kan wel even een kopie maken maar wat heeft het voor nut dan?

 

Dus je ziet ook geen artikelen van anderen bij >> klanten/shopping carts

 

Wat bedoel je precies?

Link to comment
Share on other sites

Nee heb ik niet, kan wel even een kopie maken maar wat heeft het voor nut dan?

 

Nee, ik bedoel juist dat de aanwezigheid van een kopie je problemen kunnen veroorzaken. Bij een exacte kopie zijn namelijk de cookie keys hetzelfde en daardoor gaat het wel eens mis met de shoppingcart.

Maar goed, dit is dus verder niet relevant voor jou aangezien je aangeeft dat je geen kopie hebt draaien ergens.

Link to comment
Share on other sites

Als je in de BO bij klanten/shopping carts kijkt zie je wat klanten in de winkelmand hebben gegooid , dus niet perse een bestelling, van mij moet er wat inliggen

 

Ja ik zie daar een hele waslijst met bestellingen, bijna allemaal 24,95 maar ook een paar van 0,00 euro

 

Nee, ik bedoel juist dat de aanwezigheid van een kopie je problemen kunnen veroorzaken. Bij een exacte kopie zijn namelijk de cookie keys hetzelfde en daardoor gaat het wel eens mis met de shoppingcart.

Maar goed, dit is dus verder niet relevant voor jou aangezien je aangeeft dat je geen kopie hebt draaien ergens.

 

Toevallig ( Wat ik dus niet wist) had ik er nog 1 op de server staan, maar die is inmiddels verwijderd. Probleem nog steeds niet verholpen.

Link to comment
Share on other sites

Het zijn geen bestellingen maar wat klanten in de winkelmand gooien, ik zelf ook meerdere malen om te testen

 

een bestelling hiervan maken is weer een stap verder

 

Het probleem zit bij jou , ik denk niet dat je klanten mist

 

Ja dat bedoelde ik :)

Link to comment
Share on other sites

Toevallig ( Wat ik dus niet wist) had ik er nog 1 op de server staan, maar die is inmiddels verwijderd. Probleem nog steeds niet verholpen.

 

Aha, dan heeft het hier toch mee te maken, denk ik! En heeft Frens gelijk: dit probleem zal je klanten wss niet ondervinden :)

 

Je kunt nogmaals de stappen uitvoeren voor het legen van de cache: dus zeker ook de cookies weggooien en dit uitvoeren op een geheel andere website dan je shop.

Normaal moet dan de winkelwagen functie weer werken.

Link to comment
Share on other sites

Wat nog wel de aanleiding zou kunnen zijn is:

 

Ik heb Prestashop geinstalleerd via mijn hosting ( installatron). Ging erg snel en gemakkelijk.

Alleen er was 1 probleem de modules pagina was blanco. toen heb ik dus de Prestashop

via de officiële site gedownload, en de 'module' map van de server gehaald en die van de gedownloadde

versie van Prestashop erin gedaan ( overigens wel de zelfde versie )

 

Ben nu gewoon die hele winkel van de website van Prestashop nu op een andere server aan het zetten, kijken of het helpt.

Link to comment
Share on other sites

Klopt .,,als je momenteel met Instalatron installeert krijg je bij de modules een blanco pagina, waarschijnlijk ook bij payment

Ik weet niet of het verstandig is die 2 door elkaar te installeren, maar Installatron voert wel links en rechts wat eigen code toe

Link to comment
Share on other sites

Ik kan niet verder bij 'verzending' omdat er geen vervoerders leveren op mijn adres. terwijl ik europa heb aangevinkt.

en een carrière heb aangemaakt.

 

Screenshot: http://postimage.org/image/um3oby705/

 

Iemand? :rolleyes:

 

Het was beter geweest om hiervoor een nieuwe topic aan te maken omdat dit weinig met je originele topic te maken heeft.

Maar heb je wel gewichts- en prijsklassen ingesteld voor de vervoerder(s)? Je moet namelijk altijd die klassen instellen, ook al heb je maar 1 vervoerder voor alle producten. Dus stel dan als gewichtsklasse in 0-1000 kg en prijsklasse 0-100000 euro.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...