Jump to content

Is Prestashop geschikt voor mij?


Frais

Recommended Posts

Tot vandaag was ik er heilig van overtuigd dat ik mijn 2 te bouwen shops met behulp van Woocommerce ging opzetten. Ik werk dagelijks intensief met Wordpress, kan er goed mee overweg, Woocommerce zag er op het oog goed uit, maar naarmate ik meer in detail mijn shop aan het uittekenen ben kom ik erachter dat de functionaliteiten van Woocommerce nog te beperkt zijn, en dat de community niet sterk genoeg is om issues op te vangen en aan te pakken.

Ben sinds begin juli bezig met de plannen, en ik vind het lastig om de Wordpress plannen opzij te zetten, maar ik moet.

Ik heb ervaring met Magento, maar ik wil daar absoluut geen shops meer mee maken. Prestashop is nieuw voor mij, nog nooit bewust mee bezig geweest maar ik heb goede verhalen gelezen. Ik ben geen programmeur, wel erg van het design en de SEO. Ik heb de demo's bekeken, de frontend ziet er goed uit, de backend vind ik op het oog wat tegenvallen, maar dat is geen dealbreaker voor mij.

Ik ga 2 shops opzetten in de sport fashion, eentje in het Nederland en eentje in het Engels, beide shops hebben exact dezelfde producten alleen een andere doelgroep. Ik heb enkele vragen aan jullie als Prestashop gebruikers, en ik hoop dat jullie mij een oprecht antwoord kunnen geven.

  1. Hoe makkelijk is het design aan te passen? Ik heb verschillende prestashops bekeken, sommige designtechnisch erg mooi, maar sommigen ook best wel ondoordacht, niet volgens de designstandaarden. Ik wil de shops in tot in het uiterste detail kunnen aanpassen, is dit mogelijk?
  2. Hoe makkelijk zijn de standaardteksten aan te passen? Prettig dat er een Nederlandse Prestashop is, maar deze zal ik voor het grootste gedeelte willen herschrijven om aan te sluiten bij mijn doelgroep.