Jump to content

[SOLVED] omschrijvingen producten en info categorieen verdwenen na aanpassingen met vertalingen


roelrutjes

Recommended Posts

Hallo,

Ik had bij mijn bestel- en betaalafdeling nog een aantal engelse woorden staan en wilde die vertalen.

Daartoe heb ik via tools wat gewijzigd met de translation instellingen en o.a een nieuw gzip nl bestand geinstalleerd.

Nu is er het een en ander in de site veranderd:

De info onderdelen hebben soms engelse namen gekregen en de inhoud ervan is verdwenen.

De omschrijvingen van de producten zijn verdwenen.

Inloggen gaat weer in het engels i.p.v. het nederlands waar het op stond.

 

Omdat ik er niet uit kwam heb ik ten einde raad de httpdocs map van vandaag helemaal verwijderd en vervangen door de httpdocs map van een paar weken geleden.

(de httpdocs map van vandaag heb ik gesaved).

Echter nog steeds zijn de problemen niet verholpen.

Weet iemand raad?

 

Groeten en alvast bedankt, Roel.

Edited by roelrutjes (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ja, dat is het vreemde.

Ik heb dus gisteren wat intellingen veranderd bij transslations en languages en toen begonnen de problemen.

 

 

Maar als die problemen er eerder niet waren, en nu nog steeds aanwezig zijn na het terugzetten van je backup, dan moet de oorzaak van je problemen ergens anders zitten...

 

Je hebt het over het terugzetten van een backup van de bestanden. Dus dit geldt niet voor de database neem ik aan? Dan lijkt het me aannemelijk dat het probleem in je database zit. Sowieso is het niet aan te raden om alleen de backup van bestanden terug te zetten: dan lopen je database en bestanden niet synchroon. Heb je geen backup van je database met dezelfde datum als je bestanden?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb de httpdocs map die ik gedownload heb een paar weken geleden teruggeplaatst.

Daar zit toch alles in (bestanden en database)?

Nee, daarmee zet je geen database terug, alleen de bestanden!

Vaak is er een optie om de database terug te zetten in je hostingbeheersysteem, en anders via je phpMyAdmin login. Maar hier heb je niets aan als er geen database backup beschikbaar is (automatisch of handmatig aangemaakt).

 

Op zich hoeft het geen ramp te zijn als de database recenter is dan je bestanden. Maar je hebt wel een probleem als je na de datum van de backup producten hebt toegevoegd: dan ontbreken de afbeeldingen van die producten. Het zou wel mogelijk moeten zijn om die afbeeldingen weer opnieuw toe te voegen.

 

Maar het lijkt er steeds meer op dat je probleem in de database zit. Daarin worden de teksten opgeslagen.

Link to comment
Share on other sites

Okay bedankt, ik heb dus een probleem.

Waar kan ik die database vinden?

Je zegt dat ik de database terug moet zetten in mijn hostingbeheersysteem, en anders via je phpMyAdmin login

Betekent dat dat ik bij mijn hbedrijf moet zijn die mijn site host moet zijn of kan dat via Filezilla?

Link to comment
Share on other sites

Het is dus zeer de vraag of er wel een database backup beschikbaar is. Uit jouw woorden leid ik af dat je niet zelf een database backup hebt gemaakt toen je die backup van de bestanden maakte.

 

Sommige hosting providers maken automatisch regelmatig een backup van bestanden+database, bijv. dagelijks of wekelijks. Dat is dan je enige hoop op een database backup. Dus neem contact op met je hosting provider en vraag of dit het geval is en zo ja hoe je dit dan terug kan zetten.

Met een beetje geluk is er een backup van alles van een paar dagen geleden wat teruggezet kan worden. Als je pech hebt dan is er helemaal geen database backup beschikbaar...

Link to comment
Share on other sites

Hallo AKJV.

Ik voel dat we steeds dichter bij de oplossing komen.

Mijn host provider is Watsnel en ik heb inmiddels iets gevonden.

Zij hebben een "home backupmanager server respository".

Hierin is een restoration-mogelijkheid.

Hierbij stuur ik je een printscreen van de pagina.

Ik denk dat ik op de restore knop moet klikken?post-356070-0-92430700-1346930414_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Je lijkt inderdaad geluk te hebben :)

 

Alleen zie ik in de screenshot niet of dit een complete herstel is, dus van de bestanden en database. Staat dat niet duidelijk vermeld ergens? Of is er een optie om alleen de bestanden, alleen de database en alles te herstellen?

Link to comment
Share on other sites

Ik heb het volgende gedaan:

 

"Backups kunt u ook naar uw eigen pc downloaden middels het "floppy icoontje" naast de back-up. Om backups van uw pc terug te plaatsen naar de server klik op 'Upload Bestanden naar Opslag op de Server'. Klik op 'Browse' en kies de kopie op uw pc die u wenst te uploaden en klik op 'ok'."

 

Toen kreeg ik de mededeling:

 

"backup was uploaded to server repository"

 

Maar helaas....... niets is veranderd op mijn site www.tiltdesignenantiek.nl

Link to comment
Share on other sites

Zoals je het gedaan hebt, is nog steeds de database niet hersteld maar alleen de backup van de bestanden teruggezet.

Dus je zult toch verder moeten kijken of er een optie is om de bestanden+database (of alleen de database) terug te zetten, ervan uitgaande dat er een backup van de database aanwezig is (wat nog steeds niet duidelijk is).

Link to comment
Share on other sites

Hallo AKJV,

Het is niet gelukt en ik moet alle beschrijvingen opnieuw intypen.

Gelukkig heb ik de omschrijvingen wel opgeslagen, maar ik moet ze toch voor elk product opnieuw inplakken.

Hierbij de reactie van Watsnel (mijn provider):

 

Helaas moeten we u in deze teleurstellen. Het is niet mogelijk een backup van uw database terug te plaatsen.

Dagelijks maken wij een back-up van alle servers, echter op server niveau en niet op website niveau. Wanneer er problemen zijn met de server kunnen we de back-up gebruiken om de gehele server weer terug te zetten. Afzonderlijke websites is niet mogelijk.

 

Hierbij ontvangt u informatie hoe u in het vervolg zelf een backup kunt maken:

  • Website bestanden zoals pagina's en hun foto's.

U kunt middels een FTP client een kopie van de bestanden en foto's vanuit uw httpdocs naar uw eigen PC halen. Indien u gebruik maakt van een Mijn Website Pro of een van de andere CMS pakketten kunt u de ingebouwde backup optie gebruiken. Voor meer informatie hierover neemt u een kijkje op de FAQ pagina.

  • Emails.

Indien u gebruik maakt van een POP3 client zijn de mails reeds van de server gehaald. Als u gebruik maakt van webmail kunt u met de instructies op de FAQ pagina een kopie van de mails naar uw PC halen.

  • Database.

Via de webadmin(phpMyAdmin) te vinden in het control panel onder de database kunt u een kopie van uw database met de export functie naar uw eigen PC halen.

 

Toch bedankt voor al je reacties, Groeten, Roel.

Link to comment
Share on other sites

Vervelend dat er geen backup van de database beschikbaar is. Succes met het opnieuw invoeren van de teksten.

 

Maak in de toekomst regelmatig een backup van de files en database. Via phpMyAdmin kan dat inderdaad voor de database, maar je kan eventueel ook de backup functie in Prestashop gebruiken, onder Tools-->DB Backup. In dat laatste geval komen de database backups terecht in de /jouwadminfolder/backups folder.

 

//Andreas

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...