Jump to content

Hjælp med fragt!


arlo

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er lidt ny indenfor prestashop, jeg søger nogle informationer til opsætning af fragt.

 

Jeg kører med Post Danmark som fragtmand, hvordan indstiller i jeres fragt er det pr vægt?

 

Og hvad hvis jeg ikke har nogle informationer omkring min vægt på min vare, og hvad betyder lb?

 

Hvordan fungere fragt generelt i prestashop, og hvad kører i med er det pr pris eller vægt?

 

lad mig hører fra jer...

Link to comment
Share on other sites

Du skal starte med at sætte PS til at benytte danske benævnelser. Så vil den skrive kg i stedet for lb og så videre.

Dernæst skal du finde ud af, hvilken aftale du kan lave med PD. Er du ikke nogen stor kunde, kan du ikke lave andet end en standard erhvervsaftale.

Så skal du også finde ud af, om dine ordrer skifter i vægt - eller det kun er fylden, der skifter. Eller det hele er ens.

Så skal du foretage et strategisk valg; skal kunderne betale den reelle portoudgift (+ evt. en ekspeditionsbetaling), eller vil du sende "gratis" eller skal kunderne betale et fast beløb, uanset ordrestørrelse/-vægt/-fylde?

 

Derefter kan du sætte din PS op.

 

Husk på, det er ikke PS, der skal bestemme, hvad kunderne skal betale - det er din strategi. Og så kan du indrette PS derefter.

Det er ikke omvendt.

 

Send mig evt. en PM, hvis jeg skal hjælpe dig rent praktisk med det.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Hej Nickkk

 

Super godt svar, jeg har nu ændret den til KG via Preferences - Localization.

 

I forhold til hvad det ser ud som, så ser du ud til at mine varer skifter i form af vægt.

 

Jeg har sendt dig en PB, håber jeg kan komme ud af denne fragt jungle :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...