Jump to content

flytte prestashop fra subdomæne til public html hvordan?


q-skins.dk

Recommended Posts

Hej alle prestashop eksperter :)

 

Jeg er ret ny til at bruge prestashop, men har fået bygget min webshop op i prestashop nu da jeg synes det e noget mere professionelt og brugervenligt en woocommerce til wordpress.

 

Men nu er mit egentlig spørgsmål hvordan jeg får flyttet min prestashop fra mit subdomæne til min live public html server.

 

Det er første gang jeg skal prøve at flytte den og vil helst ikke at noget går galt som kan forsage at hele min prestashop bliver slettet.

 

SÅ er der nogle der kan og vil være rare at hjælpe mig skridt for skridt hvordan jeg gør det: hvilke filer jeg skal ændre deres placering, hvor i mit back end jeg skal ændre noget. Ja egenltig bare en punktelig guide til hvordan jeg lettest flytter min shop til public html uden noget går galt?

 

på forhånd tak

Link to comment
Share on other sites

Det har været oppe i forum mange gange før - også for nylig. Prøv at søge eller læs de første par sider her i det danske forum. Det er samme princip, som hvis man laver en testshop eller hvis man flytter domæne (det kan godt være de tidligere emner har noget ala dette som overskrift).

Link to comment
Share on other sites

Kopier ALLE mapper/Filer der ligger i din subdomaine mappe. Hos mig er det: Index filen, prestashopmappen, modlogan og webalizer mappen.

 

Kopier dem hen på din rigtige domæne. Så gå ind i Prestashop > Config > Settings....(kan ikke huske endelsen), her der ændre du database navn + bruger til den nye database som du har lavet til live shoppen. (Gå ind i backended og tag en DB-backup, gå så ind i Phpmyadmin og upload den fil til den database du har lavet til din liveshop)

 

Herefter skal du gå ind i backenden og trykke på "Opsætning" og så SEO & URLS. Herefter ændre du domæne navnet både med og uden SSL til dit liveshop navn.

 

:)

Link to comment
Share on other sites

hej pronaville.

 

Jeg har uploadet min subdomæne mappe shop.q-skins.dk til min live server public html, så har jeg ændret mine database samt bruger til de oplysninger jeg fik i min mysql oplysninger i min bekræftelses mail. men når jeg så vil logge ind på min live server genem backend får jeg bare fejl og den ivl ikke lade mig komme ind? hvad gør jeg så

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...