Jump to content

[solved] CSS aanpassen - loskoppelen block?


Recommended Posts

Vorig jaar heb ik met veel moeite (zonder enige voorkennis van CSS) zelf een Prestashop template aangepast naar mijn smaak.

 

Nu heb ik een nieuwe front-office module, en ik krijg de lay-out niet goed. Als ik iets probeer te veranderen aan het blok waar het instaat, veranderen andere blokken mee, en ik weet niet hoe ik dat van elkaar los kan koppelen. Mijn CSS-kennis van vorig jaar is zo ver weggezakt dat ik er niet uitkom zelf.

 

Wil iemand met me meekijken? Het gaat om deze pagina http://www.ikdraag.n...gen-van-klanten De bedoeling is dat óf het hele blok zo'n oranje lijntje krijgt, óf het hele blok één kleur krijgt, als het er maar netjes uitziet.

 

Alvast bedankt!

Edited by hadewich1979 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Bedoel je soms de testimonials blok in het midden?

Die neemt de algemene CSS stijl over wat gedefinieerd is voor de blokken.

Als je deze blok (of welke blok dan ook) een andere stijl wilt geven, moet je speciaal voor die blok een aparte CSS Id (#) of Class (.) selector definieren, bijv. #block_testimonials. Dit kan je toevoegen in de global.css of anders in de CSS file van de module (indien aanwezig)

 

En daarna die selector opvoeren i.p.v. de standaard blok selector in de html code in de bewuste tpl file. Dus bijv. <div id="block_testimonials">

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik kom een heel eind geloof ik, maar het oranje lijntje krijg ik er niet omheen ondanks de opdracht in het css om een border met color te maken (gekopieerd van een ander element, en het bovenste deel past vooralsnog niet aan (die heet 'block_testimonials_page' volgens mij.

 

Het ziet er in ieder geval beter uit nu dan eerder, dat wel!

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...