Jump to content

Google spider crawl. åbner mange forbindelser samtidig?


Aupino

Recommended Posts

Hej

 

Har et spørgsmål ang søgemaskiners besøg på vores shops. Har næsten daglig besøg af en søgemaskine, og især google er aktiv ca hver 3 dag. Mit problem består i at de åbner mange forbindelser samtidig. op til ca 2-300 i løbet af 30min. Dette kan min shop sådan set godt klare.. altså, der sker ikke nedbrud, men jeg får løbende mail om serverens belastning.. og når så de er på besøg er min server i Rødt. Søgemskiner gør også, at man overhovedet ikke kan regne med statistik siden i BO. nogle dage kan jeg have 500 besøg, hvoraf kun de 150 er ægte.

 

Nogen der har samme problem, Selv om man selvfølgelig ikke kan kalde det et problem at google vil besøge en, men er lidt bekymret for at serveren kan holde til det i længden, da jeg syntes det bliver mere og mere..

 

Aupinio

Link to comment
Share on other sites

Ud fra Ip Addresserne. og lidt søgning på nettet. og så når jeg nu får de email, kan jeg nogle gange være heldig at logge på BO lige når det står på. Så vidt jeg kan se kommer en af google bot fra sverige. og det er de samme ip hver gang. for de respektive søgemaskiner.. Har du ikke nogle dage hvor du har haft rigtig mange besøg ifølge BO statistik.?

 

Aupino

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg får også besøg fra Google fra Sverige, Japan og specielt USA. Dog har jeg aldrig oplevet at have 100-vis af besøgende på en gang - men det hænger jo helt sikkert også sammen med mængden af varer, der skal indekseres.

Men jeg kan sagtens have en del bots, der besøger på en gang. Jeg troede faktisk ikke, det havde betydning for performance, da de jo blot crawler sitet? Jeg er dog enig i, at det giver et meget misvisende billede i statistikken i BO (som efter min mening i øvrigt er temmelig håbløs i forvejen, når man ikke bruger faktura fra PS). Dog kan jeg godt lidt statstrackvisits - som så også er påvirket af bots.

Link to comment
Share on other sites

Her er så lige et billede af hvad der sker når google er på besøg. 78 brugere samtidig. hvor af de ca 70 er bot. Er der virkelig ikke andre der har mange åbne forbinderlser når søgemaskiner er på besøg?

 

Og har ikke specielt mange varer.. ca 130 stk.

 

Aupino

post-260312-0-02940700-1344776445_thumb.jpg

Edited by Aupino (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...