Jump to content

Danske bogstaver, momspriser


mowol

Recommended Posts

Hejsa

 

Nu har jeg været igang med prestashop i noget tid og der er lidt småting som jeg ikke kan få på plads som jeg håber i kan hjælpe med:

  1. Jeg forsøger at importere produkter og har et feature felt (egenskab) som hedder "højde", men pga det danske bogstav vil prestashop ikke æde dette. Da det er forholdsvis mange produkter jeg skal importere har jeg ikke lyst til at indtaste dette manuelt. Jeg tænker ligeledes at problemet kommer når jeg skal importere til mine katergorier med danske bogstaver. Har i nogle ideer?
  2. Når jeg importerer vælger jeg at prisen er inkl moms, hvilket betyder at varens pris står som 1000 (inkl moms)/1000 (eksl moms). Kan man gøre noget ved dette? Ellers må jeg rette alle priser så de er eksl moms.
  3. Kan man ændre pretty url'erne? Jeg har fx sagt at lamper skal hedde "lamper", men de kommer til at hedde /6-lamper, kan jeg på en måde rette dette til fx /lamper-6c eller lignende? Mine url'er skal nemlig meget gerne være de samme som på en gammel shop jeg er ved at flytte over til prestashop pga google indekseringen

Tak for hjælpen

 

Morten

Link to comment
Share on other sites

Filen er i UTF-8, men nu er det jo ikke indholdet af filen der er problemet. Når jeg importer (med det indbyggede tool) skal jeg jo skrive navnet på egenskaben, og det er her det danske tegn forekommer, og det er her problemet kommer

Link to comment
Share on other sites

1. har jeg løst ved at ændre navnene på features til engelsk, og så når jeg har importeret al data kan jeg ændre dem tilbage igen.

2. Har jeg løst ved at sætte et momsregel id på alle imports, så beregner prestashop selv de korrekte priser

3. stadig uløst

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...