Jump to content

301 module [solved]


ivo2652

Recommended Posts

Wat bedoel je precies moet 301 module? Iets waarmee je 301 redirects kan instellen? Het is dan beter om die regels zelf direct in .htaccess bij te zetten. En welke URLs wil je permanent doorverwijzen? Een oude domeinnaam naar een nieuwe?

Link to comment
Share on other sites

Klopt ik moet redirects instellen. Nu weet ik uit ervaring dat ik in wordpress daar een module voor kan installeren. Een module om oude niet meer bestaande URL’s door te verwijzen naar het nieuwe adres.

 

Ik heb namelijk in prestashop met het verwerken van de zoekmachine optimalisatie een aantal URL’s veranderd. En gevolg hiervan is dat je die veranderingen krijgt te zien in google webmaster, want google kan ze niet meer vinden of herleiden. Of is dit iets wat is loop der tijd vanzelf door google opgelost wordt? 301 redirects instellen via .htaccess dat zou ik moeten uitzoeken dat weet ik nog niet namelijk in prestashop.

Link to comment
Share on other sites

Ik weet niet of er een Prestashop module bestaat met dezelfde functie. Maar waarschijnlijk is dat niet nodig.

Een aantal page-not-found errors hou je altijd in Google Webmaster Tools en veel daarvan verdwijnen ook weer na verloop van tijd.

 

Het is wel handig om na wijzigingen een nieuwe sitemap te genereren en die te submitten bij GWT. Daarmee worden wijzigingen het snelst doorgevoerd in zoekresultaten.

 

301 redirects zijn eigenlijk alleen nuttig als je pageranks wilt behouden bij doorverwijzing. Dus van domeinnaam met www naar zonder www (en vice versa) of verhuizing naar een andere domeinnaam. Toegegeven, als het om belangrijke productpagina's met veel hits gaat, dan zijn 301 redirects wel handig als die links zijn veranderd. Maar dan zou je die redirects ook zelf aan de htaccess kunnen toevoegen. Dit kan je doen in de backoffice onder Tools-->Generators.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...