Jump to content

[løst]CSS logik og fjern af Hover på button


MichaelP

Recommended Posts

Hej,

 

Jeg har nu rodet i et par dage uden at finde løsningen. Så håber en venlig sjæl kan hjælpe her.

 

Hvis i klikker på nedenstående link ender i på produktsiden. Når man trykke på tilføj kurv knapper rykker teksten sig til ventre - Hvordan kan jeg rette dette så den IKKE rykkes.

 

http://shopnsave.dk/...d_product=17126

 

Yderligere hvis i ser på nedenstående link, vil jeg gerne fjerne hover effekten på tilføj til kurv. (den blå baggrund) Men jeg vil gerne beholde den på alle andre knapper (de grå) Jeg har fundet ud af at hvis jeg fjerne den rød markeret command fra layout.css fjerner jeg hover effekten helt.

 

Ellers har jeg ikke kunne finde en løsning.

 

 

/* hover button */

input.button_small:hover, input.button:hover, input.button_large:hover, .exclusive_large:hover,

input.exclusive_mini:hover, input.exclusive_small:hover, input.exclusive_large:hover,

a.button_mini:hover, a.button_small:hover, a.button:hover, a.button_large:hover,

a.exclusive_mini:hover, a.exclusive_small:hover, a.exclusive:hover, a.exclusive_large:hover, a.exclusive:hover, span.exclusive:hover,

.expanded #cart-buttons a.button_small:hover, a.button_large:hover, #cart_block p#cart-buttons a.button_small:hover, p.logout a:hover,

input.button:hover , a.button:hover, input.button_large:hover, p.logout a:hover,

#pagination_previous a:hover, #pagination_previous span:hover, #pagination_next a:hover, #pagination_next span:hover,

ul.pagination .current span:hover, ul.pagination a:hover, .pagination input.button_mini:hover{

cursor:pointer;

text-decoration:none;

background:url(../img/vp_button_red.png) left -24px repeat-x;

 

http://shopnsave.dk/...id_category=577

Edited by MichaelP (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke noget tekst der rykker rundt i IE eller FF?

 

Det andet problem kan løses ved at lave en ny class til din knap (f.eks. AddToCart el. lign), som du definerer i relevante .tpl filer - f.eks. product.tpl. Herefter kan du så referere til den nye class i dit stylesheet og style den som ønsket, uden at det går ud over de andre knapper som bruger samme class på andre sider.

 

P.S. Din side var sindssygt langsomt om at loade, faktisk så langsom, at jeg som kunde for længst var videre til næste webshop. Og samtidig kan jeg se, at du er hostet hos Meebox, så der er noget galt med din hastighed hos dem.

 

Edit - OT men du får lige en test fra Pingdomtools.com

post-59716-0-54654400-1342815775_thumb.png

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Tak jeg prøver at kigge på det og se om jeg kan få det til at fungere. Synes jeg har prøvet at omdømme class i product-list.tpl og lave en ny i mit stylesheet.

Men det er som om den røde commando overruler alle andre. men som sagt må prøve igen.

ul.pagination .current span:hover, ul.pagination a:hover, .pagination input.button_mini:hover{

 

Mht. hastighed så ved jeg det. den er pt sat op til

Force compile: og no cache

det ændre sig. Men tak for det.

Link to comment
Share on other sites

Du skal ikke omdøbe nogen class, du skal lave en ny, hvis du vil have, at noget skal opføre sig anerledes end andre classes (hvilket du jo ønsker, da det kun er den ene knap der skal gøre noget andet). Så lav en ny div class til den, som du kan referere til. Omvendt skal du jo så også definere alle "states" for denne nye class - dog undtagen hover, som du jo ikke ønsker.

 

Svært at forklare, uden at give et længere kursus - og det kan jeg jo så ikke leve af, da jeg jo laver sådanne ændringer mod betaling:-)

 

Når du laver disse ændringer, skal du ganske rigtigt have force compile til Ja og Cache til nej. Hvis du laver dette i en live shop (hvilket du selvfølgelig ikke gør - du har selvfølgelig en testshop), er det korrekt, at du er nødt til at have disse indstillinger. Alternativt kan du slette filer i tools/smarty/compile - undtagen index.php det har samme effekt, så dermed kan du have din setting under force compile sat til nej - og give brugerne en hurtigere side, mens du retter

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Jeg forsøgt mig på ny da alt det du fortalte stemmede overens med hvordan jeg havde opfattet class' virker og så var den der.

 

Tak for svaret.

 

Mht til knappen/button, hvor teksten rykkede sig fik jeg løsningen her. http://www.prestashop.com/forums/topic/179176-solvedcss-logic-and-remove-the-hover-on-button/page__pid__884090?do=findComment&comment=884090

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...