Jump to content

Hjælp til optimering af en webshop, som jeg for nylig har overtaget


Oklinser

Recommended Posts

Hej

 

Jeg er helt ny herinde, så bær over med mig, hvis jeg overtræder nogle "regler" mm

 

Jeg har for nylig overtaget webshoppen www.ok-linser.dk, som sælger farvede kontaktlinser uden styrke.

 

Jeg har 4 overordnede emner, som jeg gerne vil have ændret / optimeret og have input til og evt. betale for hjælp til at få ændret:

- Design af forside

- Et rigtigt one-page-checkout

- Undgå produktsider med tekst

- Det ”rigtige” set up til at sælge i flere lande

 

Forsiden

Jeg kan følge delvist med i brugernes færd på min side via videooptagelser fra mouseflow.com, og kan se at brugerne har lidt problemer på forsiden med navigeringen, så jeg tror, at jeg vil følge normen og få varer / produktgrupper ud i venstre side, som en menu – også taget i betragtning, at jeg nok får flere typer af linser – eks. døgnlinser, engangslinser osv. Så bliver det svært at styre kun med en topmenu.

 

Desuden trænger designet til en opstramning, så alle ”bokse” har samme design, så jeg kunne forestille mig, at det nemmeste var at finde en ny template – men vigtigt at den skal kunne kombineres med de næste 3 punkter - så hvilken template kan det og kan den bare lægges på en eksisterende webshop?

 

One-page-checkout

Jeg er ikke rigtig tilfreds med betalingsflowet, som er en form for one page checkout, men som jeg gerne vil have gjort endnu mere enkelt (uden gem knappen) – så jeg skal vel have købt et ordentligt one-page-checkout og installeret, men har også set et rigtig flot one-page-checkout design, som er fra en magentoshop, og som jeg kunne tænke mig tilsvarende J med respekt for copyright mm.

 

Undgå produktsider med tekst

Jeg tænker også, at da alle min produkter er ens – bortset fra design - så kunne jeg tænke mig, at siden med eksempelvis blå kontaktlinser viste alle blå typer og ved klik på billedet, så blev det stort, men at der IKKE er en særlig produktside med tekst mm for hver enkelt kontaktlinse, hvilket jo er standard i de fleste shops, men for mig uinteressant og bare til besvær. Så kan jeg også nøjes med at lave seo på den blå side ligesom det kun er den blå side, som skal oversættes til andre sprog, når jeg går udenlandsk – kan det lade sig gøre? Nogen der har erfaring med det? – jeg ved, at shopwithsocks.com har sat det op noget tilsvarende...

 

Set up til flere lande

Da jeg også gerne vil til udlandet med shoppen, er jeg i tvivl om, hvilket teknisk set up der er bedst til at kunne takle flere lande, da jeg under alle omstændigheder kun skal have et lager/produkt katalog for alle lande – jeg regnede med, at det var relativt enkelt med samme shop og forskellige sprog/flag men kan forstå, at så enkelt er det tilsyneladende ikke – eller hvad? Hvad er der af løsninger, som også er rigtige ift. seo? Mener at Magento kan klare dette, men vil foretrække at blive i PrestaShop, hvis der her findes en god løsning – så et sted, at den nye 1.5 udgave skulle kunne takle det?? Førnævnte shopwithsocks.com kører med subdomæner for hvert land, men kan det ikke laves, så webshoppen i hvert land får det pågældende lands lande kode (dk, se, de osv)?

 

Det var meget på en gang, men håber at I vil hjælpe og komme med konstruktive forslag

 

På forhånd tak.....

 

Mvh

Henrik

Link to comment
Share on other sites

Hej Henrik, tillykke med din nye shop, i førstehåndsindtryk synes jeg den ser rigtig godt ud, men der er lidt finpudsning bla. med oversættelser...

 

ligeledes mener jeg du bør få smidt et helt dankort logo på istedet for "VI/K" logoet... Dankort er et af de logoer som folk genkender bedst, men du har det ikke i fuld udgave...

 

dernæst bør din "flere detaljer" knap være en anden farve... man bliver forvirret over hvad der er "læg i kurv" og hvad der ikke er...

som udgangspunkt skal du gøre alt hvad du kan for at de besøgende trykker på Læg i kurv :-) - som udgangspunkt bør kasse + købs knap være de eneste som er grønne, andre ikke købsrelaterede knapper bør nedtones.

 

"Accessories" boxen, kan godt hedde som den gør, men bedre er måske at kalde den relaterede produkter eller tilbehør.

 

ligeledes skal der stå "tilføj til kurv" eller "køb" og ikke Engelsk "Add"

 

der findes et modul til at lave en fælles cms for produkter i samme kategori, jeg kan ikke helt huske hvad den hedder, men kig under moduler på prestashop.com

 

på samme side kan du finde moduler som automatisk sætter FO (frontend) sproget udfra lande-ip adressen.

 

til one-page-checkout der har Timpet lavet noget som sparker r..

 

http://www.prestatips.dk/bruger-venlighed/aegte-one-page-checkout-opc-til-prestashop/

 

til en shop som din med lidt atypiske produkter, der ville jeg nok fokusere meget på at mange besøgende kan være fra "tablets" dertil fungere en dropdown menu ad h til :-(

 

du kan aktivere det almindelige "kategori" modul som kan ligge ud til højre

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hej

Tak for dine mange brugbare tips - og undskyld, at jeg har været lidt fraværende grundet ferie mm. Jeg har ikke gjort så meget ved dine tips lige her og nu, da jeg vil lave hele siden om, men DE er noteret.

Du nævner at der findes et fælles cms, men jeg har ledt efter det, men ikke kunnet finde det? Kan du huske noget mere om det?

Tak for dine input ;)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...