Jump to content

[Solved] 1 Klantenbestand in meerdere webshops mogelijk?


Tro

Recommended Posts

Beste,

 

Op dit moment heb ik meerdere webshops naast elkaar lopen. Opzich geen probleem, maar ik krijg van steeds meer klanten de vraag waarom ze zich steeds opnieuw moeten aanmelden als ze ook in de andere webshops producten willen kopen.

 

Nu is mijn vraag: Is er een mogelijkheid om het klantenbestand van de ene webshop te koppelen aan de andere webshop of iets vergelijkbaars om het probleem op te lossen?

 

Alvast enorm bedankt !

 

,Tro

Link to comment
Share on other sites

De komende nieuwe Prestashop versie (1.5) heeft multishop functionaliteit. Want dus betekent dat je meerdere shops kan beheren vanuit 1 backoffice. Ik neem aan dat daarbij ook 1 klantenbestand is waarbij een account aangemaakt in de een van je webshops ook direct werkt in de andere shops.

 

Dus heb geduld en dan kan je over een paar maanden upgraden naar 1.5 :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Dit is inderdaad mogelijk, echter is het later als je de winkels wilt scheiden niet meer mogelijk om je klantenbestand lost te koppelen!

 

Dit geldt uiteraard niet alleen voor Prestashop maar voor alle multisite systemen. Het weer opsplitsen van websites/shops geeft inderdaad een hoop gedoe. :)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

@Tro:

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

 

EDIT:

Nog geen actie ondernomen door topicstarter dus heb ik zelf maar de titel aangepast. Graag de volgende keer wel even zelf de topictitel aanpassen, dat houdt het forum overzichtelijk.

Edited by AKJV (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...