Jump to content

[Solved] background wijziging werkt niet


suusv

Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben bezig met een shop voor iemand anders waarin ik op een bestaand theme aanpassingen wil maken en de shop daarmee wil personaliseren. Nu wil ik de background aanpassen, alleen krijg ik het niet voor elkaar om dat werkend te krijgen. Ik ben er al de hele middag mee bezig om het uit te zoeken en kan niet vinden waarom het me niet lukt. Dus wie weet is er iemand hier op dit forum die mij kan helpen.

 

Ik heb in de css van mijn theme in global.css (via komodo edit) de wijziging aangebracht en de afbeelding image in de img file geplaatst. Beide bestanden heb ik weer geupload naar de shop via filezilla, maar de background verandert niet. Heeft iemand een idee waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan oplossen? Overigens gewoon het aanpassen van de backgroundcolor lukt ook niet. Is er ergens een ander css binnen prestashop waarin ik nog meer moet wijzigen of zou dit voldoende moeten zijn? (ook krijg ik het trouwens niet voor elkaar om een live preview van mijn wijzigingen via komodo edit te bekijken omdat er alleen maar .tpl files zijn en ik volgens komodo edit een html file moet hebben, maar dit is niet mijn hoofdvraag)

 

Ik maak niet gebruik van de default theme, maar van de matrices, waarin ik verder nog niets heb aangepast, behalve een kopie onder een eigen theme naam gemaakt.

 

Bedankt!

Edited by suusv (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Zoals je het beschrijft zou het wel moeten werken in de standaard Prestashop theme. Maar andere themes kunnen een andere CSS structuur hebben, dus dan moet je op onderzoek waar precies de background wordt gedefinieerd.

Het handigst is een plugin zoals Firebug (voor Firefox maar andere browsers hebben vergelijkbare opties).

Lees mijn post in deze handige topic:

http://www.prestashop.com/forums/topic/146105-handige-tools-links/

 

Met komodo edit heb ik geen ervaring, maar er zijn weinig web editors die overweg kunnen met Smarty (tpl files) code.

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor je reactie. Ik gebruik Chrome en de element inspector. Maar kon daarin niet zo gauw de backgroundimage vinden. Dus ben gaan zoeken in dit forum en kwam uit bij de global css (die ik zelf al had bedacht, maar bevestiging van anderen is dan wel fijn). En idd was deze oplossing gebruikt voor het default theme, maar ik heb het dus geprobeerd in het theme wat ik nu in gebruik heb. Voor dit theme stond in de global css ook geen background in de code dus dat vond ik wel gek, maar heb het daar toegevoegd in de body. Ik zie nu trouwens via element inspector dat er bij de background een 'invalid propery value' is op de background, dus daarom laat ie de nieuwe achtergrond blijkbaar niet zien. Stom, ';' vergeten.. Dus opgelost ;-)

 

Je geeft aan dat er niet veel editors met smarty files (tpl) overweg kunnen. Weet je misschien ook wel welke wel? Kompozer in elk geval ook niet. Die wil net als Komodo edit alleen html.

 

De link naar die tools zijn sowieso super handig, bedankt voor de tip!

Link to comment
Share on other sites

Mooi dat je zelf het probleem hebt opgelost :)

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

 

Ik gebruik, net als djkavaa, ook voornamelijk Notepad++ (en soms Notepad2). Er bestaat een Smarty plugin voor Notepad++ maar die heb ik nooit aan de praat gekregen. Maar goed, het gaat in dit soort editors eigenlijk alleen maar om syntax highlights. Je kunt smarty als html laten highlighten, daarmee heeft de meeste smarty code de juiste highlights. Er is vast een vergelijkbare optie in Komodo edit.

Daarnaast zijn er een aantal betaalde wysiwyg editors die met smarty overweg kunnen of betaalde plugins voor editors zoals Dreamweaver, maar dat is niet wat je zoekt volgens mij.

Link to comment
Share on other sites

Thanks!

 

Ik wilde de editor vooral gebruiken om de css aanpassing te controleren, en omdat in Komodo edit dus alleen html opent voor previews kreeg ik dat niet voor elkaar. Maar met Chrome Web Developer kan ik het ook controleren.

 

En voor het aanpassen van de css blijf ik vooralsnog bij komodo edit, is vergelijkbaar met notepad++. Dreamweaver had ik op een oude laptop geïnstalleerd staan, alleen kreeg ik die niet op de nieuwe laptop (had geen key en die oude laptop is inmiddels overleden.. ). Was bovendien een oude versie (CS3) en Komodo edit is gratis ;-).

 

Topic met de oorspronkelijke vraag mbt wijziging achtergrond is opgelost en ik sluit daarom dit topic.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...