Jump to content

Database Import (restore)


Alex_Hansen

Recommended Posts

Ja så fik man lige slettet hele sin database. Meget dygtig mand.

Heldigvis kunne man fra min webudbyder downloade en backup, der er mindre end 6 timer gammel, men jeg kan simplethen ikke finde ud af at få den tilbage i systemet igen???

 

Jeg er absolut ikke nogen ørn til MySQL men jeg føler da ellers at jeg gør det rigtige mht import, men den tager kun en brøkdel?

 

Hvad kan der være galt - Jeg vil være super taknemmelig om nogen kunne/ville hjælpe her, da dette er ret kritisk :-)

 

På forhånd tak.

Link to comment
Share on other sites

Hej Prestafan1234 - Tak for dit svar. Umiddelbart mener jeg også at det er nøjagtigt hvad jeg gør, men den henter kun ca. 30 tabeller og så stopper den (smider forbindelsen eller sådan noget). Det er det samme hver gang.

Jeg har prøvet med den backup som systemet selv laver der er fra kl. 18:00 fredag d. 13/7, samt med en database backup jeg lavede fra Back-Office i prestashop for nogle dage siden, men resultatet er det samme :-(

 

Jeg må gøre noget galt?

Link to comment
Share on other sites

Hej igen - Mit højaktuelle problem er løst vha supporten hos min udbyder, men dette ændre ikke på at jeg ikke kan finde ud af at indlæse en database backup i PHPmyAdmin.

Jeg vælger filen (har prøvet med flere) og trykker import. Den starter og der går ca 2 min - Så kommer den med en timeout fejl eller sådan noget. Og ALTID har den nået til samme punkt i indlæsningen. Og er slet ikke færdig ????

Fatter ikke hvad jeg gør forkert.

 

Se billede:

 

screenshot.jpg

Link to comment
Share on other sites

Det er sikkert et timeout fordi der arbejdes i meget lang tid. Man kan i phpmyadmin checke en box der tillader afbrydelser ved import, så finder man bare filen igen og trykker import, så fortsætter den der hvor den stoppede. Det er ret klassisk at netop den sidste tabel du viser er meget stor og derfor giver problemer. Hvor meget fylder tabellen?

 

Jeg har også oplevet at de backups prestashop laver ikke har virket, der ved jeg så ikke lige hvad man gør.

Link to comment
Share on other sites

Hej Timpet - Tak for dit reply. Jeg er også ret overbevist om at det er en timeout fejl. Jeg kan dog ikke få den metode til at virke som du omtaler. Hvis jeg IKKE sletter de gamle data FØR jeg laver en import, så siger den bare at tabellerne eksisterer i forvejen og stopper uanset om jeg har flueben i 'Delvis Import' eller ej?

 

Den tabel som systemet stopper ved virker temmelig stor. Jeg ved ikke lige hvordan man måler den, men ved mouseover siger den 33674 rækker?

 

Jeg har prøvet både med en backup af database lavet via BO i Prestashop samt en backup direkte fra min webhost. Begge giver samme resultat.

Link to comment
Share on other sites

Hej Timpet - Tak for dine råd. Jeg HAR klaret den højaktuelle situation, nemlig med hjælp fra min udbyder, som har indlæst backupen for mig. Men det betyder jo at jeg skal belaste dem HVER gang jeg evt skal have indlæst en backup, og dette kan jo ikke være rigtigt? Jeg kan f.eks. heller ikke oprette en testshop da jeg "dør" på samme stadie mht indlæsning af database.

 

Jeg har set i BO under statestik at man kan sætte en parameter for automatisk oprydning. Min er sat til aldrig.

Ville det være en ide at sætte den til f.eks. ugenligt for at holde databasen mindre? Og i så fald, HVAD er det den sletter?

 

Jeg kan jo se at nogle af de dersens connections-forbindelser går flere år tilbage.

Link to comment
Share on other sites

Din host kunne jo rette lidt i deres system så du kunne importere korrekt.

 

Jeg har ikke set oprydnings muligheden så det ved jeg faktisk ikke, men der finde et modul som tømmer 3 tabeller, og det sker der ikke noget ved. Installer evt. det modul der logger ip'er ved køb, så har du altid folks IP til evt. chargebacks mm.

Link to comment
Share on other sites

Nu bliver der også i denne tråd spurgt til, om/hvordan man kan downloade og eksportere databasen til brug for en test shop.

 

Det "problem" har jeg løst ved at dele eksporten op i mindre bidder, så filerne ikke er for store.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...