Jump to content

[Solved] Webshop


jetje

Recommended Posts

Ik heb nu Version 1.3.7.0 draaiend en er naast de 1.4.8.2

Ik zou dus de gegeven niet in settings.inc.php kunnen zetten

Alleen de database name en database user en wachtwoord.

 

Ik heb de nieuwe wel een beetje draaiend qua layout en instellingen.

Link to comment
Share on other sites

Je moet geen 2 verschillende Prestashop versies gebruiken met dezelfde database!! Dat gaat onherroepelijk mis, zeker in jouw geval omdat er grote verschillen zijn in database structuur tussen 1.3.x en 1.4.x.

 

Kans is aanwezig dat je database corrupt raakt en geen van beide shops daarna nog werken...

Link to comment
Share on other sites

Je kunt helaas niet zomaar tabellen gaan overzetten. Je zal de handmatige update route moeten volgen:

http://doc.prestashop.com/display/PS14/Updating+PrestaShop#UpdatingPrestaShop-Manualupgrade

 

Het is het veiligste om de update procedure eerst te testen op een volledige kopie (mirror) van je website+database. Dus kopieer alle files van je huidige shop naar een subdomein, dupliceer je database en koppel die database aan je website mirror. Doe daarop de handmatige update naar de meest recente versie van Prestashop. Hierbij worden niet-natieve modules uitgeschakeld. Probeer na de update om ze weer aan te zetten en mochten ze niet werken dan moet je op zoek naar 1.4 compatibel versies of alternatieven. Je template zal waarschijnlijk ook niet werken, vaak volstaat het om de Smarty v2 compatibiliteitsmodus aan te zetten in je backoffice maar soms zijn er meer aanpassingen nodig.Test hierna de belangrijke functies (bestelproces, contactformulier e.d.) en als alles goed werkt, kan je de update procedure herhalen op je echte webshop.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hoi Jetje volgens mij kun je prima meerdere webshops op 1 database draaien. Waar je rekening mee moet houden zijn de extensies (standaard ps_*) bij de installatie je kunt bijvoorbeeld bij je 2e shop aangeven ps2_* of met versie aanduiding.

 

Ik heb dit al vaker gedaan en werkt prima.

 

Gr Willem

Link to comment
Share on other sites

Hoi Jetje volgens mij kun je prima meerdere webshops op 1 database draaien. Waar je rekening mee moet houden zijn de extensies (standaard ps_*) bij de installatie je kunt bijvoorbeeld bij je 2e shop aangeven ps2_* of met versie aanduiding.

 

Ik heb dit al vaker gedaan en werkt prima.

 

Gr Willem

 

Dit zijn dan 2 aparte databases !

Link to comment
Share on other sites

Ik geloof direct dat het mogelijk is om tabellen van 2 of meerdere installaties in 1 database te hebben d.m.v. gescheiden prefixen. O.a. Wordpress biedt ook zo'n optie. Alleen is dit bij Prestashop wat lastiger omdat een lege database vereist is bij installatie. Uiteraard is het mogelijk om die check eruit te slopen. Of anders eerst een nieuwe lege database gebruiken en daarna die samen te voegen met een bestaande.

 

Maar persoonlijk zie ik het nut niet in waarom je dit zou willen (behalve als je limiet voor het aantal databases is bereikt) en verder heeft dit alles weinig te maken met de vraag van de topicstarter :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...