Jump to content

wel kijkers, geen kopers...


MarkeY

Recommended Posts

Hallo,

 

We hebben nu een shop al bijna een half jaar draaien. (elektrainstallatie.nl) Het probleem is nu dat we bijna geen kopers hebben. We zijn goed te vinden via google, hebben veel bezoekers en veel klanten hebben ook een winkelmandje gevuld maar er wordt bijna niks afgereken.

Weet iemand hoe dit kan? ligt het aan de betaalmogelijkheden? we hebben namelijk alleen Ideal en vooruit betalen. Rembours is als optie maar wordt eigenlijk niet gebruikt door de hoge prijs klasse.

 

Verder hebben we nu meer aanbiedingen dan voorheen. de winkelmandjes worden wel steeds voller maar we hebben eigenlijk geen kopers. (nederland doet zijn naam eer aan ;)).

Tijdelijk is de shop trager doordat de layout veranderd wordt, maar verder zou ik niet weten waar het aan kan liggen.

 

Als iemand een oplossing heeft zou ik die graag horen.

 

Groeten Mark

Link to comment
Share on other sites

Dag Mark,

 

Ik zie op de homepage staan dat er geen bestellingen worden verzonden t/m 20 juli. Maar dat je weinig kopers hebt speelt al langer neem ik aan.

 

Ten eerste, test regelmatig of het bestelproces en alle betaalmethoden goed werken in alle meest gebruikte browsers (IE9, Firefox, Chrome). Het zou jammer zijn als je klanten misloopt omdat de bestelling in 1 van deze browsers niet goed gaat.

 

Verder zie ik het Kvk nr., btw nr., en emailadres alleen in de AV staan. Het is beter om dit duidelijker op de website te tonen want bezoekers willen snel kunnen zien dat ze met een echt bedrijf te maken hebben (en bijna niemand leest direct de AV). Ook mis ik het bedrijfadres (eigenlijk wel verplicht) en een telefoonnr., maar of je telefonisch bereikbaar wilt zijn is een eigen keuze natuurljk. Gebruik de footer om dit soort bedrijfsgegevens en contactgegevens te plaatsen. Je footer is helemaal leeg en dat is een gemiste kans, vind ik.

 

Verder is een pagina "Over ons" met wat achtergrond info over het bedrjif sterk aan te raden.

 

De productpagina's zijn erg summier, ik zie namelijk geen productinfo op de pagina's die ik bekeken heb. Maar wellicht is dat niet nodig in je branche (daar kan ik geen oordeel over geven) en ook erg lastig met zoveel producten.

 

Ik zie ook "Welcome, log in" staan linksboven op de website. Dat is een beetje slordig en ik raad je aan om "Welcome" snel te vertalen in "Welkom" :)

 

Maar verder ziet je webshop ziet er weliswaar wat eenvoudig uit maar ook duidelijk en overzichtelijk.

 

Op zich volstaat iDEAL, vooruitbetaling en rembours voor Nederlandse webshops. Maar je zou wellicht ook nog Paypal kunnen aanbieden in de nabije toekomst.

Link to comment
Share on other sites

Hallo AKJV,

 

Bedankt voor het snelle antwoord. Toen de shop net in de lucht was liep het aardig. maar hoe hoger het bezoekersaantal werd hoe minder er gekocht werd. en sinds een maand of 2 is het helemaal weinig.

ik zal eens naar de punten gaan kijken die je opgenoemd heb. De layout is nog niet helemaal klaar, vandaar dat de vertalingen nog niet overal kloppen. maar dat zal ik zsm voor elkaar maken. ;)

 

Groeten Mark

Link to comment
Share on other sites

Hoi Markey,

buiten de dingen die AKJV zei

viel mij direct een typefoutje op en wel in de eerste regel :

 

........ elektrainstallatie, anaf de bouw tot aan de oplevering toe. de V ontbreek

nu ben je bezig met de webshop en kan het daar aan liggen , maar het knopje aanbiedingen in de menubalk werkt niet

de link aan de zijkant met aanbiedingen werkt wel gewoon.

 

tevens klikte ik op verdeler worms 1

en zag in chrome dat het tablad geen tekst vertoont er staat dus een leeg tabje

 

voor de rest kan ik eigenlijk geen gekke dingen ontdekken ,

wel zou ik het layout met wat foto's proberen aan te kleden ,maar zover ik begreep was je daar al mee bezig,

succes coen

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...