Jump to content

flytte pordukter


jensUGX

Recommended Posts

Hey

 

Overvejer kraftigt at oprette en ny shop i nyeste version. Kører idag Version 1.2.5.0

 

Jeg har fundet frem til at man ikke bare sådan uden videre kan opgradere, så jeg er vel tvunget til at lave det meste fra bunden igen. Jeg leder nu efter en måde at flytte alle sprodukterne på, da jeg ikke har lyst til at lave alle disse forfra

 

Nogen gode forslag til hvordan det kan gøres. Så nemt og billigt som muligt

 

På forhånd tak

JEP

Link to comment
Share on other sites

Du kan sagtens opgradere din nuværende shop til PrestaShop 1.4. Men det er en manuel proces, du skal igennem. Du kan ikke umiddelbart flytte produkterne (uden en opgradering), da der er sket store ændringer i databasen fra version 1.4. Min egen shop kørte på samme version som din, dernæst på 1.3 og den kører nu 1.4.0

 

Nu skriver du ikke et link til siden, men hvis du ikke bruger standard PrestaShop theme, vil dette nok være den største udfordring at få det tilpasset.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Mht. til opgradering af shoppen, har jeg skrevet et blogindlæg på Prestatips.dk om opgradering. Men der er ikke en facitliste til themes - de skal tilpasses manuelt eller evt. laves forfra.

 

Nu har jeg ganske kort kigget på dit nuværende theme, og du har en hel del usability problemer - bl.a. bruger du meget mørke baggrunde, som forringer læsbarheden væsentligt ligesom rød skrift til priser opfattes af mange som et faresignal, der er elementer, der ikke står korrekt, f.eks. på produktsider osv. - kort sagt, hvis jeg var dig, ville jeg overveje et generelt re-design af siden, så den bliver mere brugervenlig i forbindelse med opgradering.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg forsøger at installere min nuværende shop på en en server, så jeg kan teste opgraderinger der. Mange tak for linket :-)

 

Skal bare lige lure på hvordan jeg flytter databasen med.

 

Tak for kontruktiv feedback omkring theme mv. kigger faktisk efter noget nyt. Kan godt selv lide det jeg har nu, og har også fået en del thumps up fra andre.

Men går med tanken om at lave en mere enkel forside, med eksempelvis mulighed for at vælge brands eller type og først herefter få produkter listet på siden. for overskuelighedens skyld.

 

Har btw. forsøgt at teste mit theme, men kan ikke få lavet en zip fil som den vil acceptere. Er det ikke bare at lave en zip med alle de eksisterende filer, mapper osv. på themet ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg er ikke sikker på, at deres validator virker pt. - jeg kan i hvert fald ikke komme ind på validator.prestashop.com. Men ellers er det sådan set bare at installere den nye version af PS og dit theme, så ser du hurtigt, om det virker:-)

 

Jamen du har ret det er jo det nemmeste :-) så det er gjort, men kræver nok lidt for at det spiller. Jeg får 3 fejl når jeg forsøger at vælge det under themes

 

3 fejl

  1. config.xml mangler i stien for dit tema.
  2. This theme may not correctly use "display store location". Du kan deaktivere funktionen på denne side
  3. config.xml passer til denne version af PrestaShop.

 

Hmmmm faktisk virker det fint, efter jeg omdøbte conf.xml til config.xml og flyttede den. Så umiddelbart virker theme med den nye version :-)

 

Forsøgte så at hooke kategori eller producent modul til homepage content, men det kan åbentbart ikke lade sig gøre :-( så min idé kan tilsyneladende ikke føres ud i livet

Edited by jensUGX (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...