Jump to content

prestashop-template-15 not showing correct in IE9


Recommended Posts

Hallo,

 

Ik ben bezig om een prestashopje te ontwerpen (hobbymatig, samen met mijn dochters).

Nu ben ik bezig met prestashop-template-15, en heb zitten te knutselen en continu met chrome naar het resultaat gekeken. Van de week echter eens met IE9 gekeken en verrek! Het ziet er niet uit en is helemaal doorelkaar gegooid.

 

Nu weet ik niet hoe te debuggen want ik weet niet waar het fout is gegaan...

 

test site: http://www.regtnet.nl

 

Ik ben bekend met OSCommerce, ben redelijk handig met computers, kan wel code lezen (duurt ff) maar niet programmeren. Bestanden kan ik meestal wel vinden.

 

Dus wie kan mij helpen?

 

www.regtnet.nl, in chrome wel ok, maar in IE9 niet, waar gaat het fout??

 

Groetjes, René

 

 

***** Edit *****

Ben er inmiddels achter:

- heb de css files die ik aangepast had vervangen voor de originelen -> geen oplossing

- Ben modules om de beurt uit gaan zetten --> de Social Share module veroorzaakt het probleem.

 

Nu nog uit zien te vinden waarom, en dit zien op te lossen. Overigens (zal vast bekend zijn...) showt IE9 geen round corners en is de body niet transparant (opacity in css).

Edited by rderegt (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Leuke webshop heb je!

 

Het komt helaas vaak voor dat zaken wel goed uitzien/werken in de ene browser maar niet in de andere . Het is daarom belangrijk om regelmatig aanpassingen te controleren in andere browsers dan wat je normaal gebruikt. Doe dit in elk geval in de grote drie en voor Nederland zijn dit IE9, Firefox en Chrome. Daarnaast kan je ook nog IE7/8, Opera, Safari (onder Mac OS X) en de verschillende mobiele browsers testen maar dat leidt tot meer frustratie, ben ik bang :)

 

Round corners en opacity in IE9 kan wel, maar daarvoor moet je IE-specifieke filters toevoegen in je CSS code. Overigens lukt een combinatie van die twee voor IE9 weer meestal niet...

 

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...