Jump to content

Recommended Posts

Ik heb een gevoel dat mijn hele backoofice vast loopt. Kan niks veranderen, veranderingen worden niet uitgevoerd en ik krijg ook geen fout meldingen als ik iets doe.

Hoe kan ik de backoffice recette zonder mijn content kwijt te raken?

 

website doet het wel met wat er nu op staat maar update lukt me niet.

 

Groetjes,

 

Seb

Link to comment
Share on other sites

Welke Prestashop versie gebruik je?

En heeft het eerder wel goed gewerkt?

 

Probeer eens een andere browser of leeg de cache van je huidige browser.

En kijk eens bij Tools-->Configuration information. Staat daar "OK" zowel bij de required en optional parameters?

Link to comment
Share on other sites

post-374141-0-19436600-1340131449_thumb.pngHe AKJV,

 

bedankt voor je snelle reactie.

het heeft tot gisteren avond perfect gewerkt (meer dan 1 week dus). Pas vanochtend, ging ik even de stats checken en kon ik de datum niet aanpassen naar t/m vandaag, telkens na bevestigen ging het weer naar gisteren. met aanpassen van bestanden ook problemen en bv met veranderen van 10 producten naar 20 producten op een pagina (preferences/product) , springt het weer naar 10...

 

Hier een screenshot van de configuration info, volgens mij kan jij daar meer van aflezen.

Link to comment
Share on other sites

Er bestaat geen versie 99.4.2.5, wel een versie 1.4.2.5. Is dat de Prestashop versie die je hebt geinstalleerd?

Heb je de installatie zelf uitgevoerd of is het via installatron (of soortelijke automatische installatie systeem) gedaan?

 

Ik weet niet of die rare versienummer iets te maken heeft met je probleem maar zoiets heb ik nog niet eerder gezien...

Link to comment
Share on other sites

He,

 

ja ik heb net gegoogled op 99.1.4.2.5 maar geen hits;-) bestaat dus niet.

 

Prestashop service heb ik geregeld via transip (www.transip.nl) dus zelf niks geïnstalleerd. Ik ben al de hele dag met hun aan het mailen, ga ik hun even vragen wat dat is.

 

Top voor je tijd! Als ik meer hoor zet ik het op de forum.

 

Een vriend van me heeft ook een prestashop via hun geregeld, ik ga hem even bellen, vragen welke versie hij heeft.

Link to comment
Share on other sites

Ik zag al aan je configuratiepagina dat je bij TransIP zit. Ik vermoed dat je op Prestashop versie 1.4.2.5 zit. Dat is een redelijk oude Prestashop versie en ik snap niet waarom TransIP niet een recentere versie aanbiedt voor nieuwe shops.

 

Ik denk dat je inderdaad eerder moet zijn bij TransIP support. Ik heb namelijk sterk het vermoeden dat er iets niet klopt met de shop installatie of server configuratie.

 

Succes en laat ons weten als je meer weet.

Link to comment
Share on other sites

De laatste stabiele versie is 1.4.8.2.

Deze kan je hier downloaden:

http://www.prestashop.com/en/download

 

Persoonlijk heb ik het niet zo op met installatron(-achtige) installatie systemen waar TransIP vast ook gebruik van maakt. Installatie daarmee gaat meestal goed (maar niet altijd) maar regelmatig zijn er problemen wanneer je later probeert je shop te updaten naar een nieuwe versie.

 

Het zelf installeren van Prestashop is niet zo moeilijk, als je eenmaal weet hoe je moet beginnen. Hier is de stappenplan voor het zelf installeren:

http://doc.prestashop.com/display/PS14/Getting+Started

Link to comment
Share on other sites

He! Gisteren rond 22u30 ging ineens de hele website weer werken terwijl ik niks heb gedaan. Gellukig omdat ik snel allerlei nieuwe producten kon toevoegen.Alles deed het prima.

Alleen vanochtend is het weer zo ver. Reageert niet meer op veranderingen, stats kan ik niet meer instellen op vandaag, etc....

 

Heel raar.

 

Heb het net gemaild naar transit maar als je een idee heb, hoor ik het wel.

Link to comment
Share on other sites

Het is erg vreemd als op sommige momenten je backoffice wel goed werkt en op andere momenten weer niet...

Het lijkt mij aannemelijker dat het probleem bij je server (TransIP) ligt dan bij Prestashop.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dag Seb,

 

Memcache wordt door veel webshosting providers niet ondersteund. Memcache maakt de laadtijden iets korter maar zo heel veel sneller wordt het daardoor ook weer niet. En alternatief is file caching (bestandsysteem caching) maar dit kan je systeem na verloop van tijd juist een stuk trager maken.

Dus het is verstandig om helemaal onderaan die pagina de optie "Gebruik cache" uit te zetten (maar waarschijnlijk staat dit al uit bij jou).

 

Als caching uit staat (dus onderaan de Performance pagina, niet de caching optie bovenaan; die moet juist op JA staan) dan verklaart dat je probleem niet...

Link to comment
Share on other sites

bij mij staat in aan (onderaan pagina dus, bij Caching).

alleen uitzetten lukt niet. ik krijg na lang nadeken een melding van uiteindelijk 17 pagina's:

 

 

 

 

Beheersysteem Preferences Performance

 

 

 

Unable to delete /apps/klumps.nl/www/config/../cache/cachefs/0/04d5943bd7ca00535cadeb1ee20fe651 Unable to delete /apps/klumps.nl/www/config/../cache/cachefs/0/04d5e104e61d9d23d0fd8d64b69443a9 Unable to delete /apps/klumps.nl/www/config/../cache/cachefs/0/04d5eeed97eb71320f62863f584f60fe Unable to delete /apps/klumps.nl/www/config/../cache/cachefs/0/04d5fda88aa719decd3049ae75714c0c Unable to delete /apps/klumps.nl/www/config/../cache/cachefs/0/04d5fdc42b3d1de7f73933bbbf5be615 Unable to delete /apps/klumps.nl/www/config/../cache/cachefs/0/04d6094e2e787c5ac269d18b964eb0cc Unable to delete /apps/klumps.nl/www/config/../cache/cachefs/0/04d6106d8418249c687cbfbe03f6e2c6 Unable to delete /apps/klumps.nl/www/config/../cache/cachefs/0/04d633dfd61314e040a9a38a3309e7f3

Link to comment
Share on other sites

File caching raad ik niet aan, dat maakt heel veel files aan op de server en ik heb al vaker gezien dat daardoor de backoffice erg traag werkt. Of dit verklaart dat je niets meer kan aanpassen weet ik niet 100% zeker, maar het zou me niets verbazen.

 

Heb je deze optie ooit zelf aangezet of stond dit al standaard aan? Je zou je hosting provider kunnen vragen of zij dit voor jou kunnen uitzetten.

Heb je overigens wel FTP toegang tot je server installatie bestanden?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...