Jump to content

Återskapa minibilder... *Problem löst*


Pwassvik

Recommended Posts

Efter att jag gjort lite storleksändringar på mina produktbilder så körde jag "Återskapa minibilder automatiskt" Och det gick inget vidare, alla bilder försvann vilket är mindre kul när man har några hundra produktbilder.

Någon som vet hur jag skall göra för att få det att funka?? Gick in med ftp klient och originalen ligger kvar.

Tacksam för lite hjälp...
Peter

Edit: Har rotat runt en del och har upptäckt att den gör om de första ca 80 bilderna sedan så slutar den helt plötsligt... någon som vet om det finns någon inställning man kan göra med time-out etc?

Link to comment
Share on other sites

Jag har även suttit med supporten för mitt webbhotell idag och han hade en teori om att det kunde bero på för lite arbetsminne så han kade det från 16 mb till 24 mb men jag får ändå samma resultat att den slutar vid samma bild... Någon finns det väl som vet något om detta...

Link to comment
Share on other sites

Eftersom mina original fanns kvar så var de bara att hämta hem dem via ftp och köra ett image resize program på datorn med samma inställningar som ps och vipps så var det problemet ur världen.... VSO Image resizer funkar super där kan man även ställa in mallar...

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...