Jump to content

Overfører prestashop til nyt webhotel


Alexanderleo

Recommended Posts

Hej alle på det danske PrestaShop forum.

 

Jeg er ved at starte min egen webshop op. Jeg har leget med alle indstillingerne og installere mange nye moduler. Nu er jeg dog blevet godt træt af Surftowns langsomme loadtider, så jeg har tænkt mig at prøve "MeeBox".

 

Men nu tænker jeg på om jeg bare kan hente hele PrestaShop mappen ned på min computer, og så lægge den over på min kommende server?

Jeg kan ikke se så mange problemer, da domænet jo ikke vil ændre sig, da jeg vil overføre det til min nye server.

 

Men hvis jeg går ind i database i PrestaShop står der jo en del ting der peger hen mod Surftown. Hvordan vil det fungere når jeg skal overføre hele shoppen over til en ny server så?

 

Jeg er helt ny med internetsider og sådan noget, så i må meget gerne komme med noget detaljeret hjælp :D

Link to comment
Share on other sites

Det var sent, og jeg var træt:-) Du finder indlægget her. Det er ikke samme scenarie, som du er ude i. Men det er samme trin med at oprette database, rette config/settings.inc.php (for du skal pege på databasen på det nye webhotel, og du er muligvis nødt til at navngive databasen anderledes - nogle webhoteller sætter selv et præfiks på databasenavnet).

 

Se om guiden giver mening til dit formål - ellers skriv igen.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...