Jump to content

Har store problemer med et template


OperationIT

Recommended Posts

Hej !

 

Jeg har lige købt et template, og lagt på min nye shop. Men et eller andet er gået helt i mudder.

Først var der nogle felter som jeg kunne se ikke skulle være der, så gik ind i modules og deaktiverede dem. Jeg deaktiverede så en af dem, og så gik det galt for sidens udseende. Så aktiverede den igen, men siden ser stadig ud af H til.... nogle der kan hjælpe ?

 

http://operationit.dk/shop/

 

Har et login til admin hvis der er en der er frisk.

Link to comment
Share on other sites

Tror jeg fandt ud af det... uninstallede slideshowet og installeret det igen. Pudsigt at reset ikke virkede.

 

Nogle der kender lidt til det theme jeg arbejder ?... for jeg forstår godt nok ikke hvordan jeg ændre de banner rigtigt... og der er ikke rigtig nogen dokumentation og noget af det virker til at være prestashop har lavet (modulerne).

Link to comment
Share on other sites

Der kan umuligt laves en visuel guide til de 1000-vis af indstillinger folk kan lave i deres shops. Man er nødt til at lære grundprincipperne og så arbejde ud fra dem.

 

De links du henviser til, ser ud til at være noget oprindeligt footer indhold? Prøv at tjekke, hvilke moduler du har i leftside column - der er helt sikkert et eller andet der bør slettes herfra - for dit theme har et andet footer modul end det der standard følger med PrestaShop.

 

Hvor har du købt themet fra? Normalt følger der en udførlig vejledning med mht. hvad man skal gøre med aktivering, placering osv.

Link to comment
Share on other sites

Templatemonster.com plejer at lave ganske udmærkede guides. Har du prøvet at tjekke det, jeg skrev ovenfor?

 

Der er temmelig sikkert tale om en fejl i opsætningen. Så mit bedste råd er at kigge det hele igennem igen.

 

Hvis du har brug for yderligere hjælp til fejlfinding, vil jeg gerne være behjælpelig, men jeg arbejder desværre ikke gratis.

Link to comment
Share on other sites

Jamen findes der ikke er god guide til at forstå de positions ?... for jeg fatter virkelig ikke princippet med dem endnu. Har godt forstået left columm osv. men hvordan man definere hvor tingene skal være henne i felterne, den smutter altså for mig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror, den guide Napz linker til er noget nær det mest fyldestgørende du finder. Jeg forstår ikke helt, hvad du mener med, hvordan man definerer, hvor tingene skal være i "felterne". Du har positions, hvor du kan placere indhold i f.eks. left column (og sortere på dette indhold) og du har Hooks, der fortæller hvor på siden modulet skal "hookes" op f.eks. left, right. Ikke alle moduler kan flyttes fra deres hooks med mindre man koder dem om eller finder andre moduler der kan (dette kan måske være noget af det, der er svært at forstå).

 

Men det du har i venstre side, bør kunne ses i Positions og slettes herfra?

 

Jeg kan ikke forklare det bedre - desværre

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Allerede nu har du hjulpet mig... Det er så Hooks jeg har problemer med og ikke positions.. Er der nogen nem måde at se hvad de forskellige felter hedder ?. for jeg kan ikke rigtig finde det felt hvor de 4 links kommer fra ?

 

Kan man evt. se det i kildekoden hvad hook'et hedder ?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...