Jump to content

[LØST] Størrelse på flag i language blokken


Guest

Recommended Posts

Jeg er ved at lægge engelsk sprog på en af mine sider, og vil i den forbindelse herne have flagene lidt større.

 

De lå som image i img\i\1.jpg (engelsk) og 6.jpg (Dansk) med en størrelse på 16x11.

Dem har jeg renamet, og lavet nogle, der var lidt større.

 

Derudover var størrelsen hardkodet i modules\bloclanguages\blocklanguages.tpl. Der har jeg så tilrettet størrelsen.

 

Problemet er, at det ikke slår igennem i Frontoffice. Jeg har haft force compile slået til, uden at det hjalp. Er der andre steder jeg skal rette?

 

I Backoffice er den nye størrelse slået igennem.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hej Ann, ja, det har jeg gjort.

 

Den side jeg prøver på er www.brugtlegetoej.dk som kører version 1.4.3.

 

Jeg har også gang i www.mirasdukketoej.dk som kører version 1.3.1.1., og der er mig bekendt ikke noget med force compile. Alligevel der det samme "problem". Billedet i BO æmdrer sig. Billedet i FO er samme størrelse.

 

Brugt legetøj er online med 2 sprog. Mirasdukketøj er ikke klar endnu. Den skal jeg igang med en større opgradering med.

Edited by Guest (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Øhhh, hvilken af dem?

 

Bortset fra det, så var jeg lidt for hurtig i går. Jeg havde glemt at ændre .tpl filen. Gør jeg det på mirasdukketøj (v.1.3.1.1) så slår det igennem med det samme, men den version bruger jo heller ikke cashe.

Link to comment
Share on other sites

I mit theme står det i global.css - men det er jo sikkert nok at rette i .tpl-filen, når det virker i din version 1.3.1.1. Af ren og skær nysgerrighed (da jeg også skal have gjort noget ud af at sælge til andre lande), bruger du et oversættelsesmodul til vareteksterne? Jeg har set et fra prestochangeo mener jeg det var, som jeg tror, jeg vil bruge, da det virker som om oversættelserne er rimelig ok.

Link to comment
Share on other sites

Kikker lige på global.css, og vender tilbage. Jeg har lidt travlt med varebestillinger i øjeblikket.

 

Men til dit spørgsmål om oversættelse. Nej jeg oversætter det hele selv. Bruger google translate som udgangspunkt, og de steder hvor det ikke giver mening, så tilretter jeg oversættelsen.

 

Apropos Google translate, så kan jeg konstatere at det samme ord ikke bliver oversat på samme måde, når det står alene som når det står som en del af en sætning. Når ordet står alene er det nogle gange helt hen i vejet.....

Link to comment
Share on other sites

Hvilken version kører du?

 

I min 1.4.3 er den eneste linie med #languages block top denne her.

 

/* Printable version */

@media print {

div#left_column, div#right_column, div#footer, a.button, span.button , .button, ul#usefull_link_block, div#header_user, #languages_block_top, #search_block_top, #currencies_block_top, ul#header_links, ul.idTabs, #availability_statut br {

display: none

Link to comment
Share on other sites

Det er nok fordi dine css-filer er opdelt mere end mine. Jeg bruger version 1.4.4.0, men mit nye theme er ikke særlig godt splittet ud i enkelte css-filer.

 

I filen http://brugtlegetoej...cklanguages.css

 

Prøv da at tilføje en ny linie med følgende:

 

#languages_block_top ul#first-languages li img {width:32px;height:22px;}

Edited by Prestafan1234 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Det var lige nøjagtigt det, der skulle til.

Gud ved, hvad der så skal til, når jeg opgraderer til 1.4.8.2.

Det må tiden jo vise :-)

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...