Jump to content

Produktsidan


6772

Recommended Posts

Hej

Har letat o letat bland alla css men inte lyckats få till det på kategorisidan. Överst står det Kategorinamnet i fetstil och jättestort vilket jag skulle vilja ändra. Vart hittar jag det? Har lyckats få bort den gråa rutan o färg så det bara är texten kvar. Snälla någon som har tips?

Det är alltså texten "Namn på kategori" sedan kommer" Det finns x antal i den här kategorien".

 

Sedan undrar jag hur man får in ett mellanslag mellan pris och SEK?

 

Hoppas det finns någon som har tips!

Link to comment
Share on other sites

Tror du skulle bli bästa kompis med Firebug om du installerade det :) (vad det gäller design/färger å sånt)

mellanslaget hittar du nog i category.tpl eller vad den templaten heter... eller kanske tom finns i BO om man vill ha mellanslag eller ej, känns som jag sett det där.

Link to comment
Share on other sites

Hej tack för tips har inte hittat vart man vill ha mellanslag i BO är det under katalog eller är det under valuta eller vart är det? Har inte hittat något än.

 

Gick in på category.tpl men vet inte vart jag ska lägga in eller hur :-(

 

Jo jag har firebug och den har hjälpt till väldigt mycket förut texten under kategorierna o produkterna den översta. Står att det är h1 känns som jag kollat alla h1.

 

Hoppas på mer hjälp

Tack

Link to comment
Share on other sites

Firebug berättar för dig i vilka filer och på vilka rader css:en finns som styr det på sidan som du väljer att inspektera, så om du tittar lite till så kommer du nog att hitta det :)

 

Mellanslaget slår man på under Payment > Currencies

 

Redigera inställningarna för Krona eller vad du nu kallar den. Där inne finns det ett alternativ som för mig heter Blank (jag kan ha en konstig översättning) ligger näst sist för mig. Slår man på den så får man ett mellanslag.

Link to comment
Share on other sites

mrzoom: Tack snälla för hjälpen med mellanslaget. Försökte luska ut vart överskriften ligger i firefox tror det ska vara på en css som heter html.css MEN vart hittar man den? kan man ändra iden eller är det något skrivskyddat?

Link to comment
Share on other sites

det finns ingen html.css, står det så så betyder det att det står style i html-taggen i din template, kolla vilken rad i html'en koden finns på i din template, in där så ser du att det står typ <p style="color:#FFFFFF;"> typ eller så... där kan du ju ändra css'en om du vill, men ska du ha många arg's kan du ju likagärna skriva dit en rad i din vanliga global.css som gäller för den taggen på det stället.

 

vet inte om du aldrig grejat med css så är det kanske inte skitlätt, länka din sida och vad du vill ändra så kanske det är lättare hjälpa dig.

 

/johannes

Link to comment
Share on other sites

Johannesw: TACK snälla för tipset skrev in storlek i global och det funkade ett stort tack. Nu har jag lite andra funderingar som du eller någon annan kanske kan ge tips om.

Kan man sätta någon bild eller bakgrundsfärg bakom priset på produkterna eller är det omöjligt?

Kan man lägga en egen bild på "lägg i varukorg"?

kan man byta namn på kategorier till webshop?

 

Snälla uppskattar alla tips.

Link to comment
Share on other sites

Allt går =)

Förstår kanske inte exakt, men lägga bakgrunder, ja inga problem, de ligger ju i en div eller en p-tag eller liknande de du syftar på, det är bara att sätta en background: osv som attribut i css'en som hör till det området, och finns det inget område så kan du ju skapa en div och lägga det i som du sedan sätter bakgrunden på. Varukorgen har ju också en div typ den ligger i, vet inte hur din ser ut, jag har ju min uppe på sidan i en "ruta" och min heter ju <div id="header_user"> tex, det är ju bara sätta en background man vill på den i css'en för #header_user jag har en färg men man kan likagärna ha en bild.

 

Som sagt, vad har du för adress till din sida så är det kanske lättare att förklara... eller du kanske bara har i utvecklingsmiljö hemma?

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...