Jump to content

<solved> aanmaken van een hoofdcategorie ipv een sub categorie


Spike2002

Recommended Posts

Hallo allen,

 

Sinds kort ben ik me aan het verdiepen in prestashop. Heb geen relevante ervaring, maar loop er tegen aan dat ik prima allerlei sub categorieën kan aanmaken, alleen wil ik juist hoofd categorieën aanmaken. Net zoals ´home´.

 

Op dit moment krijg ik alle subcategorieën wel zichtbaar onder home (dropdown), maar ik wil ze juist hiernaast hebben (daar heb ik ze ook zichtbaar, maar ook onder home en dat is dan dubbelop)

 

Ik hoop dat 1 van jullie me kan helpen.

 

Groet,

Arnoud

Edited by Spike2002 (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Dag Arnoud en welkom op het Prestashop forum.

 

Je moet "Home" eerder zien als startpagina of als "master" categorie en daar kan je maar 1 van hebben. Hierin maak je dan de hoofdcategorieen aan, en daar binnenin weer de subs.

In de categorieenblok (standaard aan de linkerkant) zie je dan ook alleen de hoofdcategorieen die uitklapbare subs indien aanwezig.

 

Maar je hebt het over een dropdownmenu, dus ik neem aan dat je het over een topmenu module gaat? Dan hangt het van de configuratieopties van je specifieke module af of je de menu items kunt instellen zoals je het hebben wilt. In jouw geval lijkt me het beste als je de dropdown optie voor het 'Home" item in je menu kunt weglaten, omdat je de categorieen al apart in het menu wilt zetten.

Link to comment
Share on other sites

Dat klonk heel logisch, maar het lijkt erop dat ik dit niet kan aan / uit vinken. Ik gebruik de module: Top horizontal menu v1.3 en op het moment dat ik op configure druk krijg ik nergens de mogelijkheid om de dropdown menu's in te stellen. Iemand ervaring met deze module? Of kan mij een betere / andere aanraden? Mocht je meer informatie nodig zijn: shoot ..

Link to comment
Share on other sites

Dat is de topmenu module die in de nieuwe Prestashop theme meegegeleverd is neem ik aan? Die is inderdaad redelijk beperkt wat config opties betreft. Zelf heb ik goede ervaring met deze module (waarop jouw module gebaseerd is overigens):

https://github.com/jbreux/jbx_menu

Klik op de "Downloads" link rechtsboven en selecteer de meest recente versie.

Zoals hierboven gezegd: deze module is de basis geweest voor de meegeleverde topmenu in de nieuwe Prestashop theme maar is veel uitgebreider.

Link to comment
Share on other sites

Voor de volledigheid: je moet dus de jbx_menu-2.8.6.zip file downloaden en uitpakken. Daarna de folder "jbx_menu-2.8.6" herbenoemen naar "jbx_menu" en deze folder uploaden naar de /modules folder van je prestashop installatie. Daarna zie je de module "Menu v2.8.6 door Julien Breux" verschijnen in de sectie "Front Office Features" in de lijst met modules.

 

Als je geen ervaring hebt met FTP, dan kan je ook het volgende proberen: herbenoem de zip file "jbx_menu-2.8.6.zip" naar "jbx_menu.zip". Ga dan naar de optie "Module vanaf mijn computer toevoegen" in de Modules tab van je backoffice en upload de zip file vanaf je computer. Kan niet garanderen dat dit werkt maar ik denk het wel.

 

 

Zou je nog [solved] voor je topictitel willen zetten? Dit doe je door je eerste post te editten (gebruik hierbij de Full editor) en dan de titel aan te passen. Alvast bedankt.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Hallo,

 

Ik gebruik ook het topmenu van Julien Breux.

Ik zit alleen met 1 klein puntje.

In IE heb ik een balk met rechte hoeken, maar in Firefox krijg ik afgeronde hoeken.

Daar wil ik dus vanaf.

Kan ik ergens via ftp de code wijzigen van die afgronde hoeken?

 

Groeten, Roel.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...