Jump to content

(SOLVED) Btw probleem na update.


Recommended Posts

Hallo,

 

Na mijn update naar 1.4.7.3 heb ik een btw probleem.

ik heb de tax ingesteld en een tax rule aangemaakt.

 

Als ik nu bij een product de prijs invul, laat die niet de prijs in de backoffice zien met btw.

Op de front office laat die het wel zien. Ik moet dus nu als ik een nieuw product maak alles ex btw invullen en dan op de frontpage kijken wat het in de btw is geworden.

 

Ik heb al vanalles geprobeerd, maar krijg het niet goed.

 

Fabian

Edited by fabfab (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Je hebt toch in je BO bij je producten de mogelijkheid om de prijs op te geven bij een invulveld zonder of bij een invulveld met btw? Dus dan kan je de laatstgenoemde optie invullen en dan wordt automatisch de prlijs excl. btw berekend en ingevuld.

Link to comment
Share on other sites

Ik moet het bij ex bet (netto verkoop prijs) invullen. Dan selecteer je de btw.

Daarna zou die automatisch het bedrag in moeten vullen bij in de btw.(bruto verkoop prijs).

 

Zoals jij zegt, anders om kon ook altijd. Je selecteerd je btw en je vult de in de btw prijs in. Dan gaf die zelf het bedrag ex btw.

 

Dat werkt niet meer.

Link to comment
Share on other sites

In PS 1.4.7.3 kan ik nog steeds een bedrag opgeven voor de bruto verkoopprijs en dan wordt direct en automatisch de netto verkoopprijs bijgewerkt en vice versa.

 

Dus misschien is er iets bij de update van je shop niet goed gegaan. Het kan ook aan je browser liggen, heb je al eens een andere browser geprobeerd?

Link to comment
Share on other sites

Je hebt helemaal gelijk.

 

Ik gebruikte firefox dit keer. In IE is het wel goed.

 

Ik word wel een beetje gek van de browsers.

 

Met beide heb je nu dus dingen die niet goed werken.

 

In IE werkt bij mij het invullen van de product eigenschappen niet, dan kan je het niet opslaan.

Ik heb een transport module dien niet in IE werkt.

 

In firefox werken de prijzen dus niet goed.

Link to comment
Share on other sites

Helaas komt het inderdaad regelmatig voor dat iets wel werkt in de ene browser en niet in de andere.

Maar de prijzen werken goed bij mij in Firefox (nieuwste versie) hoor. Ik vermoed dat het bij jou te maken heeft met de cache in Firefox van je oude Prestashop versie. Dus leeg eens de cache/cookies en probeer het opnieuw.

Link to comment
Share on other sites

Kan ik ergens opgeven dat die standaard 19% btw moet ingeven bij al mijn producten?

Ik zit nu alle producten met de hand weer op 19% te zetten. Na de update staat alles op geen btw.

 

Dit heb ik ergens anders voorbij zien komen. In deze topic wordt een oplossing gegeven maar je moet dan wel de aanpassing doen in je MySQL database:

http://www.prestashop.com/forums/topic/127583-how-to-apply-same-tax-rule-on-all-products-quickly/

Link to comment
Share on other sites

Bedankt voor de link.

Heb ondertussen alle producten met de hand gedaan.

Zit nu te stoeien met ideal. De versie die ik in 1.2.5 had, werkt niet meer.

Krijg ook geen foutmelding, aleen een witte pagina rechts van mijn website.

Link to comment
Share on other sites

Foutmelding ipv witte pagina kan je te zien krijgen door in config/config.inc.php dit:

@ini_set('display_errors', 'off');
define('_PS_DEBUG_SQL_', false);

te veranderen in dit:

@ini_set('display_errors', 'on');
define('_PS_DEBUG_SQL_', true);

 

De meeste modules van externe partijen die je in gebruik hebt zullen niet compatibel zijn met PS 1.4.x

Voor iDEAL kan je het beste de laatste versie downloaden hier:

http://www.ideal-checkout.nl/

Of als je iDEAL betalingen lopen via een PSP dan moet je bij je PSP zijn voor de laatste versie.

 

Ik raad je aan alles goed te testen nu je geupdate hebt. Kans is groot dat je theme ook niet helemaal compatibel is.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...