Jump to content

Manual? Tutorial? ?


Studio1one

Recommended Posts

Nu tjötar jag igen här, finns det någonstans man kan hitta vettiga tutorials, manualer or what so ever för Prestashop.

 

Tyvärr tar det ibland 100 år innan man hittar en lösning genom ett forum, då man oftast kan hitta lösningarna själv genom tutorials osv.

 

Någon som har några sjukt bra tips på detta?

 

Kan va vettigt för alla parter.

Eller så finns dom men att jag inte lyckats hitta dom ännu grrrrrrrr.

 

ha en underbar pollenbesvärlig dag ;-)

Link to comment
Share on other sites

 

Får lusläsa igenom där också.

 

Har du någon koll på varför min payson modul inte dyker upp inuti BO när jag laddat upp den?

 

Har testat både med zip, och sen även direkt genom FTP:n

 

Men inte på något vis syns den där.

 

Sen hur man löst översättningarna till Klarna, då dom säger att man skall in och ändra i confirmation.tpl när allt finns färdigt i BO så tycker man det borde va en baggis för deras utvecklare att göra en länk imellan så allt funkar smooth....

Så man enkelt å smidigt kan ladda upp modulerna, in i BO, översätta så BANG så kan man börja tjäna cash. ;-)

Link to comment
Share on other sites

Vilken payson modul är det? Tänkte om jag skulle testa om det funkar för mig...

Den jag hittade på deras sida.

 

Tankade ner den och prövade att ladda upp zippen från BO, sen genom FTP:n och filtrerade och tittade igenom ALLA moduler och inte fanns den där inte ;-(

Link to comment
Share on other sites

Hmm... För mig funkade det med än gång.

 

Men de va faaan då, var letade du då bland modulerna? För jag får inte fram payson någonstans.

Du laddade upp mappen payson_1 under modules mappen?

 

Och sen fanns den i BO???

Link to comment
Share on other sites

Jag laddade ner modulen från paysons hemsida som zip-fil. När jag packar upp den fick jag två mappar paysondirect och paysoninvoice. Dom två mapparna flyttade jag till min modules mapp.

 

Ja nu gjorde jag likadant, men frågan är det varför det ligger en PHP fil med innan dom mapparna och varför skriver man ut att man skall ladda in ZIP filen direkt genom BO när det sen inte funkar?

 

Men en sak som inte lirar är att när du genomfört hela vägen i kassan och skall betala genom payson så finns inte kreditkort alternativen där, så man måste logga in på ett konto i Payson. det har jag inte på mina andra shoppar, där kan man välja att köra betalning direkt med kreditkort genom payson.

 

Hur fixar man det?

Link to comment
Share on other sites

Det vet jag tyvärr inget om. Det finns en annan tråd här på forumet där dom har diskuterat det här. Det finns en annan modul som inte är skapad av payson, där man fortfarande skall kunna betala utan att skapa ett konto.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...