Jump to content

TIP: Gør dine sidetitler google venlige! (SEO)


Prestawise

Recommended Posts

For at gøre din prestashop mere SEO venlig, er det en rigtig god ide at begive sig ud i at lave unikke sidetitler (meta title).

 

Din sidetitel skal maksimum indeholde 67 tegn (inkl. mellemrum) ellers benytter Google sig af retten til selv at vælge hvor der klippes i teksten.

 

Af en eller anden mærkelig årsag har PrestaShop valgt at dit shopnavn skal standard være en del af din sidetitel - dvs. at du mister nogen tegn du kunne bruge til noget mere fornuftigt.

 

Find classes/Tools.php - søg og slet følgende kode:

 

.' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME')

Edited by Napz (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

For at gøre din prestashop mere SEO venlig, er det en rigtig god ide at begive sig ud i at lave unikke sidetitler (meta title).

 

Din sidetitel skal maksimum indeholde 67 tegn (inkl. mellemrum) ellers benytter Google sig af retten til selv at vælge hvor der klippes i teksten.

 

Af en eller anden mærkelig årsag har PrestaShop valgt at dit shopnavn skal standard være en del af din sidetitel - dvs. at du mister nogen tegn du kunne bruge til noget mere fornuftigt.

 

Find classes/Tools.php - søg og slet følgende kode:

 

.' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME')

 

 

Er det hele denne streng .' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME') der skal slettes på alle de linjer den finder?

Jeg får bare blank side når jeg sletter dem??

 

Hvad gør jeg forkert?

 

/Ronni

Link to comment
Share on other sites

Hej Napz

 

Du har ret, jeg slettede også det der er markeret med rødt. Tak for hjælpen.

 

Jeg sletter .' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME') i disse linjer i "classes/tools.php"

 

Line 689: $row['meta_title'] = $title.$row['meta_title'].(!empty($page_number) ? ' ('.$page_number.')' : '').' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME');

Line 691: $row['meta_title'] = $row['name'].(!empty($page_number) ? ' ('.$page_number.')' : '').' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME');

Line 694: $row['meta_title'] = $title.(!empty($page_number) ? ' ('.$page_number.')' : '').' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME');

Line 733: $row['meta_title'] = $row['meta_title'].' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME');

Line 747: $row['meta_title'] = $row['meta_title'].' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME');

Line 761: $row['meta_title'] = $row['meta_title'].' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME');

Line 781: $ret['meta_title'] = isset($metas['title']) && $metas['title'] ? $metas['title'].' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME') : Configuration::get('PS_SHOP_NAME');

Line 793: $metaTags['meta_title'] = $defaultValue.' - '.Configuration::get('PS_SHOP_NAME');

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...