Jump to content

[SOLVED] Adres zakelijk/particulier


Frens

Recommended Posts

Klanten kunnen een afwijkende afleveradres invullen. Dit wordt vaak gedaan wanneer iemand een pakketje op het werk wilt laten bezorgen.

Meer opties zijn niet nodig, toch?

Link to comment
Share on other sites

nee dit is toch wat anders bedoelt

 

Ik heb bv pakketten die buiten de standaard afm. van GLS vallen, die vervoeren ze wel maar anders ( freight), bij een zakelijk adres gaan ze bv uit van een winkel waar iedereen in en uit kan lopen op de normale openingstijden.

Een ZZp er die zijn woonhuis als zakelijk adres heeft en de hele dag van huis is wordt als een particulier adres gezien

 

Nou weet ik dat een winkel ook wel heel moeilijk kan liggen voor de bezorging , maar hun doen het eenmaal zo, ook een vervoerder als DPD maakt een onderscheid , voor een particulier adres betaal je iets meer.

 

Eigenlijk ben ik nog aan het zoeken naar een geschikte vervoerder , waar de prijs nog meevalt voor dit soort pakketten

 

10,00kg 1,03X0,55X0,20m

12,50kg 1,31X0,62X0,20m

16,20kg 1,60X0,69X0,20m geen standaard maat

20,60kg 1,88X0,69X0,20m geen standaard maat

 

GLS;

"Ons freight systeem is ingericht voor zakelijke adressen. Pakketten zwaarder dan 32 kg. en pakketten die qua afmeting buiten onze pakketnorm vallen kunnen niet worden afgeleverd bij particulieren. Ten eerste vanwege het afleveradres, waar grote trailers heen moeten en ten tweede omdat particulieren vaak niet thuis zijn tijdens aflevertijden, waardoor er 75% extra in rekening wordt gebracht. Zendingen mogen niet afgeleverd worden wanneer er niemand aanwezig is, er dient altijd getekend te worden voor ontvangst."

 

edit2

kan ik address2 ook als verplicht veld aangeven in de BO ?

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik kan je niet echt helpen met keuze voor een carrier...

 

address2 kan je inderdaad verplicht maken. Vink hiervoor deze optie aan bij Customers-->Addresses (onderaan de pagina kan je dan adresvelden verplicht maken)

Link to comment
Share on other sites

Bedankt ,maar zie je hier adres2 bijstaan ? ..ik niet

 

Heb adres2 al wat aangepast in de authentication.tpl ,(selecteer veld) vervelende is nog dat als pagina wordt ververst na op de registratie button te hebben geklikt het veld weer leeg raakt (als men dus iets vergeten is in te vullen en een pagina refresh plaatsvindt) hier moet ik nog een oplossing voor vinden

 

 

<p class="required select">
<label for="address2">Soort adres<sup>*</sup></label>
<select name="address2" id="address2" >
<option>-</option>
<option value="Particulier">Particulier</option>
<option value="Zakelijk">Zakelijk</option>
</select></p> 

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

KLOPT ! :) zat op die bovenste tab (klanten) dan krijg je dat onderaan ook ...........id-gender enz :(

 

Weet je toevallig waar men adres 2 kan vertalen , en dan bedoel ik de foutmelding die je krijgt als men iets vergeet in te vullen

 

ik heb het bij het invulveld zelf vertaald naar adres-type , zou mooi zijn als de foutmelding deze naam over neemt, heb bij translations alle optie geprobeerd , ook de foutmeldingen uiteraard

 

 

------------------------edit

 

 

Nu toch ook gevonde de vertaling van adres2 :) kijken of ik nog een oplossing vind als in post 5 aangegeven

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...