gnarf Posted May 5, 2012 Share Posted May 5, 2012 (edited) Krävs det något mer än mod_rewrite för att få friendly urls att fungera ? När jag slår på funktionen och genererar .htaccess filen så slås alla bilder och menyer ut. Det verkar som om den lägger in slumpmässiga siffror i adresserna text i kategori blocket. I min meny har jag Kategori som pekar normalt mot category.php?category_id=2 översäts till 2-kategori som inte pekar nångstans får en 404 sida och även ett entry i apache errorloggen om detta. tittar jag på inställningarna i kategorin så har jag skrivit att frienly urlen ska vara kategori helt enkelt, lägger jag till 2-innan för att få den att heta som den genererade sidan så lägger den till yyterligare ett 2- innanså den pekar mot 2-2-kategori. Och jag kan inte heller manuellt knappa in vad de borde heta i adressfältet. Jag har provat alla möjliga varianter som jag hittat, stängt av all cachning rensat smarty mapparna. Kör på en debian med apache 2.2.22, php 5.4 och PrestaShop™ 1.4.7.3 // Johan Edited May 5, 2012 by gnarf (see edit history) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts