Jump to content

Pakker og lagerstyring


Kmurer

Recommended Posts

Hej

 

Er ved at opbygge en webshop og har oprettet en varer. 1 cola med pris og har 3000 på lager

 

Men jeg vil jo også gerne sælge hele kasser 24 stk. til en billigere pris.

 

Jeg har så lavet en ny varer med afkrydsning i pakker og og valgt 24 stk. colaer, lavet en billigere pris, men har ikke tilføjet noget til lager på denne. og gjort det muligt at købe, selv om der ikke er nogen på lager

 

når jeg så laver et test køb forsvinder der 24 stk. fra laget på de 3000 stk. colaer som er på lager, hvilket er fint nok, men den varer som er en hel kasse står nu i minus 1. Hvorfor gør den det?

 

Gør jeg noget forkert?

 

Hilsen Kenneth

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Det er også noget jeg irriterer mig over. Det er logisk nok, at den registrerer pakke-varen som -1 til at starte med, fordi den skal o indgå i f.eks. omsætningstal. Men det forvrider det hele alligevel.

 

Som jeg ser det, kan det eneste at gøre, være at smide nogle af de enkelte varer over i pakke-varen, altså rent lagermæssigt:

 

Cola: -240 i lagerregulering

Kasse: +24 i lagerregulering

 

Bl.a. af denne grund er jeg stoppet med at føre lagertal og salgsfak'er i bogholderiet - men blot at bogføre et samletal jævnligt. Det kræver bare, at man laver lagerværdiansættelse f.eks. en gang i kvartalet.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...