Jump to content

Het nut van mails/.....txt ?


Smiles

Recommended Posts

Als je de mail verzend via een template ga je in html-code versturen. Het wil dus zeggen dat je de mail ook in html moet kunnen opendoen. Op een gsm of in sommige mailapplicaties gaat dit niet. Om te voorkomen dat je dan heel de html-code krijgt die voor de gewone mens onleesbaar is, wordt een txt-mail verzonden. Dezelfde mail als je template maar dan droog zonder opmaak.

Link to comment
Share on other sites

Haha, fijn dat jullie het even samen voor mij oplossen! Maar als ik geen bijlage zie in mijn mail programma dan ook zeker niet in mijn smartphone..... Het blijft dezelfde mail bijlage mee of niet mee verzonden!

Link to comment
Share on other sites

Ik zie bij mij duidelijk een verschil maar heb op de site wel aangevinkt om beiden te verzenden, ik denk dat jij in de shop "enkel html" hebt aangevinkt. Want ik krijg hem in html aan, ook op mijn ANDROID ;) smartphone.

Maar om het mobiel verbruik beperkt te houden kan je txt aanvinken zodat de mobiele gebruiker ook snel je nodige info krijgt zonder echter lang te moeten downloaden, ook voor online mailprogramma's en voor mensen die kiezen om hun mail in txt te ontvangen is dit handig.

 

ik heb de twee voorbeelden hieronder gezet.

 

Als ik van bij mij doe krijg ik op mijn smartphone propere tekst. zo:

peter1.PNG

als ik hem op mijn pc open ziet die er zo uit:

peter2.PNG

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...