Jump to content

[løst] IP-adresse


sydboen

Recommended Posts

Der er et felt til IP-adresse i databasen under kunder (mener jeg det er), så det må kunne hentes ud. Dog forstår jeg stadig ikke, hvad du vil med denne funktion. Du er vel bedre tjent med et modul, der blokerer visse kunder, f.eks. ud fra IP adresser du definerer?

 

Se f.eks. dette modul

Link to comment
Share on other sites

Jeg anvender v. 1.4.0.17 og lad os lige være enige om at der er forskel på en besøgende og så en kunde ikk? Først er man besøgende og herefter bliver man måske - kunde.

En kunde kender man ip-adressen på men en besøgende (med mindre man lige ser det i statistikken) kender man ikke ip-adressen på.

 

Jeg er helt med hvordan man udelukker en kunde. Personligt ville jeg anvende få linjer i .htaccess – ganske lige til.

Nu var mit spørgsmål bare -

 

Kender nogen en rimelig overskuelig måde at få vist ip-adressen ud for den besøgende der har lagt noget i kurven?

Link to comment
Share on other sites

Så det du siger, er, at du skrev forkert i første omgang, når du skrev "kundens IP-adresse".

 

Prøv at kigge på modulet statstrackvisits (søg i forum). Det er ret godt, men det er hårdt ved serveren, hvis du har mange besøgende/kunder.

 

/Kjeld

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...