Jump to content

[SOLVED]Woord wat veranderd moet worden is niet te vinden


Recommended Posts

http://www.goedgetas...?id_product=147

 

Het onderste woord in het rijtje onder mijn account, loyaliteitspunten, wil ik veranderen in waardepunten, met als de rest. Ik kan het alleen nérgens vinden.

 

Alle vertalingen heb ik al doorgezocht, het zou eigenlijk bij het blok mijn account moeten staan waar de rest van het rijtje staat (mijn bestellingen, mijn adressen, mijn gegevens enz) ....maar ja daar staat het dus ook niet.......weet iemand in welk bestand ik dit kan opzoeken en veranderen (ik kan de bestanden via ftp downloaden en na verandering weer via ftp uploaden)?

Link to comment
Share on other sites

Frens noemt ook nog de module vertalingen en heeft gelijk:

Je moet kijken bij de module loyalty.

Klap alle vertaalsecties van deze module open en dan vind je vanzelf het deel waarvan je de vertaling wilt aanpassen. Ik heb dit zonet nog gecontroleerd en die tekst staat echt bij deze module vermeld.

Link to comment
Share on other sites

Die héb ik inderdaad wel vertaald (BO-tools-translations-moduletranslations); maar dat is dus niet degene die tussen de links in 'mijn account' staat. Díe kan ik niet terugvinden.

 

Overal is het woord netjes vertaald naar waardepunten, behalve die ene dus...

Link to comment
Share on other sites

Aha, ik dacht dat het om de productpagina ging. De link in je eerste post gaat namelijk naar een productpagina.

 

Dus als ik het goed begrijp, gaat het om de items in de Mijn Account blok? Dit zou toch ook bij de module vertalingen moeten staan. Ik zie wel dat je een custom theme gebruikt. Dus het kan zijn dat je de vertalingen bij je juiste theme moet aanpassen: helemaal onderaan de module vertalingen zijn de specifieke velden voor je theme.

 

Wat ik wel eens doe als ik een vertaling niet kan vinden is dit:

Klap all vertaalvelden open (meestal eerst dichtklappen en vervolgens weer openklappen). Gebruik dan de browser zoekfunctie (meestal CRTL+F) om de gewenste term te vinden, in jouw geval dus loyaliteitspunten

Link to comment
Share on other sites

Zoek dan ook eens in de frontoffice vertalingen.

Verder kan je ook een aantal dingetjes vertalen in de module opties zelf, dus waarschijnlijk in Modules-->Advertising & marketing-->Loyalty program.

 

Anders weet ik het ook niet meer...

Link to comment
Share on other sites

Frens daar had ik ook al gezocht....

 

Maar ik heb t gevonden!!!

Het is denk ik toch een foutje in de vertalingen/modules (prestashop 1.4.5.1)

Volg het onderstaande stripverhaal :)

 

Het zag er dus zo uit:

ggt1.jpg

 

In de modulevertaling van het blok 'mijn account' komt het item waardepunten helemaal niet voor:

ggt2.jpg

 

In de modulevertaling van het blok loyaliteit hád ik het vertaald, maar dat werkte dus niet; Waarschijnlijk omdat het item in de module 'mijn account' niet voorkomt

ggt3.jpg

 

Maar toen viel het mij op dat in iedere module een nl.php bestand stond; en daar vond ik het dus:

ggt4.jpg

Link to comment
Share on other sites

Je kunt inderdaad de vertalingen ook direct in nl.php van de modules aanpassen.

 

Maar volgens mij is dit toch geen bug. Bij module vertalingen, bij module: loyalty zie ik namelijk een stukje daaronder een subsectie default - my-account - 1 expressions (0). Dit moet je dan openklappen en dan zie je daar als enige veld staan: My loyalty points = Mijn loyaliteitspunten

 

Doordat je dit zelf in nl.php hebt aangepast zou daar nu moeten staan: Mijn waardebonnen.

 

Maar in elk geval goed dat je probleem is opgelost.

Link to comment
Share on other sites

Daar zit dus het probleem: die module heb ik er helemaal niet tussen staan! Op mijn eigen webruimte heb ik ook prestashop 1.4.5.1 geinstalleerd om dingen uit te proberen, en daar staat ie dus idd wel tussen!

 

Raar dat die verdwenen is, kan dat te maken hebben met de template? Bij de modules van goedgetast.nl staat nu namelijk overal vóór de modules standaard ipv default.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...