Jump to content

[solved]order confirmation niet te vertalen


Recommended Posts

In translations/mail/nl bij order_conf.htm (mail naar klant)

 

staat Mail::l('Order confirmation' ver 1462

 

moet dit niet Order confirmation zijn ?, vergeleken ver 1470

 

Ik kan dit veld niet vertalen(heeft wel gewerkt)

, het lukt wel in stranslations, maar tekst blijft in mail in Engels (order_conformation)

 

 

in mails/lang/nl/ lang.php staat

$_LANGMAIL['Mail::l(\'Order confirmation\''] = 'Bestel bevestiging';

 

 

 

 

iemand een oplossing ?

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Ik heb helemaal geen map mails in me translations zitten wel een losse map met mails.

Ik zie dan ook nergens het Order confirmation. Maar ik vind deze ook niet terug in me onder_conf mail.

 

Ok niet helemaal duidelijk

 

Ik bedoel in de BO

 

tools/translations/emal_templates vertalingen/translations

 

 

zie dan ,,

Onderwerp voor

order_conf

:

Link to comment
Share on other sites

Hoi Frens,

 

Je probleem is al eerder gemeld in de bugtracker:

http://forge.prestashop.com/browse/PSCFI-4642

 

Je ziet bij de commentaren ook een oplossing voor dit probleem.

 

Ik heb zelf ook veel vergelijkbare issues gehad, namelijk dat e-mails naar klanten en mezelf vaak niet in de dezelfde taal is als wat de klant op de webshop heeft geselecteerd. In plaats daarvan zijn die e-mails vaak in de taal waarop het beheersysteem is ingesteld. Ik denk dat dit probleem ook bij de meest recente Prestashop versies niet helemaal verholpen is.

 

Toen ik de taal van mijn backoffice in het Engels had ingesteld (vind ik zelf wel zo prettig), zag ik dus dat veel e-mails in het Engels waren, ook al was de Nederlands taal in de webshop gekozen. Volgens mij heb jij je backoffice ook Engelstalig, toch?

 

Als je alleen de Nederlandse taal aanbiedt op je webshop, dan is dit probleem makkelijk op te lossen: kies ook de Nederlandse taal voor je backoffice. Ik heb daarnaast het admin taalbestand voor het Nederlands leeg gemaakt zodat mijn backoffice toch voornamelijk in het Engels is :)

Als je dit ook wilt, dan kan je de inhoud van translations/nl/admin.php vervangen door dit:

 

<?php
global $_LANGADM;
$_LANGADM = array();
?>

Link to comment
Share on other sites

Hoi AKJV,

 

 

Ik hoop dat je me goed begrepen hebt.. :)

 

Ik kan Order conformation het onderwerp in de order-mail naar klant niet meer vertalen

 

 

Als ik de shop alleen in Nl zou willen zou het simpel op te lossen zijn door een aanpassing in de classes/PaymentModule.php

 

Verder heb ik hierover geen bug aangemaakt in de bugtracker:

 

Deze komt meer in de buurt

http://forge.prestashop.com/browse/PSCFI-4785

Edited by Frens (see edit history)
Link to comment
Share on other sites

Hoi Frens,

 

Ik denk dat we even 2 dingen apart moeten behandelen:

 

1)

staat Mail::l('Order confirmation' ver 1462

 

Bovenstaande staat in je eerste post. Wel nu, om te verhelpen moet je (zoals aangegeven in mijn link naar de bugtracker) in admin/tabs/AdminTranslations.php op zoek naar deze regel:

if (preg_match('/Mail::l\(\''._PS_TRANS_PATTERN_.'\'(\)|,)/s', $tab2[2], $tab3))

en dat vervangen door dit:

if (preg_match('/Mail::l\(\''._PS_TRANS_PATTERN_.'\'/s', $tab2[2], $tab3))

 

Maar volgens mij lost dit alleen een schoonheidsfoutje op, nl. dat Mail::l('Order confirmation' nu correct wordt veranderd in Order confirmation in je backoffice.

 

2) Zoals ik ook aangaf worden nog steeds veel e-mails niet de taal verzonden zoals geselecteerd op je webshop maar zoals ingesteld als taal in je backoffice. Bovenstaande fix lost dat ook niet op volgens mij.

 

Probeer het volgende:

- Ga naar 'Tools-->Languages' en stel onderaan bij 'Language options' Dutch als standaard taal

- Schakel op diezelfde pagina alle talen (behalve Nederlands) uit

- Ga naar 'Employees', klik op je admin account en kies 'Dutch' als 'Language'

 

Het kan zijn dat je daarna even moet uit- en weer inloggen om alle wijzingen door te voeren. Doe nu een testbestelling en kijk of de Order Confirmation e-mail nu volledig in het Nederlands is (dus Bestelbevestiging).

 

 

EDIT:

Of wil je juist meerdere talen aanbieden op de webshop? Dat heb ik niet goed begrepen misschien...

Edited by AKJV (see edit history)
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nu ik je posts wat beter heb gelezen lijkt het erop dat je je webshop toch wel meertalig wilt houden. Mijn excuses dat ik je niet goed begrepen heb!

 

Dan is het nog steeds aan te raden je backoffice taal in het Nederlands in te stellen. De meerderheid van de klanten zullen Nederlandstalig zijn, lijkt me. Dan zullen alleen Engelstalige klanten een deel van de e-mails in het Nederlands ontvangen.

Misschien dat in 1.4.7.0 de meeste issues hieromtrent opgelost zijn...

Link to comment
Share on other sites

Thanks ,

 

Het is dus voor het geval er meerdere talen worden aangeboden

 

Je kan in je classes/PaymentModule.php

 

bij ong . regel 516

Mail::Send((int)$order->id_lang, 'order_conf', Mail::l('Order confirmation', (int)$order->id_lang),

veranderen in

Mail::Send((int)$order->id_lang, 'order_conf', Mail::l('Order bevestiging', (int)$order->id_lang),

 

dat is het altijd.. in NL

 

------------------------------

in de BO translations/email temp...........staat

Mail::l('Order confirmation'

 

in versie 1470 alleen Order conformation

 

verder zal ik straks jou optie eens nalopen.

 

in de mails/nl/ lang.php staat het wel goed

 

$_LANGMAIL[' Mail::l(\'Order confirmation\''] = 'Order bevestiging';

 

maar wordt niks mee gedaan

Link to comment
Share on other sites

Ik heb eens gecontroleerd hoe het probleem ontstaat

BO translations/email_templates translations (NL)

 

bij Subject for order_conf

 

: hier is het invulveld leeg !!!

 

Als men kiest voor vertaling bijwerken ,onstaat het probleem..

 

Opnieuw invullen wordt wel vastgehouden , maar de uiteindelijke vertaling in de email lukt niet meer.

 

 

in mails/nl/ lang.php

$_LANGMAIL['Order confirmation'] = 'Orderbevestiging';

 

na vertaling bijwerken wordt het

$_LANGMAIL[' Mail::l(\'Order confirmation\''] = 'Order bevestiging';

Link to comment
Share on other sites

Ik zie in jouw post dat je na het bijwerken dit in lang.php krijgt:

$_LANGMAIL[' Mail::l(\'Order confirmation\''] = 'Order bevestiging';

 

Dit ligt volgens mij toch aan de code in AdminTranslations.php die niet goed is waardoor zowel in de BO als in lang.php fouten ontstaan. Maar goed, is er een reden waarom je die fix niet wilt proberen? Kwaad kan het ook niet lijkt me...

Link to comment
Share on other sites

Ik zie in jouw post dat je na het bijwerken dit in lang.php krijgt:

$_LANGMAIL[' Mail::l(\'Order confirmation\''] = 'Order bevestiging';

 

Dit ligt volgens mij toch aan de code in AdminTranslations.php die niet goed is waardoor zowel in de BO als in lang.php fouten ontstaan. Maar goed, is er een reden waarom je die fix niet wilt proberen? Kwaad kan het ook niet lijkt me...

 

 

 

Ik zal hem dadelijk eens :) proberen

 

Ik heb nog een testversie en wat back ups die ik in een handomdraai weer terug zet, kwam er niet aan toe !

Link to comment
Share on other sites

AKJV " Bovenstaande staat in je eerste post. Wel nu, om te verhelpen moet je (zoals aangegeven in mijn link naar de bugtracker) in admin/tabs/AdminTranslations.php op zoek naar deze regel:

 

if (preg_match('/Mail::l\(\''._PS_TRANS_PATTERN_.'\'(\)|,)/s', $tab2[2], $tab3))

en dat vervangen door dit:

 

if (preg_match('/Mail::l\(\''._PS_TRANS_PATTERN_.'\'/s', $tab2[2], $tab3)

----------------------------------------

eerste test ziet er goed uit

 

in mails/nl/ lang.php komt de code nu als (bewust tekst `deze is het` gekozen !)

 

$_LANGMAIL['Order confirmation'] = 'Deze is het';

 

dus de dubbele punten ed zijn verdwenen , en vertaling lijkt ook weer te werken

 

Overigens geld dit voor meer regels in lang.php en heb ik die email niet allemaal getest/of in gebruik

////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////////

 

Ik zal nog wat testen

 

Overigens blijft het ¨probleem dat de html door elkaar wordt geschud, maar daarging het hier ook niet over !

 

edit

 

In translations staat nu bij het betreffende veld ook

Order confirmation ipv Mail::l('Order confirmation'

 

 

Ik zat zelf in de classes/PaymentModule.php

 

bij ong . regel 516

 

Mail::Send((int)$order->id_lang, 'order_conf', Mail::l('Order confirmation', (int)$order->id_lang)

maar dit loste alleen maar het schoonheidsfoutje op

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...